En aquesta secció, aprendrem a escriure el nostre primer programa en F#. Aquest és un pas fonamental per familiaritzar-nos amb la sintaxi i l'estructura bàsica del llenguatge. Començarem amb un simple programa "Hola, món!" i després explorarem alguns conceptes bàsics.
- Creació del Projecte
Pas 1: Instal·lació de l'Entorn de Desenvolupament
Abans de començar, assegura't que tens instal·lat l'entorn de desenvolupament. Si no ho has fet encara, segueix les instruccions de la secció Configuració de l'Entorn.
Pas 2: Crear un Nou Projecte
Obre el terminal o la línia de comandes i executa les següents instruccions per crear un nou projecte de consola en F#:
Aquestes comandes crearan un nou directori anomenat PrimerProgramaFSharp
amb un projecte de consola en F#.
- Estructura del Programa
Fitxer Program.fs
El fitxer principal del nostre projecte és Program.fs
. Obre aquest fitxer amb el teu editor de text o IDE preferit. Hauries de veure alguna cosa similar a això:
Explicació del Codi
-
open System
: Aquesta línia importa el namespaceSystem
, que conté classes i funcions bàsiques del .NET Framework. -
[<EntryPoint>]
: Aquest atribut indica el punt d'entrada del programa. És a dir, la funciómain
és la primera que s'executarà quan el programa comenci. -
let main argv =
: Defineix la funciómain
que pren un argumentargv
, una matriu de cadenes que conté els arguments de la línia de comandes. -
printfn "Hola, món!"
: Aquesta línia imprimeix "Hola, món!" a la consola.printfn
és una funció de format que afegeix automàticament un salt de línia al final de la sortida. -
0
: Retorna un codi de sortida de0
, que indica que el programa ha finalitzat correctament.
- Executar el Programa
Per executar el programa, torna al terminal i assegura't que estàs dins del directori PrimerProgramaFSharp
. A continuació, executa:
Hauries de veure la sortida següent a la consola:
- Exercicis Pràctics
Exercici 1: Modificar el Missatge
Modifica el programa per imprimir un missatge diferent, com ara "Benvingut a F#".
Solució:
Exercici 2: Imprimir Arguments de la Línia de Comandes
Modifica el programa per imprimir els arguments de la línia de comandes que es passen al programa.
Solució:
open System [<EntryPoint>] let main argv = printfn "Arguments de la línia de comandes:" argv |> Array.iter (printfn "%s") 0
Explicació del Codi:
argv |> Array.iter (printfn "%s")
: Aquesta línia utilitza l'operador de pipeline (|>
) per passar la matriuargv
a la funcióArray.iter
, que aplicaprintfn "%s"
a cada element de la matriu.
- Resum
En aquesta secció, hem après a crear i executar el nostre primer programa en F#. Hem explorat la sintaxi bàsica i hem realitzat alguns exercicis pràctics per reforçar els conceptes apresos. Ara estem preparats per aprofundir en els conceptes bàsics de F# en el següent mòdul.
Proper Mòdul: Tipus de Dades i Variables
Curs de Programació en F#
Mòdul 1: Introducció a F#
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
- Tipus de Dades i Variables
- Funcions i Immutabilitat
- Coincidència de Patrons
- Col·leccions: Llistes, Matrius i Seqüències
Mòdul 3: Programació Funcional
Mòdul 4: Estructures de Dades Avançades
Mòdul 5: Programació Orientada a Objectes en F#
- Classes i Objectes
- Herència i Interfícies
- Barreja de Programació Funcional i Orientada a Objectes
- Mòduls i Espais de Noms
Mòdul 6: Programació Asíncrona i Paral·lela
- Fluxos de Treball Asíncrons
- Biblioteca de Tasques Paral·leles
- MailboxProcessor i Agents
- Patrons de Concurrència
Mòdul 7: Accés i Manipulació de Dades
Mòdul 8: Proves i Depuració
- Proves Unitàries amb NUnit
- Proves Basades en Propietats amb FsCheck
- Tècniques de Depuració
- Perfilat de Rendiment