En aquest tema, aprendrem sobre la sintaxi i l'estructura bàsiques del llenguatge de programació Go. Aquestes són les bases que necessitaràs per escriure programes en Go de manera efectiva.
Continguts
Estructura d'un Programa en Go
Un programa en Go típic té una estructura molt senzilla. Aquí tens un exemple bàsic:
Explicació del Codi
package main
: Defineix el paquet principal del programa. Tots els programes executables en Go han de tenir un paquetmain
.import "fmt"
: Importa el paquetfmt
, que proporciona funcions d'entrada/sortida formatades.func main()
: Defineix la funciómain
, que és el punt d'entrada del programa. Quan executes el programa, aquesta funció és la primera que s'executa.fmt.Println("Hola, món!")
: Utilitza la funcióPrintln
del paquetfmt
per imprimir "Hola, món!" a la consola.
Paquets
Go organitza el codi en paquets. Cada fitxer de codi font comença amb una declaració de paquet. Els paquets permeten modularitzar el codi i reutilitzar-lo fàcilment.
Funció main
La funció main
és el punt d'entrada de qualsevol programa en Go. És obligatori que el paquet main
contingui una funció main
.
Imports
Els imports s'utilitzen per incloure altres paquets dins del teu programa. Això et permet utilitzar les funcions i tipus definits en aquests paquets.
També pots importar múltiples paquets alhora:
Variables
Les variables en Go es poden declarar de diverses maneres. Aquí tens alguns exemples:
Declaració Explícita
Declaració i Inicialització
Declaració Curta
Tipus de Dades
Go és un llenguatge fortament tipat, el que significa que cada variable té un tipus específic. Alguns tipus de dades comuns són:
- int: enters
- float64: números de coma flotant
- string: cadenes de text
- bool: booleans
Comentaris
Els comentaris s'utilitzen per afegir notes o explicacions al codi. No s'executen i són ignorats pel compilador.
Comentaris d'una Línia
Comentaris de Múltiples Línies
Blocs de Codi
Els blocs de codi en Go es defineixen amb claus {}
. Això s'aplica a funcions, bucles, condicions, etc.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Hola, Món!
Escriu un programa que imprimeixi "Hola, món!" a la consola.
Solució
Exercici 2: Variables i Tipus
Escriu un programa que declari una variable de cada tipus bàsic (int, float64, string, bool) i imprimeixi els seus valors.
Solució
package main import "fmt" func main() { var a int = 10 var b float64 = 20.5 var c string = "Hola" var d bool = true fmt.Println("int:", a) fmt.Println("float64:", b) fmt.Println("string:", c) fmt.Println("bool:", d) }
Conclusió
En aquesta secció, hem après sobre la sintaxi i l'estructura bàsiques d'un programa en Go. Hem vist com declarar paquets, importar altres paquets, definir la funció main
, declarar variables i afegir comentaris. Aquests conceptes són fonamentals per a qualsevol programador que vulgui començar amb Go. En el següent mòdul, aprofundirem en els conceptes bàsics com les variables i constants.
Curs de Programació en Go
Mòdul 1: Introducció a Go
- Introducció a Go
- Configuració de l'Entorn Go
- El Teu Primer Programa en Go
- Sintaxi i Estructura Bàsiques
Mòdul 2: Conceptes Bàsics
Mòdul 3: Estructures de Dades Avançades
Mòdul 4: Gestió d'Errors
Mòdul 5: Concurrència
Mòdul 6: Temes Avançats
Mòdul 7: Desenvolupament Web amb Go
Mòdul 8: Treballant amb Bases de Dades
Mòdul 9: Desplegament i Manteniment
- Construcció i Desplegament d'Aplicacions Go
- Registre
- Monitorització i Optimització del Rendiment
- Millors Pràctiques de Seguretat