En aquest cas pràctic, aprendrem a realitzar una investigació de paraules clau per a un blog. Seguirem un procés estructurat per identificar les paraules clau més rellevants, analitzar la competència i seleccionar les paraules clau que millor s'adaptin als nostres objectius.
Pas 1: Identificació de Temes Rellevants
Objectiu
Identificar temes que siguin rellevants per al nostre públic objectiu i que estiguin alineats amb la temàtica del blog.
Procés
- Brainstorming: Feu una pluja d'idees sobre temes que podrien interessar al vostre públic.
- Anàlisi de Competència: Visiteu blogs similars i observeu quins temes estan tractant.
- Comentaris i Preguntes: Reviseu els comentaris i preguntes dels lectors en el vostre blog i en altres blogs del mateix nínxol.
Exemple
Suposem que el nostre blog tracta sobre "Nutrició i Salut". Alguns temes rellevants podrien ser:
- Dietes saludables
- Receptes nutritives
- Consells per perdre pes
- Beneficis dels superaliments
Pas 2: Generació d'una Llista de Paraules Clau
Objectiu
Generar una llista de paraules clau potencials que es puguin utilitzar per crear contingut.
Procés
- Utilització d'Eines de Paraules Clau: Utilitzeu eines com Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs o Ubersuggest per trobar paraules clau relacionades amb els temes identificats.
- Llista de Sinònims i Variacions: Incloeu sinònims i variacions de les paraules clau principals.
Exemple
Per al tema "Dietes saludables", podríem generar la següent llista de paraules clau:
- Dietes saludables
- Dietes per perdre pes
- Dietes equilibrades
- Dietes per a esportistes
- Dietes vegetarianes
Pas 3: Anàlisi de la Competència
Objectiu
Analitzar la competència per a les paraules clau seleccionades i determinar quines tenen més potencial.
Procés
- Anàlisi de SERP: Feu una cerca a Google per a cada paraula clau i observeu els resultats de la primera pàgina.
- Anàlisi de Contingut: Examineu el contingut dels primers resultats per veure com estan optimitzats.
- Eines d'Anàlisi: Utilitzeu eines com Ahrefs o SEMrush per obtenir informació sobre la dificultat de les paraules clau i el trànsit estimat.
Exemple
Per la paraula clau "Dietes saludables", podríem trobar que els primers resultats són articles de blogs populars amb contingut detallat i ben optimitzat. Això ens indica que la competència és alta, però també que hi ha un gran interès en aquest tema.
Pas 4: Avaluació de la Intenció de Cerca
Objectiu
Avaluar la intenció de cerca darrere de cada paraula clau per assegurar-nos que el contingut que creem satisfà les necessitats dels usuaris.
Procés
- Tipus d'Intenció de Cerca: Determineu si la intenció de cerca és informativa, transaccional, navegacional o comercial.
- Anàlisi de SERP: Observeu els tipus de contingut que apareixen en els resultats de cerca per a cada paraula clau.
Exemple
Per la paraula clau "Dietes saludables", la intenció de cerca és principalment informativa, ja que els usuaris busquen informació sobre com seguir una dieta saludable.
Pas 5: Selecció de Paraules Clau Principals i Secundàries
Objectiu
Seleccionar les paraules clau principals i secundàries que utilitzarem per crear el contingut del blog.
Procés
- Paraules Clau Principals: Trieu les paraules clau amb més potencial i que estiguin més alineades amb els objectius del blog.
- Paraules Clau Secundàries: Seleccioneu paraules clau relacionades que puguin complementar el contingut.
Exemple
Per al nostre article sobre "Dietes saludables", podríem seleccionar:
- Paraula Clau Principal: Dietes saludables
- Paraules Clau Secundàries: Dietes per perdre pes, Dietes equilibrades, Dietes per a esportistes, Dietes vegetarianes
Conclusió
En aquest cas pràctic, hem seguit un procés estructurat per realitzar una investigació de paraules clau per a un blog. Hem identificat temes rellevants, generat una llista de paraules clau, analitzat la competència, avaluat la intenció de cerca i seleccionat les paraules clau principals i secundàries. Aquest procés ens ajudarà a crear contingut optimitzat que atregui trànsit qualificat al nostre blog.
Exercici Pràctic
Tasques:
- Trieu un tema per al vostre blog.
- Utilitzeu una eina de paraules clau per generar una llista de paraules clau relacionades.
- Analitzeu la competència per a les paraules clau seleccionades.
- Avalueu la intenció de cerca per a cada paraula clau.
- Seleccioneu les paraules clau principals i secundàries per al vostre article.
Solució: Comparteix la teva llista de paraules clau i la teva anàlisi de competència amb els teus companys o en el fòrum del curs per rebre retroalimentació i suggeriments.
Curs d'Investigació de Paraules Clau (Keyword Research)
Mòdul 1: Introducció a la Investigació de Paraules Clau
- Què és la Investigació de Paraules Clau?
- Importància de la Investigació de Paraules Clau en SEO
- Conceptes Bàsics de SEO
Mòdul 2: Eines per a la Investigació de Paraules Clau
Mòdul 3: Procés d'Investigació de Paraules Clau
- Identificació de Temes Rellevants
- Generació d'una Llista de Paraules Clau
- Anàlisi de la Competència
- Avaluació de la Intenció de Cerca
- Selecció de Paraules Clau Principals i Secundàries
Mòdul 4: Optimització de Contingut amb Paraules Clau
- Incorporació de Paraules Clau en el Contingut
- Optimització On-Page
- Ús de Paraules Clau en Meta Descripcions i Títols
- Optimització d'Imatges i Altres Mitjans
Mòdul 5: Monitoratge i Ajust de Estratègies de Paraules Clau
- Monitoratge del Rendiment de Paraules Clau
- Ajust de Estratègies Basat en Dades
- Eines d'Anàlisi i Monitoratge
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Cas Pràctic 1: Investigació de Paraules Clau per a un Blog
- Cas Pràctic 2: Investigació de Paraules Clau per a una Botiga Online
- Exercici 1: Creació d'una Llista de Paraules Clau
- Exercici 2: Optimització d'una Pàgina Web