En aquest cas pràctic, aprendrem a realitzar una investigació de paraules clau per a un blog. Seguirem un procés estructurat per identificar les paraules clau més rellevants, analitzar la competència i seleccionar les paraules clau que millor s'adaptin als nostres objectius.

Pas 1: Identificació de Temes Rellevants

Objectiu

Identificar temes que siguin rellevants per al nostre públic objectiu i que estiguin alineats amb la temàtica del blog.

Procés

  1. Brainstorming: Feu una pluja d'idees sobre temes que podrien interessar al vostre públic.
  2. Anàlisi de Competència: Visiteu blogs similars i observeu quins temes estan tractant.
  3. Comentaris i Preguntes: Reviseu els comentaris i preguntes dels lectors en el vostre blog i en altres blogs del mateix nínxol.

Exemple

Suposem que el nostre blog tracta sobre "Nutrició i Salut". Alguns temes rellevants podrien ser:

  • Dietes saludables
  • Receptes nutritives
  • Consells per perdre pes
  • Beneficis dels superaliments

Pas 2: Generació d'una Llista de Paraules Clau

Objectiu

Generar una llista de paraules clau potencials que es puguin utilitzar per crear contingut.

Procés

  1. Utilització d'Eines de Paraules Clau: Utilitzeu eines com Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs o Ubersuggest per trobar paraules clau relacionades amb els temes identificats.
  2. Llista de Sinònims i Variacions: Incloeu sinònims i variacions de les paraules clau principals.

Exemple

Per al tema "Dietes saludables", podríem generar la següent llista de paraules clau:

  • Dietes saludables
  • Dietes per perdre pes
  • Dietes equilibrades
  • Dietes per a esportistes
  • Dietes vegetarianes

Pas 3: Anàlisi de la Competència

Objectiu

Analitzar la competència per a les paraules clau seleccionades i determinar quines tenen més potencial.

Procés

  1. Anàlisi de SERP: Feu una cerca a Google per a cada paraula clau i observeu els resultats de la primera pàgina.
  2. Anàlisi de Contingut: Examineu el contingut dels primers resultats per veure com estan optimitzats.
  3. Eines d'Anàlisi: Utilitzeu eines com Ahrefs o SEMrush per obtenir informació sobre la dificultat de les paraules clau i el trànsit estimat.

Exemple

Per la paraula clau "Dietes saludables", podríem trobar que els primers resultats són articles de blogs populars amb contingut detallat i ben optimitzat. Això ens indica que la competència és alta, però també que hi ha un gran interès en aquest tema.

Pas 4: Avaluació de la Intenció de Cerca

Objectiu

Avaluar la intenció de cerca darrere de cada paraula clau per assegurar-nos que el contingut que creem satisfà les necessitats dels usuaris.

Procés

  1. Tipus d'Intenció de Cerca: Determineu si la intenció de cerca és informativa, transaccional, navegacional o comercial.
  2. Anàlisi de SERP: Observeu els tipus de contingut que apareixen en els resultats de cerca per a cada paraula clau.

Exemple

Per la paraula clau "Dietes saludables", la intenció de cerca és principalment informativa, ja que els usuaris busquen informació sobre com seguir una dieta saludable.

Pas 5: Selecció de Paraules Clau Principals i Secundàries

Objectiu

Seleccionar les paraules clau principals i secundàries que utilitzarem per crear el contingut del blog.

Procés

  1. Paraules Clau Principals: Trieu les paraules clau amb més potencial i que estiguin més alineades amb els objectius del blog.
  2. Paraules Clau Secundàries: Seleccioneu paraules clau relacionades que puguin complementar el contingut.

Exemple

Per al nostre article sobre "Dietes saludables", podríem seleccionar:

  • Paraula Clau Principal: Dietes saludables
  • Paraules Clau Secundàries: Dietes per perdre pes, Dietes equilibrades, Dietes per a esportistes, Dietes vegetarianes

Conclusió

En aquest cas pràctic, hem seguit un procés estructurat per realitzar una investigació de paraules clau per a un blog. Hem identificat temes rellevants, generat una llista de paraules clau, analitzat la competència, avaluat la intenció de cerca i seleccionat les paraules clau principals i secundàries. Aquest procés ens ajudarà a crear contingut optimitzat que atregui trànsit qualificat al nostre blog.

Exercici Pràctic

Tasques:

  1. Trieu un tema per al vostre blog.
  2. Utilitzeu una eina de paraules clau per generar una llista de paraules clau relacionades.
  3. Analitzeu la competència per a les paraules clau seleccionades.
  4. Avalueu la intenció de cerca per a cada paraula clau.
  5. Seleccioneu les paraules clau principals i secundàries per al vostre article.

Solució: Comparteix la teva llista de paraules clau i la teva anàlisi de competència amb els teus companys o en el fòrum del curs per rebre retroalimentació i suggeriments.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats