En aquesta secció, aprendrem a crear el nostre primer programa en Dart. Aquest és un pas fonamental per familiaritzar-nos amb la sintaxi i l'estructura bàsica del llenguatge. Començarem amb un simple programa "Hola, món!" i després explorarem alguns conceptes bàsics.
Objectius
- Escriure i executar el primer programa en Dart.
- Entendre la sintaxi bàsica de Dart.
- Familiaritzar-se amb l'ús de l'entorn de desenvolupament.
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
Abans de començar a escriure el nostre primer programa, assegurem-nos que tenim l'entorn de desenvolupament configurat correctament. Si encara no ho has fet, revisa la secció anterior sobre la configuració de l'entorn de desenvolupament.
- El Teu Primer Programa: "Hola, món!"
Pas 1: Crear un Nou Fitxer Dart
- Obre el teu editor de codi preferit (per exemple, Visual Studio Code).
- Crea un nou fitxer i anomena'l
main.dart
.
Pas 2: Escriure el Codi
A continuació, escriurem el codi per al nostre primer programa en Dart.
Explicació del Codi
void main() { ... }
: Aquesta és la funció principal del programa. En Dart, el punt d'entrada d'un programa és la funciómain
.print('Hola, món!');
: Aquesta línia imprimeix el text "Hola, món!" a la consola. La funcióprint
és una funció integrada en Dart que s'utilitza per mostrar missatges a la consola.
Pas 3: Executar el Programa
Per executar el programa, obre una terminal i navega fins al directori on es troba el fitxer main.dart
. A continuació, executa la següent comanda:
Si tot està configurat correctament, hauràs de veure el següent resultat a la consola:
- Conceptes Bàsics
Funció main
La funció main
és el punt d'entrada de qualsevol aplicació Dart. És aquí on comença l'execució del programa. La seva signatura és void main()
, on void
indica que la funció no retorna cap valor.
Funció print
La funció print
s'utilitza per mostrar informació a la consola. És molt útil per a la depuració i per a mostrar resultats als usuaris.
Comentaris
Els comentaris són línies de text que no s'executen com a codi. S'utilitzen per a documentar el codi i fer-lo més llegible. En Dart, hi ha dos tipus de comentaris:
- Comentaris d'una sola línia: Comencen amb
//
. - Comentaris de múltiples línies: Comencen amb
/*
i acaben amb*/
.
Exemple:
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Modificar el Missatge
Modifica el programa per imprimir un missatge diferent, per exemple, "Benvingut a Dart!".
Solució
Exercici 2: Afegir Comentaris
Afegeix comentaris al teu programa per descriure què fa cada línia de codi.
Solució
Errors Comuns
- Error de Sintaxi: Si oblides el punt i coma (
;
) al final d'una línia, obtindràs un error de sintaxi. - Nom de Fitxer Incorrecte: Assegura't que el fitxer tingui l'extensió
.dart
.
Resum
En aquesta secció, hem creat i executat el nostre primer programa en Dart. Hem après sobre la funció main
, la funció print
i com utilitzar comentaris en el codi. A més, hem practicat amb alguns exercicis per reforçar els conceptes apresos. En la següent secció, explorarem la sintaxi i l'estructura bàsica de Dart en més detall.
Curs de Programació en Dart
Mòdul 1: Introducció a Dart
- Introducció a Dart
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- El Teu Primer Programa en Dart
- Sintaxi i Estructura Bàsica
Mòdul 2: Conceptes Bàsics de Dart
Mòdul 3: Col·leccions
Mòdul 4: Programació Orientada a Objectes en Dart
Mòdul 5: Funcionalitats Avançades de Dart
Mòdul 6: Gestió d'Errors i Depuració
Mòdul 7: Paquets i Biblioteques de Dart
Mòdul 8: Dart per a Web i Mòbil
- Introducció a Flutter
- Construcció d'una Aplicació Simple amb Flutter
- Dart per al Desenvolupament Web