En aquest tema, aprendrem a configurar un projecte de Dart des de zero. Aquesta configuració serà la base per al nostre projecte final, on aplicarem tots els coneixements adquirits al llarg del curs. Segueix els passos següents per assegurar-te que el teu entorn de desenvolupament està preparat per començar a codificar.

  1. Instal·lació de Dart SDK

Abans de començar, assegura't que tens Dart SDK instal·lat al teu sistema. Si no ho tens, pots seguir aquests passos:

  1. Descarrega Dart SDK des del lloc oficial: Dart SDK.
  2. Instal·la Dart SDK seguint les instruccions per al teu sistema operatiu (Windows, macOS, Linux).

  1. Creació d'un Nou Projecte

Un cop tinguis Dart SDK instal·lat, pots crear un nou projecte de Dart utilitzant la línia de comandes.

  1. Obre el terminal (o la línia de comandes).

  2. Executa la comanda següent per crear un nou projecte:

    dart create my_project
    

    Això crearà una nova carpeta anomenada my_project amb l'estructura bàsica d'un projecte de Dart.

  1. Exploració de l'Estructura del Projecte

Després de crear el projecte, és important entendre l'estructura dels fitxers i carpetes generats.

my_project/
├── bin/
│   └── my_project.dart
├── lib/
├── test/
├── .gitignore
├── analysis_options.yaml
├── CHANGELOG.md
├── pubspec.yaml
└── README.md
  • bin/: Conté el fitxer principal del teu projecte (my_project.dart).
  • lib/: Conté el codi de la biblioteca del teu projecte.
  • test/: Conté els tests del teu projecte.
  • .gitignore: Fitxer per ignorar fitxers i carpetes en el control de versions.
  • analysis_options.yaml: Configuració per a l'anàlisi estàtica del codi.
  • CHANGELOG.md: Registre de canvis del projecte.
  • pubspec.yaml: Fitxer de configuració del projecte, incloent dependències.
  • README.md: Documentació del projecte.

  1. Configuració del Fitxer pubspec.yaml

El fitxer pubspec.yaml és crucial per a la configuració del teu projecte. Aquí és on defines les dependències i altres configuracions del projecte.

Exemple de pubspec.yaml

name: my_project
description: Un projecte de Dart per al curs.
version: 1.0.0

environment:
  sdk: '>=2.12.0 <3.0.0'

dependencies:
  http: ^0.13.3

dev_dependencies:
  test: ^1.16.0
  • name: Nom del projecte.
  • description: Descripció del projecte.
  • version: Versió del projecte.
  • environment: Versió del SDK de Dart requerida.
  • dependencies: Dependències del projecte.
  • dev_dependencies: Dependències per al desenvolupament (com ara biblioteques de test).

  1. Instal·lació de Dependències

Després de configurar el fitxer pubspec.yaml, has d'instal·lar les dependències.

  1. Executa la comanda següent al terminal dins de la carpeta del projecte:

    dart pub get
    

    Això descarregarà i instal·larà totes les dependències especificades al fitxer pubspec.yaml.

  1. Configuració de l'Entorn de Desenvolupament

Per a una millor experiència de desenvolupament, és recomanable utilitzar un editor de codi amb suport per a Dart, com Visual Studio Code (VS Code).

Instal·lació de Visual Studio Code

  1. Descarrega i instal·la Visual Studio Code des del lloc oficial: Visual Studio Code.
  2. Instal·la l'extensió de Dart:
    • Obre VS Code.
    • Ves a l'extensió de la barra lateral i cerca "Dart".
    • Instal·la l'extensió "Dart".

  1. Executar el Teu Primer Programa

Ara que tens tot configurat, és hora d'executar el teu primer programa de Dart.

  1. Obre el fitxer my_project.dart dins de la carpeta bin/.

  2. Afegeix el següent codi:

    void main() {
      print('Hola, món!');
    }
    
  3. Executa el programa des del terminal:

    dart run bin/my_project.dart
    

    Hauries de veure la sortida següent:

    Hola, món!
    

Resum

En aquesta secció, hem après a configurar un projecte de Dart des de zero. Hem cobert la instal·lació de Dart SDK, la creació d'un nou projecte, l'exploració de l'estructura del projecte, la configuració del fitxer pubspec.yaml, la instal·lació de dependències, la configuració de l'entorn de desenvolupament i l'execució del primer programa. Amb aquesta base, estàs preparat per començar a implementar les funcionalitats del teu projecte final.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats