En aquest exercici pràctic, aprendrem a utilitzar una aplicació SaaS (Software as a Service) per gestionar tasques i projectes. Utilitzarem Trello, una eina popular de gestió de projectes basada en el núvol.

Objectius de l'Exercici

  1. Crear un compte a Trello.
  2. Crear un tauler de projectes.
  3. Afegir llistes i targetes per organitzar tasques.
  4. Assignar tasques a membres de l'equip.
  5. Utilitzar etiquetes i dates de venciment per gestionar les tasques.

Passos a Seguir

  1. Crear un Compte a Trello

  1. Registre: Visita el lloc web de Trello (https://trello.com) i fes clic a "Sign Up" per crear un compte nou.
  2. Informació: Introdueix la teva adreça de correu electrònic i crea una contrasenya. També pots registrar-te utilitzant el teu compte de Google o Microsoft.
  3. Confirmació: Verifica el teu correu electrònic seguint les instruccions enviades a la teva bústia.

  1. Crear un Tauler de Projectes

  1. Nou Tauler: Un cop hagis iniciat sessió, fes clic a "Create new board" a la pàgina principal.
  2. Nom del Tauler: Dona un nom al teu tauler, per exemple, "Projecte de Desenvolupament Web".
  3. Fons: Tria un fons per al teu tauler (opcional).
  4. Crear: Fes clic a "Create Board" per finalitzar.

  1. Afegir Llistes i Targetes

  1. Llistes: Afegeix llistes per organitzar les tasques. Per exemple, pots crear llistes anomenades "Per Fer", "En Progrés" i "Fet".
  2. Targetes: Afegeix targetes a cada llista per representar tasques específiques. Fes clic a "Add a card" sota la llista corresponent i introdueix el nom de la tasca, per exemple, "Dissenyar la pàgina d'inici".

  1. Assignar Tasques a Membres de l'Equip

  1. Membres: Convida membres de l'equip al teu tauler fent clic a "Invite" a la part superior del tauler i introduint les seves adreces de correu electrònic.
  2. Assignació: Per assignar una tasca a un membre, fes clic a la targeta de la tasca, després a "Members" i selecciona el membre corresponent.

  1. Utilitzar Etiquetes i Dates de Venciment

  1. Etiquetes: Fes clic a la targeta de la tasca, després a "Labels" i selecciona o crea etiquetes per categoritzar les tasques (per exemple, "Alta Prioritat", "Baixa Prioritat").
  2. Dates de Venciment: Fes clic a la targeta de la tasca, després a "Due Date" i selecciona una data de venciment per assegurar-te que les tasques es completen a temps.

Exemple Pràctic

Creació d'un Tauler de Projectes

1. Nom del Tauler: Projecte de Desenvolupament Web
2. Llistes:
   - Per Fer
   - En Progrés
   - Fet
3. Targetes a la llista "Per Fer":
   - Dissenyar la pàgina d'inici
   - Desenvolupar el backend
   - Provar la integració
4. Assignació de membres:
   - Dissenyar la pàgina d'inici: Assignat a Maria
   - Desenvolupar el backend: Assignat a Joan
   - Provar la integració: Assignat a Laura
5. Etiquetes:
   - Dissenyar la pàgina d'inici: Etiqueta "Alta Prioritat"
   - Desenvolupar el backend: Etiqueta "Mitjana Prioritat"
   - Provar la integració: Etiqueta "Baixa Prioritat"
6. Dates de venciment:
   - Dissenyar la pàgina d'inici: 15 de novembre
   - Desenvolupar el backend: 30 de novembre
   - Provar la integració: 10 de desembre

Solució

Tauler de Projectes a Trello

Llista Targeta Assignat a Etiqueta Data de Venciment
Per Fer Dissenyar la pàgina d'inici Maria Alta Prioritat 15 de novembre
Per Fer Desenvolupar el backend Joan Mitjana Prioritat 30 de novembre
Per Fer Provar la integració Laura Baixa Prioritat 10 de desembre

Conclusió

En aquest exercici, hem après a utilitzar Trello, una aplicació SaaS, per gestionar projectes i tasques. Hem creat un compte, configurat un tauler de projectes, afegit llistes i targetes, assignat tasques a membres de l'equip i utilitzat etiquetes i dates de venciment per organitzar i prioritzar les tasques. Aquesta experiència pràctica ens ajuda a comprendre com les aplicacions SaaS poden millorar la col·laboració i la gestió de projectes en un entorn empresarial.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats