En aquest tema, aprendrem a escriure el nostre primer escenari utilitzant la sintaxi Gherkin. Els escenaris són una part fonamental del BDD (Behavior-Driven Development) i ens permeten descriure el comportament esperat del sistema en un llenguatge que és comprensible tant per a desenvolupadors com per a no tècnics.

Objectius d'aprenentatge

  • Comprendre l'estructura bàsica d'un escenari Gherkin.
  • Escriure un escenari senzill utilitzant les paraules clau Given, When, Then.
  • Aprendre a utilitzar comentaris per a una millor documentació.

Estructura d'un escenari Gherkin

Un escenari Gherkin es compon de les següents parts:

  1. Feature: Descriu la funcionalitat que s'està provant.
  2. Scenario: Defineix un cas específic que es vol provar.
  3. Given: Estableix el context inicial del sistema.
  4. When: Descriu l'acció que es realitza.
  5. Then: Defineix el resultat esperat després de l'acció.

Exemple d'un escenari senzill

Feature: Login functionality

  Scenario: Successful login with valid credentials
    Given the user is on the login page
    When the user enters valid credentials
    Then the user should be redirected to the dashboard

Explicació de l'exemple

  • Feature: "Login functionality" indica que l'escenari tracta sobre la funcionalitat de login.
  • Scenario: "Successful login with valid credentials" descriu el cas específic que es vol provar.
  • Given: "the user is on the login page" estableix el context inicial.
  • When: "the user enters valid credentials" descriu l'acció que es realitza.
  • Then: "the user should be redirected to the dashboard" defineix el resultat esperat.

Comentaris en Gherkin

Els comentaris es poden afegir utilitzant el símbol #. Són útils per proporcionar informació addicional o aclariments sobre l'escenari.

# This is a comment explaining the feature
Feature: Login functionality

  # This scenario tests a successful login
  Scenario: Successful login with valid credentials
    Given the user is on the login page
    When the user enters valid credentials
    Then the user should be redirected to the dashboard

Exercici pràctic

Escriu un escenari per a la funcionalitat de cerca en una botiga en línia.

  1. Defineix una característica per a la funcionalitat de cerca.
  2. Escriu un escenari on un usuari cerca un producte existent.
  3. Utilitza les paraules clau Given, When, Then per descriure el procés.

Solució suggerida

Feature: Search functionality

  Scenario: Search for an existing product
    Given the user is on the homepage
    When the user searches for "laptop"
    Then the search results should display products related to "laptop"

Errors comuns i consells

  • Error: No definir clarament el context inicial amb Given.

    • Consell: Assegura't que el context inicial sigui clar i específic per evitar confusions.
  • Error: Escriure escenaris massa complexos.

    • Consell: Mantingues els escenaris simples i enfocats en un sol comportament per facilitar la comprensió i manteniment.

Conclusió

Ara que has après a escriure el teu primer escenari amb Gherkin, estàs preparat per explorar més sobre com utilitzar les paraules clau Given, When, Then de manera efectiva. En el següent tema, aprofundirem en l'ús d'aquestes paraules clau per crear escenaris més detallats i robustos.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats