Introducció
Els comunicats de premsa són una eina essencial en la gestió de crisi, ja que permeten a l'empresa comunicar-se de manera clara i efectiva amb els mitjans de comunicació i el públic. Un comunicat de premsa ben redactat pot ajudar a controlar la narrativa, minimitzar l'impacte negatiu i mantenir la confiança dels stakeholders.
Components d'un Comunicats de Premsa
Un comunicat de premsa efectiu ha de contenir els següents elements:
- Encapçalament: Ha de ser clar i concís, resumint el contingut del comunicat.
- Data i Lloc: Indica quan i on es publica el comunicat.
- Introducció: Una breu introducció que capti l'atenció i resumeixi la informació clau.
- Cos del Comunicats: Detalls complets de la situació, incloent-hi els fets, les accions preses i les mesures futures.
- Cita: Declaracions de portaveus oficials per donar credibilitat i humanitzar la resposta.
- Informació de Contacte: Dades de contacte per a més informació.
- Nota per als Editors: Informació addicional que pot ser útil per als periodistes.
Estructura d'un Comunicats de Premsa
- Encapçalament
L'encapçalament ha de ser impactant i reflectir el contingut del comunicat. Per exemple:
- Data i Lloc
Aquesta secció ha de ser clara i precisa:
- Introducció
La introducció ha de ser breu i directa, resumint els punts clau:
Barcelona, 15 d'octubre de 2023 - Empresa XYZ ha detectat un incident de seguretat que ha afectat una part dels seus sistemes. L'empresa està prenent mesures immediates per contenir l'incident i protegir les dades dels seus clients.
- Cos del Comunicats
El cos ha de proporcionar detalls complets i estructurats:
El passat 14 d'octubre de 2023, Empresa XYZ va identificar un accés no autoritzat als seus sistemes de dades. L'incident va ser detectat ràpidament pel nostre equip de seguretat, que va activar immediatament els protocols de resposta a incidents. Les dades afectades inclouen informació personal d'alguns dels nostres clients. Estem treballant estretament amb les autoritats competents i experts en seguretat per investigar l'abast de l'incident i garantir que no es repeteixi. "Ens prenem molt seriosament la seguretat de les dades dels nostres clients i estem fent tot el possible per abordar aquesta situació", va declarar Joan Pérez, CEO d'Empresa XYZ. "Volem assegurar als nostres clients que estem prenent totes les mesures necessàries per protegir la seva informació." Recomanem als nostres clients que estiguin atents a qualsevol activitat sospitosa en els seus comptes i que es posin en contacte amb nosaltres si tenen alguna preocupació.
- Cita
Les cites han de ser autèntiques i rellevants:
"Ens prenem molt seriosament la seguretat de les dades dels nostres clients i estem fent tot el possible per abordar aquesta situació", va declarar Joan Pérez, CEO d'Empresa XYZ. "Volem assegurar als nostres clients que estem prenent totes les mesures necessàries per protegir la seva informació."
- Informació de Contacte
Proporciona informació clara per a més consultes:
Per a més informació, si us plau, contacteu amb: Maria López Directora de Comunicacions Telèfon: +34 123 456 789 Email: [email protected]
- Nota per als Editors
Aquesta secció pot incloure informació addicional que pot ser útil per als periodistes:
Nota per als editors: Empresa XYZ és líder en el sector de la tecnologia amb més de 20 anys d'experiència en el mercat. Per a més informació sobre la nostra empresa i els nostres serveis, visiteu el nostre lloc web a www.empresaXYZ.com.
Exercici Pràctic
Exercici 1: Redacta un Comunicats de Premsa
Situació: La teva empresa, Empresa ABC, ha tingut un problema amb un dels seus productes que ha causat molèsties a alguns clients. Redacta un comunicat de premsa per abordar aquesta situació.
Solució:
Problema amb el Producte XYZ de Empresa ABC Madrid, 20 d'octubre de 2023 - Empresa ABC ha detectat un problema amb el seu producte XYZ que ha causat molèsties a alguns clients. L'empresa està treballant per resoldre el problema i garantir que no es repeteixi. El passat 18 d'octubre de 2023, Empresa ABC va rebre informes de clients sobre un mal funcionament del producte XYZ. L'equip tècnic de l'empresa ha identificat la causa del problema i està treballant en una solució. "Ens disculpem sincerament amb els nostres clients per qualsevol molèstia que aquest problema hagi pogut causar", va declarar Laura Martínez, CEO d'Empresa ABC. "Estem compromesos a resoldre aquest problema el més aviat possible i a garantir la qualitat dels nostres productes." Recomanem als clients afectats que es posin en contacte amb el nostre servei d'atenció al client per obtenir assistència. Per a més informació, si us plau, contacteu amb: Carlos Gómez Director de Comunicacions Telèfon: +34 987 654 321 Email: [email protected] Nota per als editors: Empresa ABC és una empresa líder en el sector de l'electrònica amb més de 15 anys d'experiència. Per a més informació sobre la nostra empresa i els nostres productes, visiteu el nostre lloc web a www.empresaABC.com.
Conclusió
La redacció de comunicats de premsa és una habilitat essencial en la gestió de crisi. Un comunicat ben estructurat i clar pot ajudar a controlar la narrativa i minimitzar l'impacte negatiu d'una crisi. Practicar la redacció de comunicats de premsa amb diferents escenaris pot ajudar a millorar aquesta habilitat i preparar-se millor per a situacions reals.
Gestió de Crisi en Empreses
Mòdul 1: Introducció a la Gestió de Crisi
Mòdul 2: Preparació per a la Crisi
- Identificació de Riscos i Vulnerabilitats
- Desenvolupament d'un Equip de Gestió de Crisi
- Creació d'un Pla de Comunicació de Crisi
Mòdul 3: Gestió de Crisi en Xarxes Socials
- Monitoratge i Detecció Primerenca
- Estratègies de Resposta en Xarxes Socials
- Gestió de Comentaris Negatius i Crítiques