L'anàlisi de la competència és una part fonamental de qualsevol estratègia de SEO. Entendre què estan fent els teus competidors et permet identificar oportunitats, evitar errors comuns i millorar la teva pròpia estratègia per obtenir un avantatge competitiu. En aquesta secció, explorarem com realitzar una anàlisi de la competència efectiva.

Objectius de l'anàlisi de la competència

  1. Identificar els principals competidors: Saber qui són els teus competidors directes i indirectes.
  2. Analitzar les seves estratègies SEO: Entendre quines tècniques utilitzen per posicionar-se en els motors de cerca.
  3. Detectar oportunitats: Identificar paraules clau, continguts i enllaços que podries aprofitar.
  4. Evitar errors: Aprendre dels errors dels teus competidors per no repetir-los.

Passos per a realitzar una anàlisi de la competència

  1. Identificació dels competidors

  • Competidors directes: Aquells que ofereixen productes o serveis similars als teus.
  • Competidors indirectes: Aquells que ofereixen productes o serveis diferents però que poden satisfer les mateixes necessitats dels teus clients.

Eines recomanades:

  • Google Search: Cerca les paraules clau principals del teu negoci i observa quins llocs web apareixen en els primers resultats.
  • SEMrush: Proporciona una llista de competidors basant-se en les paraules clau que utilitzes.
  • Ahrefs: Ofereix informació detallada sobre els llocs web que competeixen amb el teu.

  1. Anàlisi de paraules clau

  • Paraules clau principals: Les paraules clau més importants per les quals els teus competidors estan posicionats.
  • Paraules clau de cua llarga: Paraules clau més específiques i menys competitives que poden oferir oportunitats de posicionament.

Eines recomanades:

  • Google Keyword Planner: Per obtenir idees de paraules clau i volums de cerca.
  • Ubersuggest: Per explorar paraules clau relacionades i la seva dificultat de posicionament.

  1. Anàlisi de contingut

  • Tipus de contingut: Articles de blog, vídeos, infografies, etc.
  • Qualitat del contingut: Longitud, profunditat, originalitat i valor per als usuaris.
  • Freqüència de publicació: Amb quina freqüència publiquen contingut nou.

Eines recomanades:

  • BuzzSumo: Per veure quin contingut dels teus competidors té més èxit en termes de comparticions i enllaços.
  • Content Explorer d'Ahrefs: Per analitzar el contingut més popular dels teus competidors.

  1. Anàlisi d'enllaços (Backlinks)

  • Quantitat d'enllaços: Nombre total d'enllaços que apunten al lloc web del competidor.
  • Qualitat dels enllaços: Autoritat dels llocs web que enllacen al competidor.
  • Tipus d'enllaços: Enllaços de blogs, directoris, xarxes socials, etc.

Eines recomanades:

  • Ahrefs: Per obtenir una visió completa dels enllaços dels teus competidors.
  • Moz Link Explorer: Per analitzar la qualitat i la quantitat dels enllaços.

  1. Anàlisi tècnica

  • Velocitat del lloc web: Temps de càrrega de les pàgines.
  • Optimització per a mòbils: Com es veu i funciona el lloc web en dispositius mòbils.
  • Estructura del lloc: Navegació, sitemaps, arxius robots.txt, etc.

Eines recomanades:

  • Google PageSpeed Insights: Per analitzar la velocitat del lloc web.
  • Mobile-Friendly Test de Google: Per comprovar l'optimització per a mòbils.
  • Screaming Frog: Per analitzar l'estructura tècnica del lloc web.

Exemple pràctic

Pas 1: Identificació dels competidors

Suposem que tens una botiga en línia de roba esportiva. Una cerca ràpida a Google amb la paraula clau "roba esportiva online" et mostra els següents competidors:

  • Competidor A: www.robaesportiva.com
  • Competidor B: www.esportshop.com
  • Competidor C: www.fitwear.com

Pas 2: Anàlisi de paraules clau

Utilitzant SEMrush, descobreixes que el Competidor A està posicionat per les següents paraules clau:

  • "roba esportiva barata"
  • "samarretes de running"
  • "pantalons de ioga"

Pas 3: Anàlisi de contingut

Amb BuzzSumo, observes que el Competidor B té un article molt popular titulat "Els millors consells per a corredors principiants" amb moltes comparticions a les xarxes socials.

Pas 4: Anàlisi d'enllaços

Utilitzant Ahrefs, veus que el Competidor C té molts enllaços de qualitat provinents de blogs de fitness i directoris de roba esportiva.

Pas 5: Anàlisi tècnica

Amb Google PageSpeed Insights, detectes que el lloc web del Competidor A té una velocitat de càrrega molt ràpida, mentre que el Competidor B té problemes d'optimització per a mòbils.

Exercici pràctic

Exercici

  1. Identifica tres competidors del teu negoci utilitzant Google Search.
  2. Utilitza SEMrush per trobar les paraules clau principals per les quals estan posicionats.
  3. Analitza el contingut més popular d'un dels teus competidors amb BuzzSumo.
  4. Utilitza Ahrefs per veure els enllaços del teu competidor.
  5. Comprova la velocitat del lloc web d'un dels teus competidors amb Google PageSpeed Insights.

Solució

  1. Competidors identificats: www.robaesportiva.com, www.esportshop.com, www.fitwear.com.
  2. Paraules clau principals del Competidor A: "roba esportiva barata", "samarretes de running", "pantalons de ioga".
  3. Contingut popular del Competidor B: "Els millors consells per a corredors principiants".
  4. Enllaços del Competidor C: Blogs de fitness, directoris de roba esportiva.
  5. Velocitat del lloc web del Competidor A: Molt ràpida segons Google PageSpeed Insights.

Resum

L'anàlisi de la competència és essencial per desenvolupar una estratègia de SEO efectiva. Identificant els teus competidors, analitzant les seves paraules clau, contingut, enllaços i aspectes tècnics, pots descobrir oportunitats per millorar el teu propi lloc web i obtenir un avantatge competitiu. Utilitza les eines recomanades per realitzar una anàlisi exhaustiva i ajusta la teva estratègia en conseqüència.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats