Introducció
L'estructura de les URL és un component fonamental del SEO On-Page. Una URL ben estructurada no només ajuda els motors de cerca a comprendre millor el contingut d'una pàgina, sinó que també millora l'experiència de l'usuari. En aquesta secció, explorarem les millors pràctiques per crear URL amigables per als motors de cerca i els usuaris.
Conceptes Clau
- URL amigables: URL que són fàcils de llegir i entendre tant per als usuaris com per als motors de cerca.
- Paraules clau en la URL: Incloure paraules clau rellevants a la URL per millorar la seva visibilitat en els resultats de cerca.
- Estructura jeràrquica: Organitzar les URL de manera que reflecteixin l'estructura del lloc web.
- Longitud de la URL: Mantenir les URL curtes i descriptives.
- Separadors de paraules: Utilitzar guions (-) en lloc de guions baixos (_) per separar paraules.
Millors Pràctiques per a l'Estructura de URL
- Crear URL amigables
Les URL amigables són fàcils de llegir i entendre. Això significa evitar l'ús de caràcters especials, números i lletres sense sentit. Per exemple:
- No amigable:
https://www.exemple.com/p?12345
- Amigable:
https://www.exemple.com/productes/ordinadors-portatils
- Incloure Paraules Clau
Incloure paraules clau rellevants a la URL pot ajudar els motors de cerca a comprendre el contingut de la pàgina i millorar el seu posicionament. Per exemple:
- Sense paraules clau:
https://www.exemple.com/pagina1
- Amb paraules clau:
https://www.exemple.com/serveis/disseny-web
- Utilitzar una Estructura Jeràrquica
Organitzar les URL de manera que reflecteixin l'estructura del lloc web ajuda tant els usuaris com els motors de cerca a navegar pel lloc. Per exemple:
- Estructura plana:
https://www.exemple.com/pagina1
,https://www.exemple.com/pagina2
- Estructura jeràrquica:
https://www.exemple.com/categoria/subcategoria/pagina
- Mantenir les URL Curtes
Les URL curtes són més fàcils de llegir, recordar i compartir. A més, els motors de cerca prefereixen URL més curtes. Per exemple:
- Llarga:
https://www.exemple.com/categoria-de-productes/ordinadors-portatils-de-gaming
- Curta:
https://www.exemple.com/productes/ordinadors-gaming
- Utilitzar Guions com a Separadors
Els guions (-) són preferits pels motors de cerca per separar paraules en una URL. Els guions baixos (_) no són tan fàcils de llegir per als motors de cerca. Per exemple:
- Amb guions baixos:
https://www.exemple.com/ordinadors_portatils
- Amb guions:
https://www.exemple.com/ordinadors-portatils
Exemples Pràctics
Exemple 1: URL per a una Pàgina de Producte
- No amigable:
https://www.exemple.com/p?12345
- Amigable:
https://www.exemple.com/productes/ordinadors-portatils
Exemple 2: URL per a una Pàgina de Serveis
- Sense paraules clau:
https://www.exemple.com/pagina1
- Amb paraules clau:
https://www.exemple.com/serveis/disseny-web
Exemple 3: URL per a una Pàgina de Categoria
- Llarga:
https://www.exemple.com/categoria-de-productes/ordinadors-portatils-de-gaming
- Curta:
https://www.exemple.com/productes/ordinadors-gaming
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Convertir URL No Amigables a Amigables
Converteix les següents URL no amigables en URL amigables:
https://www.exemple.com/p?12345
https://www.exemple.com/categoria-de-productes/ordinadors-portatils-de-gaming
https://www.exemple.com/pagina1
Solucions:
https://www.exemple.com/productes/ordinadors-portatils
https://www.exemple.com/productes/ordinadors-gaming
https://www.exemple.com/serveis/disseny-web
Exercici 2: Crear URL per a Noves Pàgines
Crea URL amigables per a les següents pàgines:
- Una pàgina de serveis de màrqueting digital.
- Una pàgina de categoria de productes de telèfons mòbils.
- Una pàgina de contacte.
Solucions:
https://www.exemple.com/serveis/marketing-digital
https://www.exemple.com/productes/telefons-mobils
https://www.exemple.com/contacte
Errors Comuns i Consells Addicionals
Errors Comuns
- Ús de caràcters especials: Evita l'ús de caràcters especials com &, %, $, etc.
- URL massa llargues: Evita URL massa llargues que siguin difícils de llegir i recordar.
- No incloure paraules clau: No oblidis incloure paraules clau rellevants a la URL.
Consells Addicionals
- Consistència: Mantingues una estructura consistent per a totes les URL del teu lloc web.
- Redireccions 301: Si canvies una URL, assegura't de configurar una redirecció 301 des de l'antiga URL a la nova per no perdre trànsit ni posicionament.
Conclusió
Una bona estructura de URL és essencial per a l'optimització del SEO On-Page. Seguint les millors pràctiques esmentades, pots assegurar-te que les teves URL siguin amigables tant per als motors de cerca com per als usuaris, millorant així la visibilitat i l'experiència de navegació del teu lloc web.
Curs d'Optimització per a Motors de Cerca (SEO)
Mòdul 1: Introducció al SEO
- Què és el SEO?
- Importància del SEO
- Com funcionen els motors de cerca
- Tipus de SEO: On-Page i Off-Page
Mòdul 2: Investigació de Paraules Clau
- Introducció a les paraules clau
- Eines per a la investigació de paraules clau
- Anàlisi de la competència
- Selecció de paraules clau
Mòdul 3: SEO On-Page
- Optimització de contingut
- Etiquetes HTML: Títols, descripcions i encapçalaments
- Optimització d'imatges
- Estructura de URL
- Ús d'enllaços interns
Mòdul 4: SEO Tècnic
- Velocitat del lloc web
- Optimització per a dispositius mòbils
- Sitemaps i arxius robots.txt
- Estructura del lloc i navegació
- Seguretat del lloc: HTTPS
Mòdul 5: SEO Off-Page
- Construcció d'enllaços (Link Building)
- Màrqueting de continguts
- Xarxes socials i SEO
- SEO local
- Reputació en línia
Mòdul 6: Mesura i Anàlisi
- Eines d'anàlisi SEO
- Google Analytics i Google Search Console
- Mètriques clau de SEO
- Anàlisi de rendiment i ajustos
Mòdul 7: Estratègies Avançades de SEO
- SEO per a llocs de comerç electrònic
- SEO per a contingut multimèdia
- SEO internacional
- Tendències i futur del SEO