En aquest tema, aprendrem sobre els conceptes bàsics del flux de control en Swift. El flux de control és essencial per a la programació, ja que ens permet prendre decisions i repetir accions en funció de condicions específiques. A continuació, veurem les estructures de control més comunes en Swift: condicions, bucles i interrupcions de bucles.
- Condicions
1.1. if
i else
La instrucció if
s'utilitza per executar codi només si una condició és certa. L'instrucció else
s'utilitza per executar codi si la condició és falsa.
1.2. else if
L'instrucció else if
s'utilitza per afegir condicions addicionals.
let nota = 85 if nota >= 90 { print("Excel·lent!") } else if nota >= 75 { print("Bé!") } else { print("Necessites millorar.") }
1.3. switch
La instrucció switch
s'utilitza per comparar un valor amb múltiples casos possibles. És més eficient i llegible que utilitzar múltiples instruccions if-else
.
let diaDeLaSetmana = 3 switch diaDeLaSetmana { case 1: print("Dilluns") case 2: print("Dimarts") case 3: print("Dimecres") case 4: print("Dijous") case 5: print("Divendres") case 6: print("Dissabte") case 7: print("Diumenge") default: print("Dia invàlid") }
- Bucles
2.1. for-in
El bucle for-in
s'utilitza per iterar sobre una seqüència, com ara un rang de números, una llista o un diccionari.
2.2. while
El bucle while
s'executa mentre una condició és certa.
2.3. repeat-while
El bucle repeat-while
és similar al while
, però la condició es comprova després de cada iteració, assegurant que el codi dins del bucle s'executi almenys una vegada.
- Interrupcions de Bucles
3.1. break
La instrucció break
s'utilitza per sortir d'un bucle abans que aquest acabi.
3.2. continue
La instrucció continue
s'utilitza per saltar a la següent iteració del bucle.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Condicions
Escriu un programa que determini si un nombre és positiu, negatiu o zero.
let nombre = -3 if nombre > 0 { print("El nombre és positiu.") } else if nombre < 0 { print("El nombre és negatiu.") } else { print("El nombre és zero.") }
Exercici 2: Bucles
Escriu un programa que imprimeixi els nombres de l'1 al 10, però que es detingui si troba el nombre 7.
Exercici 3: switch
Escriu un programa que imprimeixi el nom del mes donat un nombre de l'1 al 12.
let mes = 4 switch mes { case 1: print("Gener") case 2: print("Febrer") case 3: print("Març") case 4: print("Abril") case 5: print("Maig") case 6: print("Juny") case 7: print("Juliol") case 8: print("Agost") case 9: print("Setembre") case 10: print("Octubre") case 11: print("Novembre") case 12: print("Desembre") default: print("Mes invàlid") }
Resum
En aquesta secció, hem après sobre les estructures de control en Swift, incloent condicions (if
, else if
, else
, switch
), bucles (for-in
, while
, repeat-while
) i interrupcions de bucles (break
, continue
). Aquestes eines són fonamentals per controlar el flux del nostre programa i prendre decisions basades en condicions específiques. Practica amb els exercicis proporcionats per consolidar els teus coneixements abans de passar al següent tema.
Dominar Xcode: De Principiant a Avançat
Mòdul 1: Introducció a Xcode
- Començant amb Xcode
- Entenent la Interfície de Xcode
- Creant el teu Primer Projecte Xcode
- Navegació Bàsica de Xcode
Mòdul 2: Conceptes Bàsics de Swift a Xcode
- Introducció a la Programació en Swift
- Variables i Constants
- Tipus de Dades i Operadors
- Flux de Control
- Funcions i Closures
Mòdul 3: Construint Interfícies d'Usuari
- Introducció a Interface Builder
- Dissenyant amb Storyboards
- Auto Layout i Constriccions
- Utilitzant les Previsualitzacions de Xcode
- Creant Components UI Personalitzats
Mòdul 4: Treballant amb Dades
Mòdul 5: Depuració i Proves
- Conceptes Bàsics de Depuració
- Utilitzant Breakpoints
- Proves Unitàries
- Proves d'Interfície d'Usuari
- Proves de Rendiment
Mòdul 6: Funcions Avançades de Xcode
- Utilitzant Instruments per a l'Optimització del Rendiment
- Tècniques Avançades de Depuració
- Configuracions de Compilació Personalitzades
- Scripting amb Xcode
- Integració amb Sistemes d'Integració Contínua
Mòdul 7: Desplegament d'Aplicacions
- Preparant per a la Submissió a l'App Store
- Creant Captures de Pantalla per a l'App Store
- Gestionant les Metadades de l'App Store
- Enviant la teva Aplicació
- Millors Pràctiques Post-Submissió