Introducció a Google Analytics
Google Analytics és una eina gratuïta proporcionada per Google que permet analitzar el trànsit web i obtenir informació detallada sobre els visitants del teu lloc web. Aquesta eina és essencial per a qualsevol negoci que vulgui entendre el comportament dels seus usuaris en línia i optimitzar les seves estratègies de màrqueting digital.
Conceptes Bàsics
- Sessions: Una sessió és un grup d'interaccions que un usuari té amb el teu lloc web en un període de temps determinat.
- Usuaris: Els usuaris són els visitants únics del teu lloc web.
- Pàgines vistes: El nombre total de pàgines que han estat vistes pels usuaris.
- Taxa de rebot: El percentatge de sessions en què els usuaris només visualitzen una pàgina abans de sortir del lloc web.
- Durada mitjana de la sessió: El temps mitjà que els usuaris passen en el teu lloc web durant una sessió.
Configuració de Google Analytics
Pas 1: Crear un Compte de Google Analytics
- Visita el lloc web de Google Analytics (https://analytics.google.com/).
- Inicia sessió amb el teu compte de Google.
- Fes clic a "Comença a mesurar" i segueix les instruccions per crear un compte.
Pas 2: Configurar una Propietat
- Després de crear el compte, hauràs de configurar una propietat per al teu lloc web.
- Introdueix el nom de la propietat, la zona horària i la moneda.
- Fes clic a "Següent" per continuar.
Pas 3: Instal·lar el Codi de Seguiment
- Google Analytics et proporcionarà un codi de seguiment únic.
- Copia aquest codi i enganxa'l a totes les pàgines del teu lloc web, just abans de la etiqueta
</head>
.
<!-- Google Analytics --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXX-Y"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-XXXXX-Y'); </script> <!-- End Google Analytics -->
Navegació per Google Analytics
Panell de Control
El panell de control de Google Analytics proporciona una visió general del rendiment del teu lloc web. Aquí pots veure mètriques clau com el nombre de sessions, usuaris, pàgines vistes, taxa de rebot i durada mitjana de la sessió.
Informes
Google Analytics ofereix diversos informes per ajudar-te a analitzar el comportament dels usuaris:
- En temps real: Mostra l'activitat dels usuaris en temps real.
- Audiència: Proporciona informació sobre els usuaris, com la seva ubicació geogràfica, idioma, dispositius utilitzats, etc.
- Adquisició: Mostra com els usuaris arriben al teu lloc web (per exemple, a través de motors de cerca, xarxes socials, referències, etc.).
- Comportament: Analitza el comportament dels usuaris dins del teu lloc web, incloent les pàgines més visitades i el flux de comportament.
- Conversions: Permet configurar i seguir objectius per mesurar les conversions (per exemple, compres, inscripcions, descàrregues, etc.).
Exercici Pràctic: Configuració d'Objectius
Pas 1: Accedir a la Configuració d'Objectius
- A la interfície de Google Analytics, fes clic a "Administrador".
- A la columna "Propietat", selecciona "Objectius".
Pas 2: Crear un Nou Objectiu
- Fes clic a "Nou objectiu".
- Selecciona una plantilla o crea un objectiu personalitzat.
- Introdueix els detalls de l'objectiu, com el nom, el tipus (destinació, durada, pàgines/pantalles per sessió, esdeveniment) i els paràmetres específics.
Pas 3: Verificar l'Objectiu
- Després de configurar l'objectiu, verifica que funcioni correctament.
- Realitza una acció al teu lloc web que compleixi amb els criteris de l'objectiu i comprova si es registra a Google Analytics.
Resum
Google Analytics és una eina poderosa per analitzar el trànsit web i comprendre el comportament dels usuaris. Configurar correctament Google Analytics i utilitzar els seus informes pot ajudar-te a optimitzar el teu lloc web i millorar les teves estratègies de màrqueting digital. En aquest tema, hem après a configurar Google Analytics, navegar pels seus informes i configurar objectius per mesurar les conversions.
Curs d'Analítica de Negocis
Mòdul 1: Introducció a l'Analítica de Negocis
- Conceptes Bàsics d'Analítica de Negocis
- Importància de l'Analítica en les Operacions Comercials
- Tipus d'Analítica: Descriptiva, Predictiva i Prescriptiva
Mòdul 2: Eines d'Analítica de Negocis
- Introducció a les Eines d'Analítica
- Microsoft Excel per a Analítica de Negocis
- Tableau: Visualització de Dades
- Power BI: Anàlisi i Visualització
- Google Analytics: Anàlisi Web
Mòdul 3: Tècniques d'Anàlisi de Dades
- Neteja i Preparació de Dades
- Anàlisi Descriptiu: Resum i Visualització
- Anàlisi Predictiu: Models i Algoritmes
- Anàlisi Prescriptiu: Optimització i Simulació
Mòdul 4: Aplicacions de l'Analítica de Negocis
Mòdul 5: Implementació de Projectes d'Analítica
- Definició d'Objectius i KPIs
- Recopilació i Gestió de Dades
- Anàlisi i Modelatge de Dades
- Presentació de Resultats i Presa de Decisions
Mòdul 6: Cases Pràctics i Exercicis
- Cas Pràctic 1: Anàlisi de Vendes
- Cas Pràctic 2: Optimització d'Inventaris
- Exercici 1: Creació de Dashboards en Tableau
- Exercici 2: Anàlisi Predictiu amb Excel