Introducció

En aquest tema, aprendrem a definir objectius clars i mesurables per a les nostres estratègies en xarxes socials, així com a identificar i utilitzar els KPIs (Key Performance Indicators) adequats per avaluar el rendiment de les nostres accions. La definició d'objectius i KPIs és fonamental per assegurar-nos que les nostres estratègies estan alineades amb els objectius generals de la marca i per poder mesurar l'èxit de les nostres accions de manera objectiva.

Què són els Objectius?

Els objectius són metes específiques que volem assolir amb les nostres accions en xarxes socials. Aquests objectius han de ser SMART:

  • S (Specific): Específics
  • M (Measurable): Mesurables
  • A (Achievable): Assolibles
  • R (Relevant): Rellevants
  • T (Time-bound): Limitats en el temps

Exemples d'Objectius SMART

  1. Augmentar la visibilitat de la marca: Incrementar el nombre de seguidors en Instagram en un 20% en els pròxims 6 mesos.
  2. Millorar la interacció amb el públic: Augmentar el nombre de comentaris i likes en les publicacions de Facebook en un 15% en els pròxims 3 mesos.
  3. Generar trànsit al lloc web: Incrementar el nombre de clics en els enllaços compartits a Twitter en un 25% en els pròxims 4 mesos.

Què són els KPIs?

Els KPIs (Key Performance Indicators) són indicadors clau de rendiment que ens permeten mesurar el progrés cap als nostres objectius. Els KPIs han de ser específics, mesurables i rellevants per als objectius establerts.

Tipus de KPIs en Xarxes Socials

  1. KPIs de Visibilitat:

    • Nombre de seguidors
    • Abast de les publicacions
    • Impressions
  2. KPIs d'Interacció:

    • Likes
    • Comentaris
    • Comparticions
    • Taxa d'interacció (engagement rate)
  3. KPIs de Conversió:

    • Clics en enllaços
    • Conversions (per exemple, registres, compres)
    • Taxa de conversió
  4. KPIs de Fidelització:

    • Nombre de seguidors recurrents
    • Taxa de retenció de seguidors

Com Definir Objectius i KPIs

Pas 1: Identificar els Objectius Generals de la Marca

Abans de definir objectius específics per a les xarxes socials, és important entendre els objectius generals de la marca. Això ens ajudarà a assegurar-nos que les nostres accions en xarxes socials estan alineades amb les metes globals de l'empresa.

Pas 2: Definir Objectius SMART

Utilitzant el model SMART, definirem objectius específics, mesurables, assolibles, rellevants i limitats en el temps per a les nostres estratègies en xarxes socials.

Pas 3: Seleccionar els KPIs Adequats

Per a cada objectiu definit, seleccionarem els KPIs que ens permetin mesurar el progrés cap a l'assoliment d'aquest objectiu. És important triar KPIs que siguin rellevants i fàcils de mesurar.

Pas 4: Establir un Pla de Seguiment

Definirem un pla de seguiment per monitoritzar els KPIs de manera regular. Això ens permetrà avaluar el rendiment de les nostres accions i fer ajustos si és necessari.

Exemple Pràctic

Objectiu: Augmentar la Visibilitat de la Marca

  • Objectiu SMART: Incrementar el nombre de seguidors en Instagram en un 20% en els pròxims 6 mesos.
  • KPIs:
    • Nombre de seguidors
    • Abast de les publicacions
    • Impressions

Pla de Seguiment

  • Freqüència: Mensual
  • Eines: Google Analytics, Insights d'Instagram
  • Informe: Crear un informe mensual amb els KPIs seleccionats per avaluar el progrés cap a l'objectiu.

Exercici Pràctic

Definir Objectius i KPIs

  1. Objectiu: Millorar la interacció amb el públic en Facebook.

    • Objectiu SMART: ____________________________________________
    • KPIs: ____________________________________________
  2. Objectiu: Generar trànsit al lloc web des de Twitter.

    • Objectiu SMART: ____________________________________________
    • KPIs: ____________________________________________

Solucions

  1. Objectiu: Millorar la interacció amb el públic en Facebook.

    • Objectiu SMART: Augmentar el nombre de comentaris i likes en les publicacions de Facebook en un 15% en els pròxims 3 mesos.
    • KPIs: Nombre de comentaris, Nombre de likes, Taxa d'interacció
  2. Objectiu: Generar trànsit al lloc web des de Twitter.

    • Objectiu SMART: Incrementar el nombre de clics en els enllaços compartits a Twitter en un 25% en els pròxims 4 mesos.
    • KPIs: Nombre de clics en enllaços, Taxa de clics (CTR), Conversions

Conclusió

Definir objectius clars i mesurables i seleccionar els KPIs adequats és essencial per a l'èxit de les nostres estratègies en xarxes socials. A través d'aquest procés, podem assegurar-nos que les nostres accions estan alineades amb els objectius generals de la marca i que podem mesurar el nostre progrés de manera objectiva. En el proper tema, explorarem com analitzar l'audiència per entendre millor les seves necessitats i preferències.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats