La presentació del teu joc és l’últim pas del procés de desenvolupament, però també un dels més importants. Mostrar el teu projecte de manera efectiva pot obrir-te portes, atraure jugadors i fins i tot possibles col·laboradors o inversors. En aquesta secció aprendràs com preparar, empaquetar i presentar el teu joc creat amb Phaser.


  1. Objectius de la presentació

  • Compartir el teu treball amb el món
  • Rebre feedback valuós
  • Atraure jugadors, col·laboradors o oportunitats professionals
  • Documentar el teu procés i resultats

  1. Preparació abans de la presentació

Abans de mostrar el teu joc, assegura’t de:

  1. Revisar bugs i errors

    • Juga diverses vegades i demana a altres persones que provin el joc.
    • Utilitza eines de depuració per detectar problemes.
  2. Optimitzar el rendiment

    • Revisa que el joc funcioni bé en diferents dispositius i navegadors.
    • Minimitza recursos (imatges, àudio, codi) per reduir temps de càrrega.
  3. Polir la presentació visual

    • Assegura’t que la interfície sigui clara i atractiva.
    • Revisa que els textos siguin llegibles i sense faltes.
  4. Preparar una descripció clara

    • Explica breument de què tracta el joc, com es juga i quins són els objectius.

  1. Plataformes per mostrar el teu joc

Plataforma Tipus de públic Avantatges principals
itch.io Jugadors i desenvolupadors Fàcil de publicar, comunitat activa
GitHub Pages Desenvolupadors Gratuït, ideal per mostrar codi font
Kongregate Jugadors casuals Exposició a una gran audiència
Pàgina web pròpia Públic general Control total sobre la presentació
Xarxes socials Comunitat general Difusió ràpida i viral

  1. Com empaquetar i publicar el teu joc

4.1. Exportar el joc

  • Assegura’t que el joc funcioni en mode producció.
  • Minimitza i agrupa els fitxers JavaScript i recursos.
  • Organitza els arxius en una carpeta (dist/ o public/).

4.2. Publicar a itch.io (exemple pràctic)

  1. Crea un compte a itch.io
  2. Crea un nou projecte
    • Dona-li un nom, descriu-lo i puja una imatge de portada.
  3. Puja els fitxers del joc
    • Comprimeix la carpeta del joc en un .zip.
    • Selecciona l’opció “This file will be played in the browser”.
  4. Configura la pàgina
    • Afegeix captures de pantalla, controls i instruccions.
  5. Publica i comparteix l’enllaç

Exemple de fitxer d’estructura per publicar

/dist
  index.html
  main.js
  assets/
    player.png
    background.jpg
    music.mp3

  1. Crear una presentació atractiva

Elements clau d’una bona presentació

  • Títol i descripció breu
  • Captures de pantalla o vídeo
  • Controls i instruccions
  • Història o objectiu del joc
  • Enllaç de descàrrega o joc en línia
  • Crida a l’acció (demana feedback, comparteix, etc.)

Exemple de descripció

Títol: Space Runner
Descripció:
Ets un pilot espacial que ha d’esquivar obstacles i recollir estrelles per aconseguir la màxima puntuació. Utilitza les fletxes per moure’t i competeix amb els teus amics per veure qui arriba més lluny!


  1. Exercici pràctic

Exercici

Publica el teu joc a itch.io o GitHub Pages i comparteix l’enllaç amb almenys 3 persones per rebre feedback.

  1. Exporta el teu joc i assegura’t que funciona correctament.
  2. Puja’l a una de les plataformes suggerides.
  3. Escriu una descripció clara i afegeix captures de pantalla.
  4. Comparteix l’enllaç i recull comentaris.

Solució orientativa

  • Si publiques a itch.io, segueix els passos de la secció 4.2.
  • Si utilitzes GitHub Pages:
    1. Puja el teu projecte a un repositori.
    2. Activa GitHub Pages des de la configuració.
    3. Comparteix l’URL generat.

Consell:
Demana feedback específic sobre la jugabilitat, la dificultat i la presentació visual.


  1. Errors comuns i consells

Error comú Com evitar-lo o solucionar-lo
No provar el joc en diferents dispositius Prova en mòbil, tauleta i ordinador
Descripció poc clara o sense instruccions Escriu instruccions simples i visuals
Fitxers massa grans o lents de carregar Optimitza imatges i àudio, minimitza codi
No recollir feedback Comparteix el joc i demana opinions

Resum

En aquesta secció has après com preparar, empaquetar i presentar el teu joc creat amb Phaser. Has vist diferents plataformes per publicar-lo, com crear una presentació atractiva i la importància de recollir feedback. Ara ja estàs preparat per mostrar el teu projecte al món i continuar millorant com a desenvolupador de jocs!

Pròxim pas:
Segueix millorant el teu joc amb el feedback rebut i explora noves funcionalitats o projectes!

Phaser - Desenvolupament de jocs amb JavaScript

Mòdul 1: Introducció al desenvolupament de jocs i Phaser

Mòdul 2: Fonaments de Phaser

Mòdul 3: Sprites i animació

Mòdul 4: Física i interactivitat en el joc

Mòdul 5: Món del joc i càmera

Mòdul 6: Àudio i interfície d’usuari

Mòdul 7: Arquitectura del joc i gestió d’estats

Mòdul 8: Funcionalitats avançades de joc

Mòdul 9: Desplegament i optimització

Mòdul 10: Projecte final

© Copyright 2024. Tots els drets reservats