En aquest tema, aprendrem com gestionar l'entrada i la sortida de dades en REXX. Això inclou com llegir dades de l'usuari i com mostrar informació a la pantalla. Aquestes operacions són fonamentals per a qualsevol programa interactiu.

Conceptes Clau

  1. Entrada de Dades: Com obtenir informació de l'usuari.
  2. Sortida de Dades: Com mostrar informació a l'usuari.
  3. Funcions d'Entrada/Sortida: Funcions específiques de REXX per gestionar l'entrada i la sortida.

Entrada de Dades

Funció PULL

La funció PULL s'utilitza per llegir una línia d'entrada de l'usuari. Aquesta funció espera fins que l'usuari introdueixi alguna cosa i premi la tecla Enter.

Exemple:

/* Programa per demanar el nom a l'usuari */
say "Introdueix el teu nom:"
pull nom
say "Hola," nom "!"

Explicació:

  1. say "Introdueix el teu nom:": Mostra un missatge a l'usuari.
  2. pull nom: Llegeix l'entrada de l'usuari i l'emmagatzema a la variable nom.
  3. say "Hola," nom "!": Mostra un missatge de benvinguda amb el nom introduït per l'usuari.

Funció PARSE PULL

La funció PARSE PULL és una variant de PULL que permet desglossar l'entrada en diverses parts.

Exemple:

/* Programa per demanar el nom complet a l'usuari */
say "Introdueix el teu nom complet (nom i cognom):"
parse pull nom cognom
say "Hola," nom cognom "!"

Explicació:

  1. parse pull nom cognom: Llegeix l'entrada de l'usuari i la desglossa en dues parts, emmagatzemant-les a les variables nom i cognom.

Sortida de Dades

Funció SAY

La funció SAY s'utilitza per mostrar informació a la pantalla. Aquesta funció afegeix automàticament un salt de línia al final de la sortida.

Exemple:

/* Programa per mostrar un missatge */
say "Això és un missatge de prova."

Explicació:

  1. say "Això és un missatge de prova.": Mostra el missatge a la pantalla.

Funció CALL LINEOUT

La funció CALL LINEOUT s'utilitza per escriure una línia de text a un fitxer o a la sortida estàndard.

Exemple:

/* Programa per escriure un missatge a un fitxer */
call lineout 'sortida.txt', 'Això és un missatge de prova.'

Explicació:

  1. call lineout 'sortida.txt', 'Això és un missatge de prova.': Escriu el missatge al fitxer sortida.txt.

Exercicis Pràctics

Exercici 1: Entrada i Sortida Bàsica

Descripció:

Escriu un programa que demani a l'usuari el seu nom i edat, i després mostri un missatge amb aquesta informació.

Solució:

/* Programa per demanar el nom i l'edat a l'usuari */
say "Introdueix el teu nom:"
pull nom
say "Introdueix la teva edat:"
pull edat
say "Hola," nom ". Tens" edat "anys."

Exercici 2: Escriure a un Fitxer

Descripció:

Escriu un programa que demani a l'usuari una línia de text i la guardi en un fitxer anomenat entrada.txt.

Solució:

/* Programa per demanar una línia de text i guardar-la en un fitxer */
say "Introdueix una línia de text:"
pull text
call lineout 'entrada.txt', text
say "El text s'ha guardat a 'entrada.txt'."

Errors Comuns i Consells

  1. Oblidar el PULL: Si oblides utilitzar PULL, el programa no esperarà l'entrada de l'usuari i pot comportar-se de manera inesperada.
  2. No especificar el fitxer correctament en LINEOUT: Assegura't que el nom del fitxer és correcte i que tens permisos d'escriptura.

Resum

En aquesta secció, hem après com gestionar l'entrada i la sortida de dades en REXX utilitzant les funcions PULL, PARSE PULL, SAY i CALL LINEOUT. Aquests conceptes són fonamentals per crear programes interactius que puguin comunicar-se amb l'usuari i gestionar dades de manera efectiva.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats