La construcció d'enllaços (link building) és una part fonamental del SEO Off-Page. Consisteix en obtenir enllaços entrants (backlinks) des d'altres llocs web cap al teu propi lloc. Els enllaços de qualitat poden millorar la teva autoritat de domini i, per tant, el teu rànquing en els motors de cerca. En aquesta secció, explorarem diverses estratègies efectives per a la construcció d'enllaços.
- Què és la construcció d'enllaços?
La construcció d'enllaços és el procés d'adquirir hipervincles d'altres llocs web cap al teu propi. Un hipervincle (normalment anomenat enllaç) és una manera per als usuaris de navegar entre pàgines a Internet. Els motors de cerca utilitzen enllaços per rastrejar la web; rastregen els enllaços entre les pàgines individuals del teu lloc web i rastregen els enllaços entre llocs web diferents.
- Per què és important la construcció d'enllaços?
Els enllaços són un factor clau en els algoritmes de classificació dels motors de cerca. Aquests enllaços actuen com a vots de confiança des d'altres llocs web, indicant als motors de cerca que el teu contingut és valuós i digne de ser referenciat. A més, els enllaços poden ajudar a augmentar el trànsit de referència cap al teu lloc web.
- Estratègies efectives de construcció d'enllaços
3.1. Creació de contingut de qualitat
- Contingut informatiu i útil: Crear contingut que sigui valuós per als teus usuaris és la millor manera d'aconseguir enllaços naturals. Això pot incloure guies, tutorials, estudis de cas, infografies, etc.
- Contingut viral: Contingut que és altament compartible i que pot atraure molts enllaços en poc temps.
3.2. Blogging com a convidat
- Escriure articles com a convidat: Publicar articles en blogs rellevants de la teva indústria pot ajudar-te a obtenir enllaços de qualitat. Assegura't que el contingut sigui rellevant i de valor per a l'audiència del blog amfitrió.
- Col·laboracions: Col·laborar amb altres bloggers o influenciadors per crear contingut conjunt que es publiqui en diversos llocs.
3.3. Enllaços trencats
- Identificar enllaços trencats: Utilitza eines com Ahrefs o SEMrush per trobar enllaços trencats en llocs web rellevants.
- Proposar solucions: Contacta amb els propietaris dels llocs web i ofereix el teu contingut com a substitut per als enllaços trencats.
3.4. Enllaços de recursos
- Llistes de recursos: Crear pàgines de recursos útils i rellevants per a la teva indústria. Aquests poden ser guies, eines, o altres recursos que altres llocs web vulguin enllaçar.
- Directoris de qualitat: Inscriure el teu lloc web en directoris de qualitat i rellevants per a la teva indústria.
3.5. Relacions públiques digitals
- Comunicats de premsa: Enviar comunicats de premsa sobre esdeveniments importants o novetats del teu negoci.
- Col·laboracions amb mitjans: Treballar amb periodistes i bloggers per obtenir mencions i enllaços en articles de notícies i blogs.
3.6. Xarxes socials
- Compartir contingut: Utilitzar les xarxes socials per compartir el teu contingut i atraure enllaços.
- Interacció amb influenciadors: Col·laborar amb influenciadors que poden compartir el teu contingut amb la seva audiència.
- Errors comuns en la construcció d'enllaços
- Compra d'enllaços: Comprar enllaços pot resultar en penalitzacions per part dels motors de cerca.
- Enllaços de baixa qualitat: Obtenir enllaços de llocs web de baixa qualitat o no rellevants pot perjudicar el teu rànquing.
- Excés d'enllaços d'ancoratge exactes: Utilitzar massa vegades el mateix text d'ancoratge pot semblar sospitós als motors de cerca.
- Exercici pràctic
Tasca:
- Identifica tres blogs rellevants per a la teva indústria on podries escriure com a convidat.
- Crea una llista de cinc enllaços trencats en llocs web rellevants i proposa contingut del teu lloc com a substitut.
- Desenvolupa una estratègia per crear una pàgina de recursos útils al teu lloc web.
Solució:
-
Blogs rellevants:
- Blog A: [URL del blog A]
- Blog B: [URL del blog B]
- Blog C: [URL del blog C]
-
Enllaços trencats:
- Lloc web 1: [URL del lloc web 1] - Enllaç trencat: [URL de l'enllaç trencat]
- Lloc web 2: [URL del lloc web 2] - Enllaç trencat: [URL de l'enllaç trencat]
- Lloc web 3: [URL del lloc web 3] - Enllaç trencat: [URL de l'enllaç trencat]
- Lloc web 4: [URL del lloc web 4] - Enllaç trencat: [URL de l'enllaç trencat]
- Lloc web 5: [URL del lloc web 5] - Enllaç trencat: [URL de l'enllaç trencat]
-
Estratègia per a la pàgina de recursos:
- Identificar els temes més buscats i rellevants per a la teva audiència.
- Crear contingut detallat i útil sobre aquests temes.
- Promocionar la pàgina de recursos a través de les xarxes socials i col·laboracions amb altres llocs web.
Conclusió
La construcció d'enllaços és una estratègia essencial per millorar el rànquing del teu lloc web en els motors de cerca. Mitjançant la creació de contingut de qualitat, la col·laboració amb altres bloggers, la identificació d'enllaços trencats i l'ús de les xarxes socials, pots obtenir enllaços valuosos que augmentaran la teva autoritat de domini. Recorda evitar pràctiques dubtoses com la compra d'enllaços i enfocar-te en obtenir enllaços de qualitat i rellevants.
Curs de SEO (Optimització per a Motors de Cerca)
Mòdul 1: Introducció al SEO
- Què és el SEO?
- Per què és important el SEO
- Com funcionen els motors de cerca
- Terminologia bàsica del SEO
Mòdul 2: Recerca de Paraules Clau
- Introducció a la recerca de paraules clau
- Eines per a la recerca de paraules clau
- Trobar les paraules clau adequades
- Analitzar la competència de paraules clau
Mòdul 3: SEO On-Page
- Etiquetes de títol i descripcions meta
- Etiquetes de capçalera i estructura de contingut
- URLs amigables per al SEO
- Enllaços interns
- Optimització d'imatges
Mòdul 4: SEO Tècnic
- Optimització de la velocitat del lloc web
- Optimització per a mòbils
- Sitemaps XML
- Robots.txt
- Dades estructurades i marcatge de l'esquema
Mòdul 5: SEO Off-Page
- Estratègies de construcció d'enllaços
- Blogging com a convidat
- Xarxes socials i SEO
- Gestió de la reputació en línia
Mòdul 6: SEO Local
Mòdul 7: Analítica i Informes de SEO
- Google Analytics per al SEO
- Google Search Console
- Mètriques i KPIs del SEO
- Creació d'informes de SEO
Mòdul 8: Estratègies Avançades de SEO
- Tècniques avançades de recerca de paraules clau
- Màrqueting de continguts i SEO
- Optimització per a la cerca per veu
- SEO internacional
- SEO per a comerç electrònic