El blogging com a convidat és una estratègia de SEO off-page que implica escriure articles per a altres blogs o llocs web dins del teu nínxol. Aquesta tècnica no només ajuda a construir enllaços d'entrada (backlinks) cap al teu lloc web, sinó que també augmenta la teva visibilitat i autoritat en la teva indústria.
Beneficis del Blogging com a Convidat
- Construcció d'Enllaços de Qualitat: Els enllaços d'entrada des de llocs web autoritzats poden millorar el teu rànquing en els motors de cerca.
- Augment de la Visibilitat: Publicar en blogs populars et permet arribar a una audiència més àmplia.
- Millora de la Reputació: Escriure contingut valuós per a altres llocs web et posiciona com un expert en el teu camp.
- Generació de Trànsit: Els lectors dels blogs on publiques poden visitar el teu lloc web per obtenir més informació.
Com Trobar Oportunitats de Blogging com a Convidat
-
Recerca de Blogs Rellevants:
- Utilitza motors de cerca amb termes com "blogging com a convidat", "escriu per a nosaltres", "publica com a convidat" + [la teva indústria].
- Exemples de cerques: "blogging com a convidat tecnologia", "escriu per a nosaltres màrqueting digital".
-
Utilitza Eines de SEO:
- Eines com Ahrefs, SEMrush o Moz poden ajudar-te a identificar llocs web que accepten publicacions de convidats.
-
Xarxes Socials i Comunitats:
- Participa en grups de LinkedIn, fòrums i altres comunitats on es discuteixen oportunitats de blogging com a convidat.
Com Proposar una Publicació com a Convidat
-
Investigació Prèvia:
- Llegeix diversos articles del blog on vols publicar per entendre el seu estil i temàtica.
- Assegura't que el teu contingut sigui rellevant i aporti valor a l'audiència del blog.
-
Contacte amb el Propietari del Blog:
- Envia un correu electrònic personalitzat. Aquí tens un exemple de plantilla:
Assumpte: Proposta de Publicació com a Convidat per [Nom del Blog] Hola [Nom del Propietari del Blog], Em dic [El Teu Nom] i sóc [la teva posició] a [la teva empresa o blog]. He estat seguint el teu blog durant un temps i m'encanta el contingut que publiques, especialment l'article sobre [tema específic]. M'agradaria proposar una publicació com a convidat per al teu blog. Aquí tens algunes idees de temes que crec que podrien interessar a la teva audiència: 1. [Tema 1] 2. [Tema 2] 3. [Tema 3] Tinc experiència en [la teva àrea d'expertesa] i he publicat articles en altres blogs com [exemples de blogs]. Pots veure alguns dels meus treballs aquí: [enllaços a articles anteriors]. Gràcies per considerar la meva proposta. Espero la teva resposta. Salutacions, [El Teu Nom] [El Teu Blog o Empresa] [El Teu Correu Electrònic]
Escriure i Optimitzar la Teva Publicació com a Convidat
-
Contingut de Qualitat:
- Escriu un article original i de qualitat que aporti valor a l'audiència del blog.
- Utilitza dades, exemples i estudis de cas per reforçar els teus punts.
-
Optimització SEO:
- Inclou paraules clau rellevants de manera natural.
- Utilitza etiquetes de capçalera (H1, H2, H3) per estructurar el contingut.
- Afegeix enllaços interns i externs per millorar la navegació i la credibilitat.
-
Biografia de l'Autor:
- Escriu una biografia breu i inclou un enllaç al teu lloc web o perfil de xarxes socials.
- Exemples de biografia: "Joan Garcia és un expert en màrqueting digital amb més de 10 anys d'experiència. Pots seguir-lo a Twitter @joangarcia."
Exercici Pràctic
Tasca:
Troba tres blogs rellevants en el teu nínxol que acceptin publicacions de convidats i envia una proposta de publicació com a convidat a cadascun d'ells.
Solució:
-
Blog 1: [Nom del Blog] - [URL del Blog]
- Proposta enviada: [Data]
- Resposta: [Sí/No]
-
Blog 2: [Nom del Blog] - [URL del Blog]
- Proposta enviada: [Data]
- Resposta: [Sí/No]
-
Blog 3: [Nom del Blog] - [URL del Blog]
- Proposta enviada: [Data]
- Resposta: [Sí/No]
Errors Comuns i Consells
-
No Personalitzar la Proposta:
- Error: Enviar correus electrònics genèrics.
- Consell: Personalitza cada correu electrònic per al blog específic.
-
No Seguir les Directrius del Blog:
- Error: No seguir les pautes de publicació del blog.
- Consell: Llegeix i segueix les directrius de publicació del blog.
-
Contingut de Baixa Qualitat:
- Error: Escriure articles de baixa qualitat només per obtenir enllaços.
- Consell: Centra't en crear contingut valuós i rellevant.
Conclusió
El blogging com a convidat és una estratègia poderosa per millorar el teu SEO off-page, augmentar la teva visibilitat i establir-te com un expert en el teu camp. Seguint els passos i consells esmentats, podràs trobar oportunitats de publicació com a convidat i crear contingut que beneficiï tant el teu lloc web com el del blog amfitrió.
Curs de SEO (Optimització per a Motors de Cerca)
Mòdul 1: Introducció al SEO
- Què és el SEO?
- Per què és important el SEO
- Com funcionen els motors de cerca
- Terminologia bàsica del SEO
Mòdul 2: Recerca de Paraules Clau
- Introducció a la recerca de paraules clau
- Eines per a la recerca de paraules clau
- Trobar les paraules clau adequades
- Analitzar la competència de paraules clau
Mòdul 3: SEO On-Page
- Etiquetes de títol i descripcions meta
- Etiquetes de capçalera i estructura de contingut
- URLs amigables per al SEO
- Enllaços interns
- Optimització d'imatges
Mòdul 4: SEO Tècnic
- Optimització de la velocitat del lloc web
- Optimització per a mòbils
- Sitemaps XML
- Robots.txt
- Dades estructurades i marcatge de l'esquema
Mòdul 5: SEO Off-Page
- Estratègies de construcció d'enllaços
- Blogging com a convidat
- Xarxes socials i SEO
- Gestió de la reputació en línia
Mòdul 6: SEO Local
Mòdul 7: Analítica i Informes de SEO
- Google Analytics per al SEO
- Google Search Console
- Mètriques i KPIs del SEO
- Creació d'informes de SEO
Mòdul 8: Estratègies Avançades de SEO
- Tècniques avançades de recerca de paraules clau
- Màrqueting de continguts i SEO
- Optimització per a la cerca per veu
- SEO internacional
- SEO per a comerç electrònic