El SEO internacional és una branca del SEO que se centra en optimitzar el contingut i l'estructura d'un lloc web per a audiències de diferents països i idiomes. Aquest mòdul t'ajudarà a entendre com adaptar la teva estratègia de SEO per arribar a un públic global.
Objectius del Mòdul
- Comprendre els conceptes bàsics del SEO internacional.
- Aprendre a estructurar un lloc web per a audiències internacionals.
- Conèixer les millors pràctiques per a la traducció i localització de contingut.
- Saber com gestionar els dominis i subdominis per a diferents països.
- Aprendre a utilitzar les etiquetes hreflang per indicar la llengua i la regió del contingut.
Conceptes Bàsics del SEO Internacional
- Què és el SEO Internacional?
El SEO internacional implica optimitzar el teu lloc web perquè sigui fàcilment accessible i rellevant per a usuaris de diferents països i idiomes. Això inclou la traducció del contingut, l'ús de dominis específics per a cada país, i l'optimització per a motors de cerca locals.
- Per què és Important el SEO Internacional?
- Ampliació del Mercat: Permet arribar a un públic més ampli i divers.
- Millora de l'Experiència de l'Usuari: Proporciona contingut rellevant i accessible en l'idioma i el context cultural de l'usuari.
- Augment del Trànsit i les Converses: Pot augmentar el trànsit orgànic i les conversions en mercats internacionals.
Estructura del Lloc Web per a Audiències Internacionals
- Dominis i Subdominis
- ccTLDs (Dominis de Nivell Superior de Codi de País): Ex. .es per Espanya, .fr per França. Són ideals per a una clara segmentació geogràfica.
- Subdominis: Ex. es.example.com, fr.example.com. Permeten una gestió més centralitzada del lloc web.
- Subdirectoris: Ex. example.com/es/, example.com/fr/. Són fàcils de gestionar i mantenir.
Estratègia | Avantatges | Desavantatges |
---|---|---|
ccTLDs | Clarament identificable per a usuaris i motors de cerca | Costos i gestió més complexos |
Subdominis | Fàcil de gestionar, pot heretar autoritat del domini principal | Pot ser menys clar per a usuaris i motors de cerca |
Subdirectoris | Fàcil de gestionar, hereta autoritat del domini principal | Pot ser menys clar per a usuaris i motors de cerca |
- Etiquetes hreflang
Les etiquetes hreflang indiquen als motors de cerca la llengua i la regió del contingut. Això ajuda a mostrar la versió correcta del teu lloc web als usuaris adequats.
<link rel="alternate" href="http://example.com/es/" hreflang="es" /> <link rel="alternate" href="http://example.com/fr/" hreflang="fr" />
- Contingut Duplicat
Evita el contingut duplicat utilitzant etiquetes hreflang i assegurant-te que cada pàgina té contingut únic i rellevant per a la seva audiència específica.
Traducció i Localització de Contingut
- Traducció vs. Localització
- Traducció: Convertir el text d'un idioma a un altre.
- Localització: Adaptar el contingut per fer-lo culturalment rellevant i comprensible per a l'audiència local.
- Millors Pràctiques
- Utilitza traductors professionals o serveis de traducció de qualitat.
- Adapta les imatges, vídeos i altres elements multimèdia per a cada mercat.
- Considera les diferències culturals i legals en cada país.
Gestió de Dominis i Subdominis
- Elecció del Domini
- ccTLDs: Ideals per a una clara segmentació geogràfica.
- Subdominis i Subdirectoris: Més fàcils de gestionar i mantenir.
- Configuració del Servidor
- Utilitza servidors locals per millorar la velocitat de càrrega i l'experiència de l'usuari.
- Configura correctament les redireccions i les etiquetes hreflang.
Exercici Pràctic
Exercici 1: Configuració d'Etiquetes hreflang
Configura les etiquetes hreflang per a un lloc web amb versions en anglès, espanyol i francès.
<!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <title>Example Website</title> <link rel="alternate" href="http://example.com/en/" hreflang="en" /> <link rel="alternate" href="http://example.com/es/" hreflang="es" /> <link rel="alternate" href="http://example.com/fr/" hreflang="fr" /> </head> <body> <h1>Welcome to Example Website</h1> </body> </html>
Solució
Assegura't que cada pàgina del teu lloc web tingui les etiquetes hreflang correctes per indicar la llengua i la regió del contingut.
Resum
En aquest mòdul, hem après els conceptes bàsics del SEO internacional, com estructurar un lloc web per a audiències internacionals, les millors pràctiques per a la traducció i localització de contingut, i com gestionar dominis i subdominis per a diferents països. També hem vist com utilitzar les etiquetes hreflang per indicar la llengua i la regió del contingut. Amb aquests coneixements, estaràs preparat per optimitzar el teu lloc web per a un públic global.
Curs de SEO (Optimització per a Motors de Cerca)
Mòdul 1: Introducció al SEO
- Què és el SEO?
- Per què és important el SEO
- Com funcionen els motors de cerca
- Terminologia bàsica del SEO
Mòdul 2: Recerca de Paraules Clau
- Introducció a la recerca de paraules clau
- Eines per a la recerca de paraules clau
- Trobar les paraules clau adequades
- Analitzar la competència de paraules clau
Mòdul 3: SEO On-Page
- Etiquetes de títol i descripcions meta
- Etiquetes de capçalera i estructura de contingut
- URLs amigables per al SEO
- Enllaços interns
- Optimització d'imatges
Mòdul 4: SEO Tècnic
- Optimització de la velocitat del lloc web
- Optimització per a mòbils
- Sitemaps XML
- Robots.txt
- Dades estructurades i marcatge de l'esquema
Mòdul 5: SEO Off-Page
- Estratègies de construcció d'enllaços
- Blogging com a convidat
- Xarxes socials i SEO
- Gestió de la reputació en línia
Mòdul 6: SEO Local
Mòdul 7: Analítica i Informes de SEO
- Google Analytics per al SEO
- Google Search Console
- Mètriques i KPIs del SEO
- Creació d'informes de SEO
Mòdul 8: Estratègies Avançades de SEO
- Tècniques avançades de recerca de paraules clau
- Màrqueting de continguts i SEO
- Optimització per a la cerca per veu
- SEO internacional
- SEO per a comerç electrònic