Introducció

Google Analytics és una eina essencial per a qualsevol professional del SEO. Proporciona informació detallada sobre el trànsit del lloc web, el comportament dels usuaris i l'eficàcia de les estratègies de SEO. En aquest tema, aprendrem com utilitzar Google Analytics per millorar el SEO del teu lloc web.

Conceptes Clau

  1. Configuració de Google Analytics

    • Crear un compte de Google Analytics.
    • Afegir el codi de seguiment al teu lloc web.
    • Configurar objectius i esdeveniments.
  2. Panell de Control de Google Analytics

    • Visió general del panell de control.
    • Personalització de taulers i informes.
  3. Mètriques Clau per al SEO

    • Sessions i usuaris.
    • Taxa de rebot.
    • Durada mitjana de la sessió.
    • Pàgines per sessió.
    • Percentatge de conversions.
  4. Anàlisi del Trànsit Orgànic

    • Identificació de les fonts de trànsit.
    • Anàlisi del trànsit orgànic.
    • Comparació del trànsit orgànic amb altres fonts.
  5. Comportament dels Usuaris

    • Anàlisi del flux de comportament.
    • Pàgines de destinació i de sortida.
    • Anàlisi de contingut.
  6. Seguiment de Paraules Clau

    • Integració amb Google Search Console.
    • Anàlisi de paraules clau i rendiment.

Configuració de Google Analytics

Crear un Compte de Google Analytics

  1. Visita Google Analytics.
  2. Inicia sessió amb el teu compte de Google.
  3. Fes clic a "Comença a utilitzar Google Analytics".
  4. Segueix les instruccions per crear un compte i una propietat per al teu lloc web.

Afegir el Codi de Seguiment

  1. Després de crear la propietat, obtindràs un codi de seguiment.
  2. Afegeix aquest codi a totes les pàgines del teu lloc web, just abans de la etiqueta </head>.
<!-- Exemple de codi de seguiment -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X');
</script>

Configurar Objectius i Esdeveniments

  1. A Google Analytics, ves a "Administració" i selecciona "Objectius".
  2. Fes clic a "Nou Objectiu" i segueix les instruccions per configurar objectius específics, com ara conversions o interaccions clau.

Panell de Control de Google Analytics

Visió General del Panell de Control

El panell de control de Google Analytics proporciona una visió general del rendiment del teu lloc web. Aquí pots veure mètriques clau com sessions, usuaris, taxa de rebot i més.

Personalització de Taulers i Informes

  1. Ves a "Personalització" i selecciona "Taulers".
  2. Crea un nou tauler i afegeix widgets per a les mètriques que t'interessen.
  3. Guarda i accedeix fàcilment als teus informes personalitzats.

Mètriques Clau per al SEO

Sessions i Usuaris

  • Sessions: Nombre total de visites al teu lloc web.
  • Usuaris: Nombre únic de visitants.

Taxa de Rebot

  • Percentatge de visitants que abandonen el lloc després de veure només una pàgina.

Durada Mitjana de la Sessió

  • Temps mitjà que els usuaris passen al teu lloc web.

Pàgines per Sessió

  • Nombre mitjà de pàgines vistes per sessió.

Percentatge de Conversions

  • Percentatge de visitants que completen un objectiu específic.

Anàlisi del Trànsit Orgànic

Identificació de les Fonts de Trànsit

  1. Ves a "Adquisició" > "Tot el trànsit" > "Canals".
  2. Aquí pots veure les diferents fonts de trànsit, incloent orgànic, directe, referències, etc.

Anàlisi del Trànsit Orgànic

  1. Selecciona "Orgànic" per veure només el trànsit orgànic.
  2. Analitza les mètriques clau per entendre el rendiment del trànsit orgànic.

Comparació del Trànsit Orgànic amb Altres Fonts

  1. Utilitza la funció de comparació per veure com el trànsit orgànic es compara amb altres fonts.
  2. Identifica àrees de millora i oportunitats.

Comportament dels Usuaris

Anàlisi del Flux de Comportament

  1. Ves a "Comportament" > "Flux de comportament".
  2. Analitza com els usuaris naveguen pel teu lloc web.

Pàgines de Destinació i de Sortida

  1. Ves a "Comportament" > "Contingut del lloc" > "Pàgines de destinació" o "Pàgines de sortida".
  2. Identifica les pàgines que atrauen més trànsit i les que causen més abandonaments.

Anàlisi de Contingut

  1. Ves a "Comportament" > "Contingut del lloc" > "Totes les pàgines".
  2. Analitza el rendiment de les pàgines individuals.

Seguiment de Paraules Clau

Integració amb Google Search Console

  1. Ves a "Administració" > "Propietat" > "Configuració de la propietat".
  2. Connecta el teu compte de Google Search Console.

Anàlisi de Paraules Clau i Rendiment

  1. Ves a "Adquisició" > "Search Console" > "Consultes".
  2. Analitza les paraules clau que porten trànsit al teu lloc web.

Exercici Pràctic

Configura Google Analytics per al Teu Lloc Web

  1. Crea un compte de Google Analytics i afegeix el codi de seguiment al teu lloc web.
  2. Configura almenys un objectiu.
  3. Personalitza un tauler amb les mètriques clau per al SEO.

Solució

  1. Segueix els passos descrits a la secció "Configuració de Google Analytics".
  2. Configura un objectiu com ara "Temps a la pàgina" o "Pàgines per sessió".
  3. Crea un tauler amb widgets per a sessions, usuaris, taxa de rebot, durada mitjana de la sessió i pàgines per sessió.

Conclusió

Google Analytics és una eina poderosa per monitoritzar i millorar el SEO del teu lloc web. Amb una configuració adequada i una anàlisi regular, pots obtenir informació valuosa sobre el comportament dels usuaris i l'eficàcia de les teves estratègies de SEO. En el proper tema, explorarem Google Search Console i com pot complementar les dades de Google Analytics per oferir una visió més completa del rendiment del teu lloc web.

Curs de SEO (Optimització per a Motors de Cerca)

Mòdul 1: Introducció al SEO

Mòdul 2: Recerca de Paraules Clau

Mòdul 3: SEO On-Page

Mòdul 4: SEO Tècnic

Mòdul 5: SEO Off-Page

Mòdul 6: SEO Local

Mòdul 7: Analítica i Informes de SEO

Mòdul 8: Estratègies Avançades de SEO

Mòdul 9: Eines i Recursos de SEO

© Copyright 2024. Tots els drets reservats