En aquesta secció, aprendrem a configurar l'entorn de desenvolupament necessari per començar a programar en Swift. Ens assegurarem que tens tot el que necessites per escriure, compilar i executar el teu primer programa en Swift.
Requisits Previs
Abans de començar, assegura't de tenir:
- Un ordinador Mac amb macOS 10.15 (Catalina) o superior.
- Connexió a Internet per descarregar el programari necessari.
Passos per Configurar l'Entorn
- Instal·lació de Xcode
Xcode és l'entorn de desenvolupament integrat (IDE) oficial per a Swift i altres llenguatges d'Apple. Inclou totes les eines necessàries per desenvolupar aplicacions per a macOS, iOS, watchOS i tvOS.
Descarregar i Instal·lar Xcode
- Obre l'App Store al teu Mac.
- Cerca "Xcode" a la barra de cerca.
- Fes clic a "Obtenir" i després a "Instal·lar". Pot ser que necessitis introduir la teva contrasenya d'Apple ID.
- Espera que es completi la descàrrega i la instal·lació. Aquest procés pot trigar una estona, ja que Xcode és una aplicació gran.
- Configuració de Xcode
Un cop instal·lat Xcode, segueix aquests passos per configurar-lo:
- Obre Xcode des de la carpeta d'Aplicacions o des del Launchpad.
- Accepta els termes i condicions si és la primera vegada que l'obres.
- Instal·la les eines addicionals si se't demana. Aquestes eines són necessàries per compilar i executar aplicacions.
- Creació del Primer Projecte en Xcode
Ara que tens Xcode instal·lat, crearem un projecte nou per assegurar-nos que tot funciona correctament.
Crear un Nou Projecte
- Obre Xcode.
- Selecciona "Create a new Xcode project" a la pantalla de benvinguda.
- Selecciona "App" sota la secció "iOS" i fes clic a "Next".
- Omple els detalls del projecte:
- Product Name: El nom del teu projecte (per exemple, "HelloWorld").
- Team: Selecciona el teu equip de desenvolupament si en tens un.
- Organization Name: El nom de la teva organització o el teu nom.
- Organization Identifier: Un identificador únic per a la teva organització (per exemple, com.elteunom).
- Language: Selecciona "Swift".
- User Interface: Selecciona "Storyboard".
- Fes clic a "Next" i selecciona una ubicació per desar el projecte.
- Fes clic a "Create".
- Executar el Primer Programa
Un cop creat el projecte, veurem com executar-lo en un simulador.
Executar en un Simulador
- Selecciona un simulador des del menú desplegable a la part superior de la finestra de Xcode (per exemple, "iPhone 12").
- Fes clic al botó de reproducció (play) a la part superior esquerra de la finestra de Xcode.
- Espera que el simulador es carregui i que l'aplicació es compili i s'executi. Hauries de veure una pantalla en blanc amb el nom de la teva aplicació.
Resum
En aquesta secció, hem configurat l'entorn de desenvolupament necessari per programar en Swift. Hem instal·lat Xcode, creat un nou projecte i executat el nostre primer programa en un simulador. Ara estàs preparat per començar a escriure codi en Swift!
En la següent secció, veurem com crear el teu primer programa en Swift i explorarem la sintaxi bàsica del llenguatge.
Curs de Programació en Swift
Mòdul 1: Introducció a Swift
- Introducció a Swift
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- El Teu Primer Programa en Swift
- Sintaxi i Estructura Bàsica
- Variables i Constants
- Tipus de Dades
Mòdul 2: Flux de Control
Mòdul 3: Funcions i Closures
- Definició i Crida de Funcions
- Paràmetres de Funció i Valors de Retorn
- Closures
- Funcions d'Ordre Superior
Mòdul 4: Programació Orientada a Objectes
Mòdul 5: Swift Avançat
Mòdul 6: Swift i Desenvolupament iOS
- Introducció al Desenvolupament iOS
- Conceptes Bàsics de UIKit
- Storyboards i Interface Builder
- Xarxes en Swift
- Core Data
- Conceptes Bàsics de SwiftUI