En aquesta secció, configurarem el projecte final del curs. Aquest projecte serà una aplicació completa que integrarà tots els conceptes apresos fins ara. La configuració inicial del projecte és crucial per assegurar-nos que tot funcioni correctament i que tinguem una base sòlida per començar a desenvolupar les funcionalitats.
Objectius
- Crear un nou projecte en Xcode.
- Configurar els paràmetres bàsics del projecte.
- Entendre l'estructura del projecte en Xcode.
- Configurar el control de versions amb Git.
Passos per Configurar el Projecte
- Crear un Nou Projecte en Xcode
- Obre Xcode: Si no tens Xcode instal·lat, descarrega'l des de l'App Store.
- Crea un nou projecte:
- Selecciona "Create a new Xcode project".
- Tria "App" sota la secció "iOS" i fes clic a "Next".
- Configura els detalls del projecte:
- Product Name: Introdueix el nom de la teva aplicació.
- Team: Selecciona el teu equip de desenvolupament (si en tens un).
- Organization Name: Introdueix el nom de la teva organització.
- Organization Identifier: Introdueix un identificador únic (per exemple, com.elteunom).
- Bundle Identifier: Aquest camp es generarà automàticament basant-se en el nom del producte i l'identificador de l'organització.
- Language: Selecciona "Swift".
- User Interface: Selecciona "SwiftUI" o "UIKit" segons les teves preferències (per aquest curs, utilitzarem SwiftUI).
- Include Tests: Marca aquesta opció per incloure tests unitari i de UI.
- Desa el projecte: Selecciona una ubicació al teu ordinador on desar el projecte i fes clic a "Create".
- Configurar els Paràmetres Bàsics del Projecte
- Selecciona el projecte a l'esquerra: A la barra lateral esquerra, selecciona el nom del teu projecte.
- Configura els paràmetres generals:
- Deployment Info: Selecciona la versió mínima d'iOS que la teva aplicació suportarà.
- Device Orientation: Selecciona les orientacions de dispositiu que la teva aplicació suportarà (per exemple, Portrait).
- Configura les capacitats: Si la teva aplicació necessita capacitats especials (com ara notificacions push, accés a HealthKit, etc.), activa-les a la pestanya "Capabilities".
- Entendre l'Estructura del Projecte en Xcode
L'estructura del projecte en Xcode pot semblar complexa al principi, però és important entendre els components principals:
- Project Navigator: Aquí és on veuràs tots els fitxers del teu projecte.
- Main Interface: Si estàs utilitzant SwiftUI, aquest serà el fitxer
ContentView.swift
. Si estàs utilitzant UIKit, serà el fitxerMain.storyboard
. - App Delegate i Scene Delegate: Aquests fitxers gestionen el cicle de vida de l'aplicació.
- Assets.xcassets: Aquí és on desaràs les imatges i altres recursos visuals de la teva aplicació.
- Info.plist: Aquest fitxer conté informació de configuració de l'aplicació.
- Configurar el Control de Versions amb Git
- Inicialitza un repositori Git:
- Obre el terminal i navega fins al directori del teu projecte.
- Executa
git init
per inicialitzar un nou repositori Git.
- Crea un
.gitignore
:- Crea un fitxer
.gitignore
al directori arrel del teu projecte. - Afegeix les següents línies per ignorar fitxers i directoris que no vols que es versionin:
# Xcode # build/ *.pbxuser !default.pbxuser *.mode1v3 !default.mode1v3 *.mode2v3 !default.mode2v3 *.perspectivev3 !default.perspectivev3 xcuserdata/ *.xccheckout *.moved-aside DerivedData/ *.hmap *.ipa *.dSYM.zip *.dSYM .idea/ .DS_Store
- Crea un fitxer
- Fes el primer commit:
- Afegeix tots els fitxers al repositori amb
git add .
. - Fes el primer commit amb
git commit -m "Initial project setup"
.
- Afegeix tots els fitxers al repositori amb
Resum
En aquesta secció, hem creat i configurat el projecte inicial en Xcode, hem entès l'estructura bàsica del projecte i hem configurat el control de versions amb Git. Aquesta configuració inicial ens proporciona una base sòlida per començar a desenvolupar les funcionalitats de la nostra aplicació. En la següent secció, començarem a dissenyar l'aplicació.
Curs de Programació en Swift
Mòdul 1: Introducció a Swift
- Introducció a Swift
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- El Teu Primer Programa en Swift
- Sintaxi i Estructura Bàsica
- Variables i Constants
- Tipus de Dades
Mòdul 2: Flux de Control
Mòdul 3: Funcions i Closures
- Definició i Crida de Funcions
- Paràmetres de Funció i Valors de Retorn
- Closures
- Funcions d'Ordre Superior
Mòdul 4: Programació Orientada a Objectes
Mòdul 5: Swift Avançat
Mòdul 6: Swift i Desenvolupament iOS
- Introducció al Desenvolupament iOS
- Conceptes Bàsics de UIKit
- Storyboards i Interface Builder
- Xarxes en Swift
- Core Data
- Conceptes Bàsics de SwiftUI