Introducció

En aquest cas pràctic, aprendrem a analitzar el trànsit web utilitzant Google Analytics. L'objectiu és entendre com els usuaris interactuen amb el nostre lloc web, identificar patrons de comportament i prendre decisions informades per millorar l'experiència de l'usuari i optimitzar el rendiment del lloc.

Objectius

  1. Configurar Google Analytics per al lloc web.
  2. Recopilar i interpretar dades de trànsit web.
  3. Identificar pàgines amb alt i baix rendiment.
  4. Proposar accions per millorar el trànsit i l'experiència de l'usuari.

Pas 1: Configuració de Google Analytics

Creació d'un compte de Google Analytics

  1. Accedeix a Google Analytics: Visita Google Analytics i inicia sessió amb el teu compte de Google.
  2. Crea un compte: Fes clic a "Configura gratis" i segueix les instruccions per crear un compte nou.
  3. Configura una propietat: Introdueix el nom del lloc web, l'URL, la categoria de la indústria i la zona horària.
  4. Configura una vista: Crea una vista per al teu lloc web amb els filtres necessaris (per exemple, excloure trànsit intern).

Implementació del codi de seguiment

  1. Obté el codi de seguiment: A la secció "Administrador", selecciona la propietat creada i fes clic a "Informació de seguiment" > "Codi de seguiment".
  2. Afegeix el codi al lloc web: Insereix el codi de seguiment a totes les pàgines del teu lloc web, just abans de la etiqueta </head>.
<!DOCTYPE html>
<html lang="ca">
<head>
    <!-- Altres etiquetes del capçal -->
    <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script>
    <script>
        window.dataLayer = window.dataLayer || [];
        function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
        gtag('js', new Date());
        gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X');
    </script>
</head>
<body>
    <!-- Contingut del cos -->
</body>
</html>

Pas 2: Recopilació i Interpretació de Dades

Accés als informes de Google Analytics

  1. Accedeix a Google Analytics: Inicia sessió i selecciona la propietat del teu lloc web.
  2. Navega pels informes: Utilitza el menú lateral per accedir als diferents informes (per exemple, "Públic", "Adquisició", "Comportament").

Informes clau

  1. Informe de Públic: Proporciona informació sobre els visitants del lloc web, incloent-hi dades demogràfiques, geogràfiques, tecnologia utilitzada, etc.
  2. Informe d'Adquisició: Mostra com els usuaris arriben al lloc web (per exemple, cerca orgànica, referències, xarxes socials).
  3. Informe de Comportament: Analitza com els usuaris interactuen amb el lloc web, incloent-hi pàgines vistes, temps a la pàgina, percentatge de rebot, etc.

Exemple d'interpretació de dades

Informe de Públic

  • Dades demogràfiques: La majoria dels visitants tenen entre 25 i 34 anys.
  • Dades geogràfiques: El 60% dels visitants provenen d'Espanya.
  • Tecnologia: El 70% dels visitants utilitzen dispositius mòbils.

Informe d'Adquisició

  • Cerca orgànica: 50% del trànsit prové de cerques orgàniques.
  • Referències: 20% del trànsit prové de llocs web referents.
  • Xarxes socials: 15% del trànsit prové de xarxes socials.

Informe de Comportament

  • Pàgines més vistes: La pàgina d'inici i la pàgina de productes són les més visitades.
  • Temps a la pàgina: Els usuaris passen una mitjana de 2 minuts a la pàgina de productes.
  • Percentatge de rebot: El percentatge de rebot és del 40%.

Pas 3: Identificació de Pàgines amb Alt i Baix Rendiment

Pàgines amb alt rendiment

  • Pàgina d'inici: Alta taxa de visites, baix percentatge de rebot, alt temps a la pàgina.
  • Pàgina de productes: Alta taxa de visites, alt temps a la pàgina.

Pàgines amb baix rendiment

  • Pàgina de contacte: Baixa taxa de visites, alt percentatge de rebot.
  • Pàgina de blog: Baix temps a la pàgina, alt percentatge de rebot.

Pas 4: Propostes d'Accions per Millorar el Trànsit i l'Experiència de l'Usuari

Millores suggerides

  1. Optimització de la pàgina de contacte:

    • Simplificar el formulari de contacte.
    • Afegeix una crida a l'acció clara.
    • Millorar el disseny visual.
  2. Millora del contingut del blog:

    • Crear contingut més rellevant i atractiu.
    • Utilitzar imatges i vídeos per augmentar el temps a la pàgina.
    • Promoure els articles del blog a través de xarxes socials i correus electrònics.
  3. Millora de la velocitat del lloc web:

    • Optimitzar les imatges.
    • Utilitzar una xarxa de distribució de contingut (CDN).
    • Minimitzar els recursos CSS i JavaScript.

Exercici Pràctic

Tasca

  1. Accedeix a Google Analytics i revisa els informes de Públic, Adquisició i Comportament per al teu lloc web.
  2. Identifica les pàgines amb alt i baix rendiment.
  3. Proposa tres accions concretes per millorar el trànsit i l'experiència de l'usuari al teu lloc web.

Solució

  1. Informe de Públic:

    • Dades demogràfiques: Majoritàriament entre 25 i 34 anys.
    • Dades geogràfiques: 60% d'Espanya.
    • Tecnologia: 70% mòbils.
  2. Informe d'Adquisició:

    • Cerca orgànica: 50%.
    • Referències: 20%.
    • Xarxes socials: 15%.
  3. Informe de Comportament:

    • Pàgines més vistes: Pàgina d'inici, pàgina de productes.
    • Temps a la pàgina: 2 minuts a la pàgina de productes.
    • Percentatge de rebot: 40%.
  4. Propostes d'accions:

    • Optimitzar la pàgina de contacte.
    • Millorar el contingut del blog.
    • Millorar la velocitat del lloc web.

Conclusió

Aquest cas pràctic ha proporcionat una visió pràctica de com utilitzar Google Analytics per analitzar el trànsit web. Hem après a configurar Google Analytics, interpretar informes clau, identificar pàgines amb alt i baix rendiment i proposar accions per millorar el trànsit i l'experiència de l'usuari. Aquestes habilitats són essencials per a qualsevol professional que vulgui optimitzar el rendiment del seu lloc web i prendre decisions informades basades en dades.

Curs d'Analytics: Eines i Tècniques per a la Presa de Decisions

Mòdul 1: Introducció a l'Analítica

Mòdul 2: Eines d'Analítica

Mòdul 3: Tècniques de Recopilació de Dades

Mòdul 4: Anàlisi de Dades

Mòdul 5: Interpretació de Dades i Presa de Decisions

Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis

Mòdul 7: Avanços i Tendències en Analítica

Mòdul 8: Recursos Addicionals i Certificacions

© Copyright 2024. Tots els drets reservats