Introducció
En aquest cas pràctic, aprendrem a analitzar el trànsit web utilitzant Google Analytics. L'objectiu és entendre com els usuaris interactuen amb el nostre lloc web, identificar patrons de comportament i prendre decisions informades per millorar l'experiència de l'usuari i optimitzar el rendiment del lloc.
Objectius
- Configurar Google Analytics per al lloc web.
- Recopilar i interpretar dades de trànsit web.
- Identificar pàgines amb alt i baix rendiment.
- Proposar accions per millorar el trànsit i l'experiència de l'usuari.
Pas 1: Configuració de Google Analytics
Creació d'un compte de Google Analytics
- Accedeix a Google Analytics: Visita Google Analytics i inicia sessió amb el teu compte de Google.
- Crea un compte: Fes clic a "Configura gratis" i segueix les instruccions per crear un compte nou.
- Configura una propietat: Introdueix el nom del lloc web, l'URL, la categoria de la indústria i la zona horària.
- Configura una vista: Crea una vista per al teu lloc web amb els filtres necessaris (per exemple, excloure trànsit intern).
Implementació del codi de seguiment
- Obté el codi de seguiment: A la secció "Administrador", selecciona la propietat creada i fes clic a "Informació de seguiment" > "Codi de seguiment".
- Afegeix el codi al lloc web: Insereix el codi de seguiment a totes les pàgines del teu lloc web, just abans de la etiqueta
</head>
.
<!DOCTYPE html> <html lang="ca"> <head> <!-- Altres etiquetes del capçal --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X'); </script> </head> <body> <!-- Contingut del cos --> </body> </html>
Pas 2: Recopilació i Interpretació de Dades
Accés als informes de Google Analytics
- Accedeix a Google Analytics: Inicia sessió i selecciona la propietat del teu lloc web.
- Navega pels informes: Utilitza el menú lateral per accedir als diferents informes (per exemple, "Públic", "Adquisició", "Comportament").
Informes clau
- Informe de Públic: Proporciona informació sobre els visitants del lloc web, incloent-hi dades demogràfiques, geogràfiques, tecnologia utilitzada, etc.
- Informe d'Adquisició: Mostra com els usuaris arriben al lloc web (per exemple, cerca orgànica, referències, xarxes socials).
- Informe de Comportament: Analitza com els usuaris interactuen amb el lloc web, incloent-hi pàgines vistes, temps a la pàgina, percentatge de rebot, etc.
Exemple d'interpretació de dades
Informe de Públic
- Dades demogràfiques: La majoria dels visitants tenen entre 25 i 34 anys.
- Dades geogràfiques: El 60% dels visitants provenen d'Espanya.
- Tecnologia: El 70% dels visitants utilitzen dispositius mòbils.
Informe d'Adquisició
- Cerca orgànica: 50% del trànsit prové de cerques orgàniques.
- Referències: 20% del trànsit prové de llocs web referents.
- Xarxes socials: 15% del trànsit prové de xarxes socials.
Informe de Comportament
- Pàgines més vistes: La pàgina d'inici i la pàgina de productes són les més visitades.
- Temps a la pàgina: Els usuaris passen una mitjana de 2 minuts a la pàgina de productes.
- Percentatge de rebot: El percentatge de rebot és del 40%.
Pas 3: Identificació de Pàgines amb Alt i Baix Rendiment
Pàgines amb alt rendiment
- Pàgina d'inici: Alta taxa de visites, baix percentatge de rebot, alt temps a la pàgina.
- Pàgina de productes: Alta taxa de visites, alt temps a la pàgina.
Pàgines amb baix rendiment
- Pàgina de contacte: Baixa taxa de visites, alt percentatge de rebot.
- Pàgina de blog: Baix temps a la pàgina, alt percentatge de rebot.
Pas 4: Propostes d'Accions per Millorar el Trànsit i l'Experiència de l'Usuari
Millores suggerides
-
Optimització de la pàgina de contacte:
- Simplificar el formulari de contacte.
- Afegeix una crida a l'acció clara.
- Millorar el disseny visual.
-
Millora del contingut del blog:
- Crear contingut més rellevant i atractiu.
- Utilitzar imatges i vídeos per augmentar el temps a la pàgina.
- Promoure els articles del blog a través de xarxes socials i correus electrònics.
-
Millora de la velocitat del lloc web:
- Optimitzar les imatges.
- Utilitzar una xarxa de distribució de contingut (CDN).
- Minimitzar els recursos CSS i JavaScript.
Exercici Pràctic
Tasca
- Accedeix a Google Analytics i revisa els informes de Públic, Adquisició i Comportament per al teu lloc web.
- Identifica les pàgines amb alt i baix rendiment.
- Proposa tres accions concretes per millorar el trànsit i l'experiència de l'usuari al teu lloc web.
Solució
-
Informe de Públic:
- Dades demogràfiques: Majoritàriament entre 25 i 34 anys.
- Dades geogràfiques: 60% d'Espanya.
- Tecnologia: 70% mòbils.
-
Informe d'Adquisició:
- Cerca orgànica: 50%.
- Referències: 20%.
- Xarxes socials: 15%.
-
Informe de Comportament:
- Pàgines més vistes: Pàgina d'inici, pàgina de productes.
- Temps a la pàgina: 2 minuts a la pàgina de productes.
- Percentatge de rebot: 40%.
-
Propostes d'accions:
- Optimitzar la pàgina de contacte.
- Millorar el contingut del blog.
- Millorar la velocitat del lloc web.
Conclusió
Aquest cas pràctic ha proporcionat una visió pràctica de com utilitzar Google Analytics per analitzar el trànsit web. Hem après a configurar Google Analytics, interpretar informes clau, identificar pàgines amb alt i baix rendiment i proposar accions per millorar el trànsit i l'experiència de l'usuari. Aquestes habilitats són essencials per a qualsevol professional que vulgui optimitzar el rendiment del seu lloc web i prendre decisions informades basades en dades.
Curs d'Analytics: Eines i Tècniques per a la Presa de Decisions
Mòdul 1: Introducció a l'Analítica
- Conceptes Bàsics d'Analítica
- Importància de l'Analítica en la Presa de Decisions
- Tipus d'Analítica: Descriptiva, Predictiva i Prescriptiva
Mòdul 2: Eines d'Analítica
- Google Analytics: Configuració i Ús Bàsic
- Google Tag Manager: Implementació i Gestió d'Etiquetes
- Eines d'Analítica de Xarxes Socials
- Plataformes d'Analítica de Màrqueting: HubSpot, Marketo
Mòdul 3: Tècniques de Recopilació de Dades
- Mètodes de Recopilació de Dades: Enquestes, Formularis, Cookies
- Integració de Dades des de Diferents Fonts
- Ús d'APIs per a la Recopilació de Dades
Mòdul 4: Anàlisi de Dades
- Neteja i Preparació de Dades
- Anàlisi Exploratori de Dades (EDA)
- Visualització de Dades: Eines i Millors Pràctiques
- Anàlisi Estadística Bàsica
Mòdul 5: Interpretació de Dades i Presa de Decisions
- Interpretació de Resultats
- Presa de Decisions Basada en Dades
- Optimització de Llocs Web i Aplicacions
- Mesura i Optimització de Campanyes de Màrqueting
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Cas Pràctic 1: Anàlisi de Trànsit Web
- Cas Pràctic 2: Optimització d'una Campanya de Màrqueting
- Exercici 1: Creació d'un Dashboard a Google Data Studio
- Exercici 2: Implementació de Google Tag Manager en un Lloc Web
Mòdul 7: Avanços i Tendències en Analítica
- Intel·ligència Artificial i Machine Learning en Analítica
- Analítica Predictiva: Eines i Aplicacions
- Tendències Futures en Analítica