Objectius de l'Exercici
En aquest exercici, aprendràs a:
- Crear un compte i un contenidor a Google Tag Manager.
- Implementar el codi de Google Tag Manager en un lloc web.
- Configurar etiquetes bàsiques per al seguiment de Google Analytics.
- Provar i verificar que les etiquetes funcionen correctament.
Pas 1: Crear un Compte i un Contenidor a Google Tag Manager
Instruccions:
- Accedeix a Google Tag Manager.
- Inicia sessió amb el teu compte de Google.
- Fes clic a "Crea compte".
- Omple la informació del compte:
- Nom del compte: Escriu el nom del teu compte (per exemple, el nom de la teva empresa).
- País: Selecciona el teu país.
- Omple la informació del contenidor:
- Nom del contenidor: Escriu el nom del teu lloc web.
- Plataforma de destinació: Selecciona "Web".
- Fes clic a "Crea".
- Accepta els termes del servei.
Resultat Esperat:
Hauràs creat un compte i un contenidor a Google Tag Manager.
Pas 2: Implementar el Codi de Google Tag Manager en un Lloc Web
Instruccions:
- Després de crear el contenidor, Google Tag Manager et proporcionarà dos fragments de codi.
- Copia el primer fragment de codi i enganxa'l immediatament després de l'etiqueta
<head>
del teu lloc web. - Copia el segon fragment de codi i enganxa'l immediatament després de l'etiqueta
<body>
del teu lloc web.
Exemple de Codi:
<!DOCTYPE html> <html> <head> <!-- Google Tag Manager --> <script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXX');</script> <!-- End Google Tag Manager --> </head> <body> <!-- Google Tag Manager (noscript) --> <noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXX" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript> <!-- End Google Tag Manager (noscript) --> </body> </html>
Nota: Substitueix GTM-XXXX
pel teu ID de contenidor de Google Tag Manager.
Resultat Esperat:
El codi de Google Tag Manager estarà implementat correctament en el teu lloc web.
Pas 3: Configurar Etiquetes Bàsiques per al Seguiment de Google Analytics
Instruccions:
- Accedeix al teu compte de Google Tag Manager.
- Fes clic a "Etiquetes" al menú de l'esquerra.
- Fes clic a "Nou" per crear una nova etiqueta.
- Fes clic a "Configuració de l'etiqueta" i selecciona "Google Analytics: Universal Analytics".
- Configura l'etiqueta:
- Tipus de seguiment: Selecciona "Pàgina vista".
- ID de seguiment: Introdueix el teu ID de seguiment de Google Analytics (per exemple,
UA-XXXXXX-Y
).
- Fes clic a "Desencadenadors" i selecciona "All Pages".
- Dona un nom a l'etiqueta (per exemple, "GA - Pàgina vista") i fes clic a "Desa".
Resultat Esperat:
Hauràs creat una etiqueta per al seguiment de pàgines vistes amb Google Analytics.
Pas 4: Provar i Verificar les Etiquetes
Instruccions:
- Fes clic a "Vista prèvia" al menú superior dret de Google Tag Manager.
- Introdueix l'URL del teu lloc web i fes clic a "Connect".
- Navega pel teu lloc web per verificar que les etiquetes es disparen correctament.
- A la consola de vista prèvia de Google Tag Manager, verifica que l'etiqueta "GA - Pàgina vista" es dispara en cada pàgina.
Resultat Esperat:
Podràs veure que l'etiqueta "GA - Pàgina vista" es dispara correctament en cada pàgina del teu lloc web.
Conclusió
En aquest exercici, has après a:
- Crear un compte i un contenidor a Google Tag Manager.
- Implementar el codi de Google Tag Manager en un lloc web.
- Configurar una etiqueta bàsica per al seguiment de Google Analytics.
- Provar i verificar que les etiquetes funcionen correctament.
Aquestes habilitats són fonamentals per gestionar i optimitzar el seguiment de dades en el teu lloc web, permetent-te prendre decisions informades basades en dades reals.
Curs d'Analytics: Eines i Tècniques per a la Presa de Decisions
Mòdul 1: Introducció a l'Analítica
- Conceptes Bàsics d'Analítica
- Importància de l'Analítica en la Presa de Decisions
- Tipus d'Analítica: Descriptiva, Predictiva i Prescriptiva
Mòdul 2: Eines d'Analítica
- Google Analytics: Configuració i Ús Bàsic
- Google Tag Manager: Implementació i Gestió d'Etiquetes
- Eines d'Analítica de Xarxes Socials
- Plataformes d'Analítica de Màrqueting: HubSpot, Marketo
Mòdul 3: Tècniques de Recopilació de Dades
- Mètodes de Recopilació de Dades: Enquestes, Formularis, Cookies
- Integració de Dades des de Diferents Fonts
- Ús d'APIs per a la Recopilació de Dades
Mòdul 4: Anàlisi de Dades
- Neteja i Preparació de Dades
- Anàlisi Exploratori de Dades (EDA)
- Visualització de Dades: Eines i Millors Pràctiques
- Anàlisi Estadística Bàsica
Mòdul 5: Interpretació de Dades i Presa de Decisions
- Interpretació de Resultats
- Presa de Decisions Basada en Dades
- Optimització de Llocs Web i Aplicacions
- Mesura i Optimització de Campanyes de Màrqueting
Mòdul 6: Casos Pràctics i Exercicis
- Cas Pràctic 1: Anàlisi de Trànsit Web
- Cas Pràctic 2: Optimització d'una Campanya de Màrqueting
- Exercici 1: Creació d'un Dashboard a Google Data Studio
- Exercici 2: Implementació de Google Tag Manager en un Lloc Web
Mòdul 7: Avanços i Tendències en Analítica
- Intel·ligència Artificial i Machine Learning en Analítica
- Analítica Predictiva: Eines i Aplicacions
- Tendències Futures en Analítica