Objectius de l'Exercici

L'objectiu d'aquest exercici és que els estudiants aprenguin a redactar un comunicat de premsa efectiu utilitzant tècniques de storytelling. Un bon comunicat de premsa no només informa, sinó que també capta l'atenció del lector i transmet un missatge clar i memorable.

Instruccions

  1. Tria un tema: Selecciona un esdeveniment, llançament de producte, o notícia rellevant per a la teva empresa o organització fictícia.
  2. Defineix l'objectiu: Què vols aconseguir amb aquest comunicat de premsa? Vols generar interès mediàtic, augmentar la visibilitat de la teva marca, o informar sobre un canvi important?
  3. Identifica el teu públic: Qui és el teu públic objectiu? Periodistes, clients, inversors, o el públic en general?
  4. Recull informació: Reuneix tota la informació necessària sobre el tema. Això inclou dades, cites de portaveus, i qualsevol altre detall rellevant.
  5. Redacta el comunicat: Segueix l'estructura recomanada per a un comunicat de premsa i utilitza tècniques de storytelling per fer-lo més atractiu.

Estructura Recomanada per a un Comunicat de Premsa

  1. Encapçalament: Inclou el logotip de l'empresa i la paraula "Comunicado de Prensa".
  2. Títol: Un títol atractiu i informatiu que capti l'atenció del lector.
  3. Subtítol: Opcional, però pot proporcionar més context o detalls addicionals.
  4. Data i ubicació: La data de publicació i la ubicació de l'esdeveniment o notícia.
  5. Cos del comunicat:
    • Primer paràgraf: Resum de la notícia amb els fets més importants (qui, què, quan, on, per què).
    • Segon paràgraf: Detalls addicionals i context.
    • Tercer paràgraf: Cites de portaveus o experts.
    • Quart paràgraf: Informació addicional i dades rellevants.
  6. Informació de contacte: Nom, correu electrònic i telèfon de la persona de contacte per a més informació.
  7. Nota per als editors: Informació addicional que pot ser útil per als periodistes.

Exemple de Comunicat de Premsa

[Logotip de l'empresa]

**Comunicado de Prensa**

**Títol: La nostra empresa llança un nou producte revolucionari**

**Subtítol: El nou producte promet canviar la manera com els consumidors interactuen amb la tecnologia**

**Barcelona, 15 d'octubre de 2023** - [Nom de l'empresa], líder en innovació tecnològica, ha anunciat avui el llançament del seu nou producte, [Nom del producte], que promet revolucionar la manera com els consumidors interactuen amb la tecnologia.

El [Nom del producte] és el resultat de més de dos anys de recerca i desenvolupament. "Estem molt emocionats de presentar aquest producte al mercat", va dir [Nom del portaveu], CEO de [Nom de l'empresa]. "Creiem que [Nom del producte] oferirà una experiència única i millorada als nostres clients."

El nou producte inclou característiques innovadores com [Característica 1], [Característica 2], i [Característica 3], que el diferencien dels seus competidors. Segons els estudis realitzats, el [Nom del producte] ha demostrat millorar l'eficiència en un [X]% i augmentar la satisfacció del client en un [Y]%.

Per a més informació sobre el [Nom del producte] i la seva disponibilitat, visiteu el nostre lloc web a [URL del lloc web] o contacteu amb [Nom de la persona de contacte] a [correu electrònic] o [telèfon].

**Nota per als editors**: [Informació addicional, com ara imatges del producte, enllaços a vídeos, etc.]

---

**Contacte de premsa:**
[Nom de la persona de contacte]
[Correu electrònic]
[Telèfon]

Exercici Pràctic

  1. Tema: Tria un tema per al teu comunicat de premsa.
  2. Objectiu: Defineix l'objectiu del teu comunicat.
  3. Públic: Identifica el teu públic objectiu.
  4. Informació: Recull tota la informació necessària.
  5. Redacció: Redacta el teu comunicat de premsa seguint l'estructura recomanada.

Exemple de Tema

Tema: Llançament d'una nova aplicació mòbil per a la gestió del temps.

Exemple d'Objectiu

Objectiu: Generar interès mediàtic i atraure usuaris a descarregar l'aplicació.

Exemple de Públic

Públic: Periodistes de tecnologia, bloggers, i el públic en general interessat en aplicacions de productivitat.

Exemple de Redacció

[Logotip de l'empresa]

**Comunicado de Prensa**

**Títol: Nova aplicació mòbil per a la gestió del temps revoluciona la productivitat personal**

**Subtítol: L'aplicació promet ajudar els usuaris a gestionar millor el seu temps i augmentar la seva eficiència diària**

**Barcelona, 15 d'octubre de 2023** - [Nom de l'empresa], una startup innovadora en el camp de la tecnologia, ha llançat avui la seva nova aplicació mòbil, [Nom de l'aplicació], dissenyada per ajudar els usuaris a gestionar millor el seu temps i augmentar la seva productivitat diària.

"Estem molt emocionats de presentar aquesta aplicació al mercat", va dir [Nom del portaveu], CEO de [Nom de l'empresa]. "Creiem que [Nom de l'aplicació] oferirà una solució única per a aquells que busquen millorar la seva gestió del temps i ser més productius."

L'aplicació inclou característiques innovadores com [Característica 1], [Característica 2], i [Característica 3], que la diferencien de les altres aplicacions de productivitat disponibles. Segons els estudis realitzats, [Nom de l'aplicació] ha demostrat millorar l'eficiència en un [X]% i augmentar la satisfacció de l'usuari en un [Y]%.

Per a més informació sobre [Nom de l'aplicació] i la seva disponibilitat, visiteu el nostre lloc web a [URL del lloc web] o contacteu amb [Nom de la persona de contacte] a [correu electrònic] o [telèfon].

**Nota per als editors**: [Informació addicional, com ara imatges de l'aplicació, enllaços a vídeos, etc.]

---

**Contacte de premsa:**
[Nom de la persona de contacte]
[Correu electrònic]
[Telèfon]

Feedback i Consells

Errors Comuns

  1. Títols poc atractius: Un títol avorrit o poc informatiu pot fer que el comunicat de premsa passi desapercebut.
  2. Massa informació: Evita sobrecarregar el comunicat amb massa detalls. Sigues concís i al punt.
  3. Llenguatge tècnic: Utilitza un llenguatge senzill i accessible per a tothom.
  4. Falta de cites: Les cites de portaveus o experts afegeixen credibilitat i humanitzen el comunicat.

Consells Addicionals

  1. Utilitza tècniques de storytelling: Crea una narrativa que capti l'atenció del lector des del principi.
  2. Inclou dades i estadístiques: Les dades concretes fan que el comunicat sigui més convincent.
  3. Revisa i edita: Assegura't que el comunicat estigui ben escrit i lliure d'errors gramaticals.

Conclusió

Aquest exercici t'ha permès practicar la redacció d'un comunicat de premsa utilitzant tècniques de storytelling. Recorda que un bon comunicat no només informa, sinó que també capta l'atenció del lector i transmet un missatge clar i memorable. Practica aquests conceptes i aplica'ls en situacions reals per millorar les teves habilitats de comunicació.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats