Introducció
Les audiències personalitzades són una eina poderosa dins de Facebook Ads que permet als anunciants arribar a grups específics de persones amb missatges publicitaris altament rellevants. Aquestes audiències es creen a partir de dades pròpies, com ara llistes de clients, visitants del lloc web o usuaris de l'aplicació.
Conceptes Clau
- Dades pròpies: Informació que l'empresa ja té sobre els seus clients o usuaris.
- Llistes de clients: Llistes de correus electrònics, números de telèfon o altres identificadors que es poden carregar a Facebook.
- Píxel de Facebook: Un fragment de codi que es col·loca al lloc web per rastrejar les accions dels visitants.
- Interaccions a Facebook: Activitats com ara likes, comentaris o comparticions que es poden utilitzar per crear audiències.
Tipus d'Audiències Personalitzades
- Llistes de Clients
Descripció: Permet carregar una llista de clients existents per crear una audiència personalitzada.
Exemple:
Passos per crear-la:
- Navega a l'Administrador d'Anuncis.
- Selecciona "Audiències" al menú.
- Fes clic a "Crea una audiència" i selecciona "Audiència personalitzada".
- Tria "Llista de clients".
- Carrega la llista de clients seguint les instruccions.
- Visitants del Lloc Web
Descripció: Utilitza el Píxel de Facebook per crear audiències basades en les visites al lloc web.
Exemple:
Passos per crear-la:
- Assegura't que el Píxel de Facebook està instal·lat al teu lloc web.
- Navega a l'Administrador d'Anuncis.
- Selecciona "Audiències" al menú.
- Fes clic a "Crea una audiència" i selecciona "Audiència personalitzada".
- Tria "Trànsit del lloc web".
- Defineix les regles per a la teva audiència (per exemple, URL específica visitada).
- Activitat a l'Aplicació
Descripció: Crea audiències basades en les accions que els usuaris realitzen dins de la teva aplicació mòbil.
Exemple:
Passos per crear-la:
- Assegura't que el SDK de Facebook està integrat a la teva aplicació.
- Navega a l'Administrador d'Anuncis.
- Selecciona "Audiències" al menú.
- Fes clic a "Crea una audiència" i selecciona "Audiència personalitzada".
- Tria "Activitat a l'aplicació".
- Defineix les accions específiques que vols utilitzar per crear l'audiència.
- Interaccions a Facebook
Descripció: Crea audiències basades en les interaccions dels usuaris amb la teva pàgina de Facebook, publicacions, vídeos, etc.
Exemple:
Passos per crear-la:
- Navega a l'Administrador d'Anuncis.
- Selecciona "Audiències" al menú.
- Fes clic a "Crea una audiència" i selecciona "Audiència personalitzada".
- Tria "Interacció".
- Defineix el tipus d'interacció (per exemple, vídeos, pàgina de Facebook).
Exercici Pràctic
Objectiu: Crear una audiència personalitzada basada en els visitants del lloc web.
Passos:
- Accedeix a l'Administrador d'Anuncis.
- Selecciona "Audiències" al menú.
- Fes clic a "Crea una audiència" i selecciona "Audiència personalitzada".
- Tria "Trànsit del lloc web".
- Defineix les regles per a la teva audiència (per exemple, URL específica visitada).
- Guarda l'audiència amb un nom descriptiu.
Solució:
1. Accedeix a l'Administrador d'Anuncis. 2. Selecciona "Audiències" al menú. 3. Fes clic a "Crea una audiència" i selecciona "Audiència personalitzada". 4. Tria "Trànsit del lloc web". 5. Defineix les regles per a la teva audiència, per exemple, "Persones que han visitat la pàgina de productes". 6. Guarda l'audiència amb el nom "Visitants pàgina de productes".
Errors Comuns i Consells
-
Error: No tenir el Píxel de Facebook correctament instal·lat.
- Solució: Revisa la instal·lació del Píxel i assegura't que està funcionant correctament.
-
Error: Carregar llistes de clients amb dades incompletes o incorrectes.
- Solució: Verifica que les dades carregades són correctes i completen els requisits de Facebook.
-
Error: No definir clarament les regles per a les audiències basades en el trànsit del lloc web.
- Solució: Assegura't de definir regles específiques i rellevants per a la teva audiència.
Conclusió
Les audiències personalitzades són una eina essencial per a qualsevol estratègia de Facebook Ads, ja que permeten arribar a grups específics de persones amb missatges altament rellevants. Aprendre a crear i utilitzar aquestes audiències pot augmentar significativament l'eficàcia de les teves campanyes publicitàries.
Curs de Facebook Ads
Mòdul 1: Introducció a Facebook Ads
Mòdul 2: Configuració del Compte de Facebook Ads
- Creació d'un compte de Facebook Business
- Configuració de l'Administrador d'Anuncis
- Rols i permisos a Facebook Business
Mòdul 3: Creació de Campanyes Publicitàries
- Estructura d'una campanya publicitària
- Definició d'objectius de campanya
- Segmentació d'audiència
- Creació d'anuncis
- Configuració del pressupost i calendari
Mòdul 4: Tipus d'Anuncis a Facebook
- Anuncis d'imatge
- Anuncis de vídeo
- Anuncis de carrusel
- Anuncis de col·lecció
- Anuncis d'experiència instantània
Mòdul 5: Optimització de Campanyes
Mòdul 6: Eines Avançades
Mòdul 7: Cases Pràctics i Exercicis
- Exercici: Creació d'una campanya des de zero
- Exercici: Optimització d'una campanya existent
- Cas pràctic: Estratègia de retargeting
Mòdul 8: Resolució de Problemes Comuns
- Problemes amb l'aprovació d'anuncis
- Problemes de rendiment d'anuncis
- Problemes amb el Píxel de Facebook
Mòdul 9: Tendències i Actualitzacions
- Noves funcionalitats de Facebook Ads
- Tendències en publicitat digital
- Adaptació a canvis en l'algoritme