Introducció
Quan es tracta de publicitat a Facebook, un dels desafiaments més comuns que poden enfrontar els anunciants és la desaprovació dels seus anuncis. Facebook té una sèrie de polítiques publicitàries estrictes que tots els anuncis han de complir per ser aprovats. Aquest tema t'ajudarà a comprendre les raons més comunes per les quals els anuncis poden ser desaprovats i com solucionar aquests problemes.
Raons Comunes per la Desaprovació d'Anuncis
- Contingut Prohibit
Facebook té una llista de continguts prohibits que no es poden incloure en els anuncis. Això inclou, però no es limita a:
- Drogues il·legals o recreatives
- Productes de tabac
- Armes, municions o explosius
- Productes o serveis per a adults
- Contingut Restringit
Alguns continguts estan restringits i només es poden anunciar sota certes condicions. Això inclou:
- Alcohol
- Jocs d'atzar i apostes
- Suplements dietètics
- Contingut polític
- Imatges i Vídeos Inapropiats
Les imatges i vídeos utilitzats en els anuncis han de complir amb les polítiques de Facebook. Això inclou:
- No utilitzar imatges de nuesa o contingut sexualment suggerent
- No utilitzar imatges de violència o contingut xocant
- Evitar imatges amb text excessiu (més del 20% de l'àrea de la imatge)
- Text i Llenguatge
El text utilitzat en els anuncis també ha de complir amb les polítiques de Facebook. Això inclou:
- No utilitzar llenguatge ofensiu o vulgar
- No fer afirmacions enganyoses o falses
- No utilitzar llenguatge que inciti a l'odi o la discriminació
- Destinació de l'Anunci
La pàgina de destinació de l'anunci també és revisada per Facebook. Això inclou:
- La pàgina de destinació ha de ser funcional i no contenir contingut prohibit
- La pàgina de destinació ha de coincidir amb el contingut de l'anunci
- No utilitzar pàgines de destinació amb contingut enganyós o fraudulent
Com Solucionar Problemes d'Aprovació d'Anuncis
- Revisar les Polítiques de Facebook
El primer pas per solucionar problemes d'aprovació és revisar les polítiques publicitàries de Facebook. Pots trobar-les aquí.
- Editar l'Anunci
Si el teu anunci ha estat desaprovat, revisa el motiu de la desaprovació i fes els canvis necessaris. Això pot incloure:
- Canviar la imatge o el vídeo
- Modificar el text de l'anunci
- Canviar la pàgina de destinació
- Sol·licitar una Revisió
Si creus que el teu anunci ha estat desaprovat per error, pots sol·licitar una revisió. Per fer-ho:
- Ves a l'Administrador d'Anuncis.
- Troba l'anunci desaprovat.
- Fes clic a "Sol·licitar revisió" i segueix les instruccions.
- Contactar el Suport de Facebook
Si després de la revisió l'anunci segueix sent desaprovat i creus que és un error, pots contactar el suport de Facebook per obtenir ajuda addicional.
Exercici Pràctic
Exercici: Identificar Problemes en un Anunci
Instruccions:
- A continuació es mostra un exemple d'anunci. Identifica les possibles raons per les quals aquest anunci podria ser desaprovat segons les polítiques de Facebook.
- Proposa solucions per corregir els problemes identificats.
Exemple d'Anunci:
- Imatge: Una persona fumant una cigarreta electrònica.
- Text: "Compra la millor cigarreta electrònica del mercat! 50% de descompte avui!"
- Destinació: Una pàgina web que ven cigarretes electròniques i altres productes de tabac.
Solució:
-
Problema Identificat: L'anunci inclou una imatge d'una persona fumant una cigarreta electrònica, que és un producte de tabac.
- Solució Proposada: Canviar la imatge per una que no mostri productes de tabac.
-
Problema Identificat: El text de l'anunci fa referència a la venda de cigarretes electròniques, que és un producte restringit.
- Solució Proposada: Modificar el text per complir amb les polítiques de Facebook o considerar anunciar un producte diferent que no estigui restringit.
-
Problema Identificat: La pàgina de destinació ven productes de tabac.
- Solució Proposada: Canviar la pàgina de destinació per una que no vengui productes de tabac o assegurar-se que compleix amb les polítiques de Facebook per a productes restringits.
Resum
En aquesta secció, hem explorat les raons més comunes per les quals els anuncis poden ser desaprovats a Facebook i com solucionar aquests problemes. Hem après sobre el contingut prohibit i restringit, així com sobre les polítiques relatives a imatges, vídeos, text i pàgines de destinació. També hem revisat els passos per editar anuncis desaprovats i sol·licitar revisions. Finalment, hem realitzat un exercici pràctic per identificar i corregir problemes en un anunci.
Amb aquesta informació, estaràs millor preparat per crear anuncis que compleixin amb les polítiques de Facebook i evitar problemes d'aprovació.
Curs de Facebook Ads
Mòdul 1: Introducció a Facebook Ads
Mòdul 2: Configuració del Compte de Facebook Ads
- Creació d'un compte de Facebook Business
- Configuració de l'Administrador d'Anuncis
- Rols i permisos a Facebook Business
Mòdul 3: Creació de Campanyes Publicitàries
- Estructura d'una campanya publicitària
- Definició d'objectius de campanya
- Segmentació d'audiència
- Creació d'anuncis
- Configuració del pressupost i calendari
Mòdul 4: Tipus d'Anuncis a Facebook
- Anuncis d'imatge
- Anuncis de vídeo
- Anuncis de carrusel
- Anuncis de col·lecció
- Anuncis d'experiència instantània
Mòdul 5: Optimització de Campanyes
Mòdul 6: Eines Avançades
Mòdul 7: Cases Pràctics i Exercicis
- Exercici: Creació d'una campanya des de zero
- Exercici: Optimització d'una campanya existent
- Cas pràctic: Estratègia de retargeting
Mòdul 8: Resolució de Problemes Comuns
- Problemes amb l'aprovació d'anuncis
- Problemes de rendiment d'anuncis
- Problemes amb el Píxel de Facebook
Mòdul 9: Tendències i Actualitzacions
- Noves funcionalitats de Facebook Ads
- Tendències en publicitat digital
- Adaptació a canvis en l'algoritme