En aquest exercici, aprendràs a crear una campanya publicitària a Facebook Ads des de zero. Segueix els passos detallats a continuació per configurar la teva campanya, definir els objectius, segmentar l'audiència, crear els anuncis i configurar el pressupost i el calendari.

Objectius de l'Exercici

  1. Familiaritzar-te amb l'Administrador d'Anuncis de Facebook.
  2. Aprendre a definir objectius de campanya.
  3. Practicar la segmentació d'audiència.
  4. Crear anuncis efectius.
  5. Configurar el pressupost i el calendari de la campanya.

Pas 1: Accedir a l'Administrador d'Anuncis

  1. Inicia sessió al teu compte de Facebook Business.
  2. Accedeix a l'Administrador d'Anuncis des del menú principal.

Pas 2: Crear una Nova Campanya

  1. Fes clic a "Crear" per iniciar una nova campanya.
  2. Selecciona l'objectiu de la campanya. Per a aquest exercici, tria "Trafic" per dirigir tràfic al teu lloc web.

Pas 3: Definir l'Objectiu de la Campanya

  1. Assigna un nom a la teva campanya, per exemple, "Campanya de Tràfic - Octubre 2023".
  2. Activa o desactiva l'optimització del pressupost de la campanya segons les teves preferències.

Pas 4: Configurar l'Audiència

  1. Defineix l'audiència de la teva campanya:
    • Ubicació: Selecciona les ubicacions geogràfiques on vols que es mostrin els teus anuncis.
    • Edat: Defineix el rang d'edat del teu públic objectiu.
    • Gènere: Selecciona el gènere del teu públic objectiu.
    • Idiomes: Afegeix els idiomes que parla el teu públic objectiu.
  2. Utilitza la segmentació detallada per afinar encara més la teva audiència basant-te en interessos, comportaments i dades demogràfiques.

Pas 5: Configurar el Pressupost i el Calendari

  1. Defineix el pressupost diari o total de la campanya.
  2. Estableix les dates d'inici i finalització de la campanya.

Pas 6: Crear els Anuncis

  1. Selecciona el format de l'anunci (imatge, vídeo, carrusel, etc.). Per a aquest exercici, tria "Imatge".
  2. Puja la imatge o vídeo que vols utilitzar en el teu anunci.
  3. Escriu el text principal de l'anunci, el títol i la descripció.
  4. Afegeix l'URL de destinació on vols dirigir el tràfic.

Pas 7: Revisar i Publicar

  1. Revisa tots els detalls de la teva campanya per assegurar-te que tot està correcte.
  2. Fes clic a "Publicar" per llançar la teva campanya.

Exercici Pràctic

Descripció de l'Exercici

Crea una campanya publicitària a Facebook Ads seguint els passos anteriors. Utilitza la següent informació per configurar la teva campanya:

  • Objectiu de la campanya: Trafic
  • Nom de la campanya: Campanya de Tràfic - Octubre 2023
  • Ubicació: Espanya
  • Edat: 25-45 anys
  • Gènere: Tots
  • Idiomes: Català, Castellà
  • Pressupost diari: 20 €
  • Dates de la campanya: 1 d'octubre de 2023 - 31 d'octubre de 2023
  • Format de l'anunci: Imatge
  • Text principal de l'anunci: "Descobreix les millors ofertes en el nostre lloc web!"
  • Títol de l'anunci: "Ofertes Exclusives"
  • Descripció de l'anunci: "No et perdis les nostres ofertes especials aquest mes."
  • URL de destinació: https://www.elmeullocweb.com

Solució de l'Exercici

  1. Accedeix a l'Administrador d'Anuncis i fes clic a "Crear".
  2. Selecciona "Trafic" com a objectiu de la campanya.
  3. Assigna el nom "Campanya de Tràfic - Octubre 2023".
  4. Defineix l'audiència: Ubicació (Espanya), Edat (25-45 anys), Gènere (Tots), Idiomes (Català, Castellà).
  5. Estableix un pressupost diari de 20 € i les dates de la campanya del 1 d'octubre de 2023 al 31 d'octubre de 2023.
  6. Selecciona el format "Imatge" i puja la imatge corresponent.
  7. Escriu el text principal, el títol i la descripció de l'anunci.
  8. Afegeix l'URL de destinació: https://www.elmeullocweb.com
  9. Revisa tots els detalls i fes clic a "Publicar".

Consells Addicionals

  • Prova diferents imatges i textos: Realitza proves A/B per veure quins elements funcionen millor.
  • Optimitza la teva audiència: Ajusta la segmentació de l'audiència basant-te en els resultats de la campanya.
  • Monitora les mètriques: Revisa regularment les mètriques de la campanya per fer ajustos necessaris.

Resum

En aquest exercici, has après a crear una campanya publicitària a Facebook Ads des de zero. Has definit els objectius de la campanya, configurat l'audiència, creat els anuncis i establert el pressupost i el calendari. Practica aquests passos per millorar les teves habilitats i optimitzar les teves campanyes futures.

Curs de Facebook Ads

Mòdul 1: Introducció a Facebook Ads

Mòdul 2: Configuració del Compte de Facebook Ads

Mòdul 3: Creació de Campanyes Publicitàries

Mòdul 4: Tipus d'Anuncis a Facebook

Mòdul 5: Optimització de Campanyes

Mòdul 6: Eines Avançades

Mòdul 7: Cases Pràctics i Exercicis

Mòdul 8: Resolució de Problemes Comuns

Mòdul 9: Tendències i Actualitzacions

Mòdul 10: Conclusions i Recursos Addicionals

© Copyright 2024. Tots els drets reservats