En aquest exercici, aprendràs a crear una campanya publicitària a Facebook Ads des de zero. Segueix els passos detallats a continuació per configurar la teva campanya, definir els objectius, segmentar l'audiència, crear els anuncis i configurar el pressupost i el calendari.
Objectius de l'Exercici
- Familiaritzar-te amb l'Administrador d'Anuncis de Facebook.
- Aprendre a definir objectius de campanya.
- Practicar la segmentació d'audiència.
- Crear anuncis efectius.
- Configurar el pressupost i el calendari de la campanya.
Pas 1: Accedir a l'Administrador d'Anuncis
- Inicia sessió al teu compte de Facebook Business.
- Accedeix a l'Administrador d'Anuncis des del menú principal.
Pas 2: Crear una Nova Campanya
- Fes clic a "Crear" per iniciar una nova campanya.
- Selecciona l'objectiu de la campanya. Per a aquest exercici, tria "Trafic" per dirigir tràfic al teu lloc web.
Pas 3: Definir l'Objectiu de la Campanya
- Assigna un nom a la teva campanya, per exemple, "Campanya de Tràfic - Octubre 2023".
- Activa o desactiva l'optimització del pressupost de la campanya segons les teves preferències.
Pas 4: Configurar l'Audiència
- Defineix l'audiència de la teva campanya:
- Ubicació: Selecciona les ubicacions geogràfiques on vols que es mostrin els teus anuncis.
- Edat: Defineix el rang d'edat del teu públic objectiu.
- Gènere: Selecciona el gènere del teu públic objectiu.
- Idiomes: Afegeix els idiomes que parla el teu públic objectiu.
- Utilitza la segmentació detallada per afinar encara més la teva audiència basant-te en interessos, comportaments i dades demogràfiques.
Pas 5: Configurar el Pressupost i el Calendari
- Defineix el pressupost diari o total de la campanya.
- Estableix les dates d'inici i finalització de la campanya.
Pas 6: Crear els Anuncis
- Selecciona el format de l'anunci (imatge, vídeo, carrusel, etc.). Per a aquest exercici, tria "Imatge".
- Puja la imatge o vídeo que vols utilitzar en el teu anunci.
- Escriu el text principal de l'anunci, el títol i la descripció.
- Afegeix l'URL de destinació on vols dirigir el tràfic.
Pas 7: Revisar i Publicar
- Revisa tots els detalls de la teva campanya per assegurar-te que tot està correcte.
- Fes clic a "Publicar" per llançar la teva campanya.
Exercici Pràctic
Descripció de l'Exercici
Crea una campanya publicitària a Facebook Ads seguint els passos anteriors. Utilitza la següent informació per configurar la teva campanya:
- Objectiu de la campanya: Trafic
- Nom de la campanya: Campanya de Tràfic - Octubre 2023
- Ubicació: Espanya
- Edat: 25-45 anys
- Gènere: Tots
- Idiomes: Català, Castellà
- Pressupost diari: 20 €
- Dates de la campanya: 1 d'octubre de 2023 - 31 d'octubre de 2023
- Format de l'anunci: Imatge
- Text principal de l'anunci: "Descobreix les millors ofertes en el nostre lloc web!"
- Títol de l'anunci: "Ofertes Exclusives"
- Descripció de l'anunci: "No et perdis les nostres ofertes especials aquest mes."
- URL de destinació: https://www.elmeullocweb.com
Solució de l'Exercici
- Accedeix a l'Administrador d'Anuncis i fes clic a "Crear".
- Selecciona "Trafic" com a objectiu de la campanya.
- Assigna el nom "Campanya de Tràfic - Octubre 2023".
- Defineix l'audiència: Ubicació (Espanya), Edat (25-45 anys), Gènere (Tots), Idiomes (Català, Castellà).
- Estableix un pressupost diari de 20 € i les dates de la campanya del 1 d'octubre de 2023 al 31 d'octubre de 2023.
- Selecciona el format "Imatge" i puja la imatge corresponent.
- Escriu el text principal, el títol i la descripció de l'anunci.
- Afegeix l'URL de destinació: https://www.elmeullocweb.com
- Revisa tots els detalls i fes clic a "Publicar".
Consells Addicionals
- Prova diferents imatges i textos: Realitza proves A/B per veure quins elements funcionen millor.
- Optimitza la teva audiència: Ajusta la segmentació de l'audiència basant-te en els resultats de la campanya.
- Monitora les mètriques: Revisa regularment les mètriques de la campanya per fer ajustos necessaris.
Resum
En aquest exercici, has après a crear una campanya publicitària a Facebook Ads des de zero. Has definit els objectius de la campanya, configurat l'audiència, creat els anuncis i establert el pressupost i el calendari. Practica aquests passos per millorar les teves habilitats i optimitzar les teves campanyes futures.
Curs de Facebook Ads
Mòdul 1: Introducció a Facebook Ads
Mòdul 2: Configuració del Compte de Facebook Ads
- Creació d'un compte de Facebook Business
- Configuració de l'Administrador d'Anuncis
- Rols i permisos a Facebook Business
Mòdul 3: Creació de Campanyes Publicitàries
- Estructura d'una campanya publicitària
- Definició d'objectius de campanya
- Segmentació d'audiència
- Creació d'anuncis
- Configuració del pressupost i calendari
Mòdul 4: Tipus d'Anuncis a Facebook
- Anuncis d'imatge
- Anuncis de vídeo
- Anuncis de carrusel
- Anuncis de col·lecció
- Anuncis d'experiència instantània
Mòdul 5: Optimització de Campanyes
Mòdul 6: Eines Avançades
Mòdul 7: Cases Pràctics i Exercicis
- Exercici: Creació d'una campanya des de zero
- Exercici: Optimització d'una campanya existent
- Cas pràctic: Estratègia de retargeting
Mòdul 8: Resolució de Problemes Comuns
- Problemes amb l'aprovació d'anuncis
- Problemes de rendiment d'anuncis
- Problemes amb el Píxel de Facebook
Mòdul 9: Tendències i Actualitzacions
- Noves funcionalitats de Facebook Ads
- Tendències en publicitat digital
- Adaptació a canvis en l'algoritme