En aquest tema, aprendrem com passar dades entre pantalles en una aplicació Flutter. Aquesta és una funcionalitat essencial per a qualsevol aplicació que necessiti compartir informació entre diferents vistes o components.
Objectius
- Comprendre com passar dades entre pantalles utilitzant rutes.
- Aprendre a rebre i utilitzar les dades en la pantalla de destinació.
- Implementar exemples pràctics per reforçar els conceptes apresos.
Passar Dades amb Rutes Nomenades
- Definir les Rutes
Primer, hem de definir les rutes en la nostra aplicació. Això es fa normalment en el widget MaterialApp.
import 'package:flutter/material.dart';
void main() {
runApp(MyApp());
}
class MyApp extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return MaterialApp(
title: 'Flutter Demo',
initialRoute: '/',
routes: {
'/': (context) => HomeScreen(),
'/second': (context) => SecondScreen(),
},
);
}
}
- Passar Dades a la Segona Pantalla
Podem passar dades a la segona pantalla utilitzant el mètode Navigator.pushNamed.
class HomeScreen extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return Scaffold(
appBar: AppBar(
title: Text('Home Screen'),
),
body: Center(
child: ElevatedButton(
onPressed: () {
Navigator.pushNamed(
context,
'/second',
arguments: 'Hello from HomeScreen',
);
},
child: Text('Go to Second Screen'),
),
),
);
}
}
- Rebre Dades a la Segona Pantalla
A la segona pantalla, podem accedir a les dades passades a través de l'objecte ModalRoute.
class SecondScreen extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
final String data = ModalRoute.of(context)!.settings.arguments as String;
return Scaffold(
appBar: AppBar(
title: Text('Second Screen'),
),
body: Center(
child: Text(data),
),
);
}
}Exemple Complet
import 'package:flutter/material.dart';
void main() {
runApp(MyApp());
}
class MyApp extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return MaterialApp(
title: 'Flutter Demo',
initialRoute: '/',
routes: {
'/': (context) => HomeScreen(),
'/second': (context) => SecondScreen(),
},
);
}
}
class HomeScreen extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return Scaffold(
appBar: AppBar(
title: Text('Home Screen'),
),
body: Center(
child: ElevatedButton(
onPressed: () {
Navigator.pushNamed(
context,
'/second',
arguments: 'Hello from HomeScreen',
);
},
child: Text('Go to Second Screen'),
),
),
);
}
}
class SecondScreen extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
final String data = ModalRoute.of(context)!.settings.arguments as String;
return Scaffold(
appBar: AppBar(
title: Text('Second Screen'),
),
body: Center(
child: Text(data),
),
);
}
}Exercicis Pràctics
Exercici 1: Passar un Objecte Complex
- Crea una classe
Useramb els atributsnameiage. - Passa una instància de
Userdes deHomeScreenaSecondScreen. - Mostra el nom i l'edat de l'usuari a
SecondScreen.
Solució
class User {
final String name;
final int age;
User(this.name, this.age);
}
class HomeScreen extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
return Scaffold(
appBar: AppBar(
title: Text('Home Screen'),
),
body: Center(
child: ElevatedButton(
onPressed: () {
User user = User('John Doe', 25);
Navigator.pushNamed(
context,
'/second',
arguments: user,
);
},
child: Text('Go to Second Screen'),
),
),
);
}
}
class SecondScreen extends StatelessWidget {
@override
Widget build(BuildContext context) {
final User user = ModalRoute.of(context)!.settings.arguments as User;
return Scaffold(
appBar: AppBar(
title: Text('Second Screen'),
),
body: Center(
child: Text('Name: ${user.name}, Age: ${user.age}'),
),
);
}
}Resum
En aquesta secció, hem après com passar dades entre pantalles en una aplicació Flutter utilitzant rutes nomenades. Hem vist com definir les rutes, passar dades a través del mètode Navigator.pushNamed, i com rebre aquestes dades a la pantalla de destinació. També hem practicat amb un exercici per passar un objecte complex entre pantalles. Amb aquests coneixements, estàs preparat per gestionar la navegació i la comunicació entre pantalles en les teves aplicacions Flutter.
Curs de Desenvolupament Flutter
Mòdul 1: Introducció a Flutter
- Què és Flutter?
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- Comprensió de l'Arquitectura de Flutter
- Creació de la Teva Primera Aplicació Flutter
Mòdul 2: Conceptes Bàsics de Programació en Dart
- Introducció a Dart
- Variables i Tipus de Dades
- Sentències de Flux de Control
- Funcions i Mètodes
- Programació Orientada a Objectes en Dart
Mòdul 3: Widgets de Flutter
- Introducció als Widgets
- Widgets Stateless vs Stateful
- Widgets Bàsics
- Widgets de Disseny
- Widgets d'Entrada i Formulari
Mòdul 4: Gestió de l'Estat
Mòdul 5: Navegació i Enrutament
- Introducció a la Navegació
- Navegació Bàsica
- Rutes Nomenades
- Passar Dades Entre Pantalles
- Deep Linking
Mòdul 6: Xarxes i APIs
- Obtenir Dades d'Internet
- Analitzar Dades JSON
- Gestió d'Errors de Xarxa
- Ús d'APIs REST
- Integració de GraphQL
Mòdul 7: Persistència i Emmagatzematge
- Introducció a la Persistència
- Preferències Compartides
- Emmagatzematge de Fitxers
- Base de Dades SQLite
- Ús de Hive per a l'Emmagatzematge Local
Mòdul 8: Conceptes Avançats de Flutter
- Animacions en Flutter
- Pintura Personalitzada i Canvas
- Canals de Plataforma
- Isolates i Concurrència
- Optimització del Rendiment
Mòdul 9: Proves i Depuració
- Introducció a les Proves
- Proves Unitàries
- Proves de Widgets
- Proves d'Integració
- Tècniques de Depuració
Mòdul 10: Desplegament i Manteniment
- Preparació per al Llançament
- Construcció per a iOS
- Construcció per a Android
- Integració i Desplegament Continu (CI/CD)
- Manteniment i Actualització de la Teva Aplicació
