En aquest tema, aprendrem com preparar i construir la teva aplicació Flutter per a dispositius Android. Aquest procés inclou la configuració de l'entorn, la generació de fitxers APK o AAB, i la preparació per a la distribució a Google Play Store.
- Configuració de l'Entorn
Instal·lació de les Eines Necessàries
Abans de començar, assegura't que tens instal·lades les eines necessàries:
- Flutter SDK: Ja hauries de tenir-ho instal·lat si has seguit els mòduls anteriors.
- Android Studio: Inclou l'Android SDK i altres eines necessàries.
- Java Development Kit (JDK): Necessari per a la compilació d'aplicacions Android.
Configuració de l'Android SDK
- Obre Android Studio.
- Ves a
File > Settings > Appearance & Behavior > System Settings > Android SDK
. - Assegura't que tens instal·lada la versió més recent de l'Android SDK.
- Instal·la les eines de construcció necessàries (Build Tools, Platform Tools, etc.).
Configuració de les Variables d'Entorn
Assegura't que les variables d'entorn estan configurades correctament:
- ANDROID_HOME: Apunta al directori de l'Android SDK.
- PATH: Inclou el directori
platform-tools
de l'Android SDK.
- Preparació del Projecte
Configuració del Fitxer android/app/build.gradle
Obre el fitxer android/app/build.gradle
i assegura't que les configuracions són correctes:
android { compileSdkVersion 30 defaultConfig { applicationId "com.example.myapp" minSdkVersion 16 targetSdkVersion 30 versionCode 1 versionName "1.0" } buildTypes { release { signingConfig signingConfigs.release } } }
Configuració de la Signatura
Per a la distribució, necessitaràs signar la teva aplicació. Afegeix la configuració de la signatura al fitxer android/app/build.gradle
:
signingConfigs { release { keyAlias 'my-key-alias' keyPassword 'my-key-password' storeFile file('path/to/keystore.jks') storePassword 'my-store-password' } }
- Construcció de l'APK o AAB
Generació de l'APK
Per generar un APK, executa la següent comanda:
Generació de l'AAB
Per generar un AAB (Android App Bundle), executa la següent comanda:
- Prova de l'Aplicació
Instal·lació de l'APK en un Dispositiu
Per instal·lar l'APK en un dispositiu Android, utilitza la següent comanda:
Prova en un Emulador
Pots utilitzar un emulador d'Android Studio per provar la teva aplicació. Assegura't que l'emulador està en execució i utilitza la següent comanda:
- Preparació per a la Distribució
Optimització de l'Aplicació
Abans de publicar la teva aplicació, assegura't que està optimitzada:
- Redueix la mida de l'APK: Utilitza
shrinkResources
iminifyEnabled
en el fitxerbuild.gradle
. - Prova en diversos dispositius: Assegura't que la teva aplicació funciona correctament en diferents versions d'Android i dispositius.
Publicació a Google Play Store
- Crea un compte de desenvolupador a Google Play Console.
- Crea una nova aplicació i segueix les instruccions per pujar el teu APK o AAB.
- Completa la informació de la teva aplicació (descripció, captures de pantalla, etc.).
- Publica la teva aplicació.
Conclusió
En aquesta secció, hem après com configurar l'entorn, preparar el projecte, generar fitxers APK o AAB, provar l'aplicació i preparar-la per a la distribució a Google Play Store. Amb aquests coneixements, estàs preparat per portar la teva aplicació Flutter al mercat d'Android.
Exercici Pràctic
- Configura el teu projecte Flutter per a la construcció d'Android.
- Genera un APK de la teva aplicació.
- Instal·la l'APK en un dispositiu Android i prova'l.
- Optimitza la teva aplicació i prepara-la per a la distribució.
Solució de l'Exercici
- Configura el fitxer
build.gradle
segons les instruccions. - Executa
flutter build apk --release
per generar l'APK. - Utilitza
adb install
per instal·lar l'APK en un dispositiu. - Segueix les millors pràctiques d'optimització i publica la teva aplicació a Google Play Store.
Amb això, has completat la secció de construcció per a Android. En el següent tema, aprendrem sobre la integració i desplegament continu (CI/CD).
Curs de Desenvolupament Flutter
Mòdul 1: Introducció a Flutter
- Què és Flutter?
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- Comprensió de l'Arquitectura de Flutter
- Creació de la Teva Primera Aplicació Flutter
Mòdul 2: Conceptes Bàsics de Programació en Dart
- Introducció a Dart
- Variables i Tipus de Dades
- Sentències de Flux de Control
- Funcions i Mètodes
- Programació Orientada a Objectes en Dart
Mòdul 3: Widgets de Flutter
- Introducció als Widgets
- Widgets Stateless vs Stateful
- Widgets Bàsics
- Widgets de Disseny
- Widgets d'Entrada i Formulari
Mòdul 4: Gestió de l'Estat
Mòdul 5: Navegació i Enrutament
- Introducció a la Navegació
- Navegació Bàsica
- Rutes Nomenades
- Passar Dades Entre Pantalles
- Deep Linking
Mòdul 6: Xarxes i APIs
- Obtenir Dades d'Internet
- Analitzar Dades JSON
- Gestió d'Errors de Xarxa
- Ús d'APIs REST
- Integració de GraphQL
Mòdul 7: Persistència i Emmagatzematge
- Introducció a la Persistència
- Preferències Compartides
- Emmagatzematge de Fitxers
- Base de Dades SQLite
- Ús de Hive per a l'Emmagatzematge Local
Mòdul 8: Conceptes Avançats de Flutter
- Animacions en Flutter
- Pintura Personalitzada i Canvas
- Canals de Plataforma
- Isolates i Concurrència
- Optimització del Rendiment
Mòdul 9: Proves i Depuració
- Introducció a les Proves
- Proves Unitàries
- Proves de Widgets
- Proves d'Integració
- Tècniques de Depuració
Mòdul 10: Desplegament i Manteniment
- Preparació per al Llançament
- Construcció per a iOS
- Construcció per a Android
- Integració i Desplegament Continu (CI/CD)
- Manteniment i Actualització de la Teva Aplicació