En aquest tema, aprendrem com preparar la teva aplicació Flutter per al llançament. Aquest procés inclou diverses tasques importants, com ara la configuració de la teva aplicació per a la producció, l'optimització del rendiment, la configuració de permisos i la creació de paquets per a les diferents plataformes. A continuació, desglossarem aquests passos en detall.
- Configuració de la Teva Aplicació per a la Producció
1.1. Actualització del fitxer pubspec.yaml
El fitxer pubspec.yaml
és crucial per a la configuració de la teva aplicació. Assegura't que totes les dependències estiguin actualitzades i que no hi hagi dependències innecessàries.
name: my_app description: A new Flutter project. version: 1.0.0+1 environment: sdk: ">=2.12.0 <3.0.0" dependencies: flutter: sdk: flutter # Afegeix les teves dependències aquí dev_dependencies: flutter_test: sdk: flutter # Afegeix les teves dependències de desenvolupament aquí
1.2. Configuració de l'icona de l'aplicació
Per personalitzar la icona de la teva aplicació, pots utilitzar el paquet flutter_launcher_icons
.
dev_dependencies: flutter_launcher_icons: ^0.9.2 flutter_icons: android: true ios: true image_path: "assets/icon/icon.png"
Després, executa la següent comanda per generar les icones:
1.3. Configuració del nom de l'aplicació
Actualitza el nom de l'aplicació en els fitxers de configuració de cada plataforma.
Android: Edita el fitxer android/app/src/main/AndroidManifest.xml
.
iOS: Edita el fitxer ios/Runner/Info.plist
.
- Optimització del Rendiment
2.1. Minimització del Codi
Assegura't que el codi de la teva aplicació estigui minimitzat per reduir la mida del paquet. Flutter ho fa automàticament en el mode de llançament.
2.2. Eliminació de Logs i Depuració
Elimina qualsevol codi de depuració i logs que no siguin necessaris per a la producció.
- Configuració de Permisos
3.1. Android
Edita el fitxer android/app/src/main/AndroidManifest.xml
per afegir els permisos necessaris.
<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/> <uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_FINE_LOCATION"/>
3.2. iOS
Edita el fitxer ios/Runner/Info.plist
per afegir els permisos necessaris.
<key>NSLocationWhenInUseUsageDescription</key> <string>We need your location to provide better services.</string> <key>NSCameraUsageDescription</key> <string>We need access to your camera to take photos.</string>
- Creació de Paquets per a Diferents Plataformes
4.1. Android
Per crear un APK o AAB per a Android, utilitza les següents comandes:
4.2. iOS
Per crear un paquet per a iOS, utilitza la següent comanda:
Assegura't de tenir un compte de desenvolupador d'Apple i configurar els certificats necessaris.
- Proves Finals
5.1. Proves en Dispositius Reals
Prova la teva aplicació en dispositius reals per assegurar-te que tot funcioni correctament.
5.2. Proves de Rendiment
Utilitza eines com flutter_driver
per realitzar proves de rendiment.
Conclusió
En aquesta secció, hem cobert els passos essencials per preparar la teva aplicació Flutter per al llançament. Hem vist com configurar l'aplicació per a la producció, optimitzar el rendiment, configurar permisos i crear paquets per a diferents plataformes. Aquests passos són crucials per assegurar que la teva aplicació estigui llesta per ser distribuïda als usuaris finals.
En el següent tema, aprendrem com construir la teva aplicació per a iOS.
Curs de Desenvolupament Flutter
Mòdul 1: Introducció a Flutter
- Què és Flutter?
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- Comprensió de l'Arquitectura de Flutter
- Creació de la Teva Primera Aplicació Flutter
Mòdul 2: Conceptes Bàsics de Programació en Dart
- Introducció a Dart
- Variables i Tipus de Dades
- Sentències de Flux de Control
- Funcions i Mètodes
- Programació Orientada a Objectes en Dart
Mòdul 3: Widgets de Flutter
- Introducció als Widgets
- Widgets Stateless vs Stateful
- Widgets Bàsics
- Widgets de Disseny
- Widgets d'Entrada i Formulari
Mòdul 4: Gestió de l'Estat
Mòdul 5: Navegació i Enrutament
- Introducció a la Navegació
- Navegació Bàsica
- Rutes Nomenades
- Passar Dades Entre Pantalles
- Deep Linking
Mòdul 6: Xarxes i APIs
- Obtenir Dades d'Internet
- Analitzar Dades JSON
- Gestió d'Errors de Xarxa
- Ús d'APIs REST
- Integració de GraphQL
Mòdul 7: Persistència i Emmagatzematge
- Introducció a la Persistència
- Preferències Compartides
- Emmagatzematge de Fitxers
- Base de Dades SQLite
- Ús de Hive per a l'Emmagatzematge Local
Mòdul 8: Conceptes Avançats de Flutter
- Animacions en Flutter
- Pintura Personalitzada i Canvas
- Canals de Plataforma
- Isolates i Concurrència
- Optimització del Rendiment
Mòdul 9: Proves i Depuració
- Introducció a les Proves
- Proves Unitàries
- Proves de Widgets
- Proves d'Integració
- Tècniques de Depuració
Mòdul 10: Desplegament i Manteniment
- Preparació per al Llançament
- Construcció per a iOS
- Construcció per a Android
- Integració i Desplegament Continu (CI/CD)
- Manteniment i Actualització de la Teva Aplicació