En aquesta secció, proporcionarem una sèrie de guies i plantilles que poden ser utilitzades per gestionar crisis de reputació de manera efectiva. Aquestes eines estan dissenyades per ajudar a estructurar la resposta a una crisi, assegurar una comunicació clara i coherent, i minimitzar els danys a la imatge pública de l'organització.
- Guia per a la Creació d'un Pla de Comunicació de Crisis
Passos per Desenvolupar un Pla de Comunicació de Crisis
-
Identificació de Riscos Potencials
- Realitza una anàlisi de riscos per identificar possibles crisis que podrien afectar l'organització.
- Classifica els riscos segons la seva probabilitat i impacte.
-
Constitució d'un Equip de Gestió de Crisis
- Designa un equip responsable de gestionar la crisi, incloent portaveus, responsables de comunicació i altres membres clau.
- Defineix rols i responsabilitats específiques per a cada membre de l'equip.
-
Desenvolupament d'Estratègies de Comunicació
- Estableix els objectius de comunicació durant la crisi (per exemple, informar el públic, minimitzar rumors).
- Defineix els missatges clau que es comunicaran durant la crisi.
-
Creació de Protocols de Comunicació
- Estableix canals de comunicació interns i externs.
- Defineix procediments per a la difusió d'informació (per exemple, comunicats de premsa, conferències de premsa).
-
Preparació de Materials de Suport
- Elabora plantilles de comunicats de premsa, declaracions públiques i altres materials de comunicació.
- Prepara una llista de contactes clau (mitjans de comunicació, autoritats, socis).
-
Simulació de Crisis
- Realitza simulacions de crisis per posar a prova el pla i l'equip de gestió de crisis.
- Ajusta el pla segons els resultats de les simulacions.
Plantilla de Pla de Comunicació de Crisis
Secció | Descripció |
---|---|
Introducció | Breu descripció de l'objectiu del pla i la seva importància. |
Identificació de Riscos | Llista de riscos potencials i la seva classificació segons probabilitat i impacte. |
Equip de Gestió de Crisis | Noms, rols i responsabilitats dels membres de l'equip de gestió de crisis. |
Estratègies de Comunicació | Objectius de comunicació i missatges clau durant la crisi. |
Protocols de Comunicació | Canals de comunicació i procediments per a la difusió d'informació. |
Materials de Suport | Plantilles de comunicats, declaracions públiques i llista de contactes clau. |
Simulació de Crisis | Descripció de les simulacions realitzades i ajustos al pla. |
- Plantilla de Comunicats de Premsa per a Crisis
Elements Clau d'un Comunicat de Premsa per a Crisis
-
Encapçalament
- Inclou el logotip de l'organització i la data del comunicat.
-
Títol
- Un títol clar i concís que resumeixi la situació.
-
Introducció
- Una breu descripció de la crisi i la resposta inicial de l'organització.
-
Cos del Comunicat
- Detalls sobre la crisi, incloent-hi el que ha passat, quan i on.
- Accions que l'organització està prenent per gestionar la crisi.
- Informació sobre com es veuran afectades les parts interessades.
-
Declaració del Portaveu
- Una cita del portaveu de l'organització que ofereixi una perspectiva humana i empàtica.
-
Informació de Contacte
- Dades de contacte per a més informació (nom, telèfon, correu electrònic).
Plantilla de Comunicat de Premsa
[Logotip de l'Organització] Data: [Data del Comunicat] Títol: [Títol del Comunicat] Introducció: [Descripció breu de la crisi i la resposta inicial de l'organització.] Cos del Comunicat: [Detalls sobre la crisi: què ha passat, quan i on.] [Accions que l'organització està prenent per gestionar la crisi.] [Informació sobre com es veuran afectades les parts interessades.] Declaració del Portaveu: "[Cita del portaveu de l'organització que ofereixi una perspectiva humana i empàtica.]" Informació de Contacte: [Nom del Contacte] [Telèfon] [Correu Electrònic]
- Guia per a la Gestió de Xarxes Socials durant una Crisi
Estratègies per a la Comunicació en Xarxes Socials
-
Monitoratge Actiu
- Utilitza eines de monitoratge per seguir mencions i comentaris sobre la crisi en temps real.
- Identifica rumors i informació errònia per corregir-los ràpidament.
-
Resposta Ràpida i Transparent
- Respon de manera ràpida i transparent a les preguntes i preocupacions del públic.
- Proporciona informació actualitzada i precisa.
-
Missatges Consistents
- Assegura't que els missatges en xarxes socials siguin consistents amb els comunicats oficials.
- Utilitza els mateixos missatges clau i to de veu.
-
Empatia i Humanitat
- Mostra empatia i humanitat en les respostes.
- Reconegui les preocupacions del públic i ofereix suport.
-
Actualitzacions Regulars
- Proporciona actualitzacions regulars sobre la situació i les accions que s'estan prenent.
- Mantén el públic informat sobre els progressos.
Plantilla de Publicació en Xarxes Socials
[Nom de l'Organització] està al corrent de [descripció breu de la crisi]. Estem treballant activament per [accions que s'estan prenent]. La seguretat i el benestar de [parts interessades] és la nostra prioritat. Proporcionarem actualitzacions regulars a mesura que tinguem més informació. Gràcies per la vostra comprensió i suport. #GestióDeCrisis #Comunicació #Transparència
- Guia per a la Realització de Conferències de Premsa durant una Crisi
Passos per Organitzar una Conferència de Premsa
-
Preparació Prèvia
- Defineix els objectius de la conferència de premsa.
- Elabora un guió amb els punts clau que es tractaran.
-
Selecció del Portaveu
- Designa un portaveu que tingui experiència en parlar en públic i coneixement profund de la situació.
-
Invitació als Mitjans
- Envia invitacions als mitjans de comunicació amb antelació.
- Proporciona informació sobre la data, hora i lloc de la conferència.
-
Preparació de Materials
- Prepara materials de suport com comunicats de premsa, fullets informatius i presentacions visuals.
-
Execució de la Conferència
- Comença la conferència amb una declaració inicial del portaveu.
- Proporciona informació detallada sobre la crisi i les accions que s'estan prenent.
- Respon a les preguntes dels periodistes de manera clara i concisa.
-
Seguiment Posterior
- Proporciona materials addicionals als mitjans de comunicació si és necessari.
- Mantén el contacte amb els periodistes per proporcionar actualitzacions.
Plantilla de Guió per a Conferència de Premsa
1. Introducció - Salutació i agraïment als assistents. - Presentació del portaveu. 2. Declaració Inicial - Breu descripció de la crisi. - Objectius de la conferència de premsa. 3. Informació Detallada - Detalls sobre la crisi: què ha passat, quan i on. - Accions que l'organització està prenent per gestionar la crisi. - Impacte sobre les parts interessades. 4. Missatges Clau - Missatges clau que es volen transmetre. 5. Preguntes i Respostes - Resposta a les preguntes dels periodistes. 6. Conclusió - Resum dels punts clau. - Informació de contacte per a més informació.
Conclusió
Les guies i plantilles proporcionades en aquesta secció són eines essencials per a la gestió efectiva de crisis de reputació. La preparació i la planificació són claus per minimitzar els danys i mantenir la confiança del públic. Assegura't de revisar i actualitzar regularment aquestes eines per adaptar-te a les noves realitats i desafiaments que pugui enfrontar la teva organització.
Relacions amb els Mitjans
Mòdul 1: Introducció a les Relacions amb els Mitjans
- Importància de les Relacions amb els Mitjans
- Tipus de Mitjans de Comunicació
- Rols i Responsabilitats en Relacions amb els Mitjans
Mòdul 2: Estratègies per Obtenir Cobertura Positiva
- Identificació d'Oportunitats de Cobertura
- Creació de Continguts Atractius per als Mitjans
- Construcció de Relacions amb Periodistes
- Organització de Conferències de Premsa i Esdeveniments
Mòdul 3: Mantenir una Imatge Pública Favorable
- Monitoratge de la Imatge Pública
- Gestió de la Reputació en Mitjans Digitals
- Ús de Xarxes Socials per a Relacions amb els Mitjans
- Mesura i Avaluació de l'Impacte Mediàtic
Mòdul 4: Gestió de Crisis de Reputació
- Identificació i Avaluació de Crisis Potencials
- Desenvolupament d'un Pla de Comunicació de Crisis
- Execució d'Estratègies de Comunicació en Crisis
- Post-crisi: Avaluació i Aprenentatge
Mòdul 5: Casos Pràctics i Exercicis
- Anàlisi de Casos d'Èxit en Relacions amb els Mitjans
- Estudi de Casos de Crisis de Reputació
- Exercicis Pràctics de Redacció de Comunicats de Premsa
- Simulacions de Conferències de Premsa