En aquesta secció, proporcionarem una sèrie de guies i plantilles que poden ser utilitzades per gestionar crisis de reputació de manera efectiva. Aquestes eines estan dissenyades per ajudar a estructurar la resposta a una crisi, assegurar una comunicació clara i coherent, i minimitzar els danys a la imatge pública de l'organització.

  1. Guia per a la Creació d'un Pla de Comunicació de Crisis

Passos per Desenvolupar un Pla de Comunicació de Crisis

  1. Identificació de Riscos Potencials

    • Realitza una anàlisi de riscos per identificar possibles crisis que podrien afectar l'organització.
    • Classifica els riscos segons la seva probabilitat i impacte.
  2. Constitució d'un Equip de Gestió de Crisis

    • Designa un equip responsable de gestionar la crisi, incloent portaveus, responsables de comunicació i altres membres clau.
    • Defineix rols i responsabilitats específiques per a cada membre de l'equip.
  3. Desenvolupament d'Estratègies de Comunicació

    • Estableix els objectius de comunicació durant la crisi (per exemple, informar el públic, minimitzar rumors).
    • Defineix els missatges clau que es comunicaran durant la crisi.
  4. Creació de Protocols de Comunicació

    • Estableix canals de comunicació interns i externs.
    • Defineix procediments per a la difusió d'informació (per exemple, comunicats de premsa, conferències de premsa).
  5. Preparació de Materials de Suport

    • Elabora plantilles de comunicats de premsa, declaracions públiques i altres materials de comunicació.
    • Prepara una llista de contactes clau (mitjans de comunicació, autoritats, socis).
  6. Simulació de Crisis

    • Realitza simulacions de crisis per posar a prova el pla i l'equip de gestió de crisis.
    • Ajusta el pla segons els resultats de les simulacions.

Plantilla de Pla de Comunicació de Crisis

Secció Descripció
Introducció Breu descripció de l'objectiu del pla i la seva importància.
Identificació de Riscos Llista de riscos potencials i la seva classificació segons probabilitat i impacte.
Equip de Gestió de Crisis Noms, rols i responsabilitats dels membres de l'equip de gestió de crisis.
Estratègies de Comunicació Objectius de comunicació i missatges clau durant la crisi.
Protocols de Comunicació Canals de comunicació i procediments per a la difusió d'informació.
Materials de Suport Plantilles de comunicats, declaracions públiques i llista de contactes clau.
Simulació de Crisis Descripció de les simulacions realitzades i ajustos al pla.

  1. Plantilla de Comunicats de Premsa per a Crisis

Elements Clau d'un Comunicat de Premsa per a Crisis

  1. Encapçalament

    • Inclou el logotip de l'organització i la data del comunicat.
  2. Títol

    • Un títol clar i concís que resumeixi la situació.
  3. Introducció

    • Una breu descripció de la crisi i la resposta inicial de l'organització.
  4. Cos del Comunicat

    • Detalls sobre la crisi, incloent-hi el que ha passat, quan i on.
    • Accions que l'organització està prenent per gestionar la crisi.
    • Informació sobre com es veuran afectades les parts interessades.
  5. Declaració del Portaveu

    • Una cita del portaveu de l'organització que ofereixi una perspectiva humana i empàtica.
  6. Informació de Contacte

    • Dades de contacte per a més informació (nom, telèfon, correu electrònic).

Plantilla de Comunicat de Premsa

[Logotip de l'Organització]

Data: [Data del Comunicat]

Títol: [Títol del Comunicat]

Introducció:
[Descripció breu de la crisi i la resposta inicial de l'organització.]

Cos del Comunicat:
[Detalls sobre la crisi: què ha passat, quan i on.]
[Accions que l'organització està prenent per gestionar la crisi.]
[Informació sobre com es veuran afectades les parts interessades.]

Declaració del Portaveu:
"[Cita del portaveu de l'organització que ofereixi una perspectiva humana i empàtica.]"

Informació de Contacte:
[Nom del Contacte]
[Telèfon]
[Correu Electrònic]

  1. Guia per a la Gestió de Xarxes Socials durant una Crisi

Estratègies per a la Comunicació en Xarxes Socials

  1. Monitoratge Actiu

    • Utilitza eines de monitoratge per seguir mencions i comentaris sobre la crisi en temps real.
    • Identifica rumors i informació errònia per corregir-los ràpidament.
  2. Resposta Ràpida i Transparent

    • Respon de manera ràpida i transparent a les preguntes i preocupacions del públic.
    • Proporciona informació actualitzada i precisa.
  3. Missatges Consistents

    • Assegura't que els missatges en xarxes socials siguin consistents amb els comunicats oficials.
    • Utilitza els mateixos missatges clau i to de veu.
  4. Empatia i Humanitat

    • Mostra empatia i humanitat en les respostes.
    • Reconegui les preocupacions del públic i ofereix suport.
  5. Actualitzacions Regulars

    • Proporciona actualitzacions regulars sobre la situació i les accions que s'estan prenent.
    • Mantén el públic informat sobre els progressos.

Plantilla de Publicació en Xarxes Socials

[Nom de l'Organització] està al corrent de [descripció breu de la crisi]. Estem treballant activament per [accions que s'estan prenent]. La seguretat i el benestar de [parts interessades] és la nostra prioritat. Proporcionarem actualitzacions regulars a mesura que tinguem més informació. Gràcies per la vostra comprensió i suport.

#GestióDeCrisis #Comunicació #Transparència

  1. Guia per a la Realització de Conferències de Premsa durant una Crisi

Passos per Organitzar una Conferència de Premsa

  1. Preparació Prèvia

    • Defineix els objectius de la conferència de premsa.
    • Elabora un guió amb els punts clau que es tractaran.
  2. Selecció del Portaveu

    • Designa un portaveu que tingui experiència en parlar en públic i coneixement profund de la situació.
  3. Invitació als Mitjans

    • Envia invitacions als mitjans de comunicació amb antelació.
    • Proporciona informació sobre la data, hora i lloc de la conferència.
  4. Preparació de Materials

    • Prepara materials de suport com comunicats de premsa, fullets informatius i presentacions visuals.
  5. Execució de la Conferència

    • Comença la conferència amb una declaració inicial del portaveu.
    • Proporciona informació detallada sobre la crisi i les accions que s'estan prenent.
    • Respon a les preguntes dels periodistes de manera clara i concisa.
  6. Seguiment Posterior

    • Proporciona materials addicionals als mitjans de comunicació si és necessari.
    • Mantén el contacte amb els periodistes per proporcionar actualitzacions.

Plantilla de Guió per a Conferència de Premsa

1. Introducció
   - Salutació i agraïment als assistents.
   - Presentació del portaveu.

2. Declaració Inicial
   - Breu descripció de la crisi.
   - Objectius de la conferència de premsa.

3. Informació Detallada
   - Detalls sobre la crisi: què ha passat, quan i on.
   - Accions que l'organització està prenent per gestionar la crisi.
   - Impacte sobre les parts interessades.

4. Missatges Clau
   - Missatges clau que es volen transmetre.

5. Preguntes i Respostes
   - Resposta a les preguntes dels periodistes.

6. Conclusió
   - Resum dels punts clau.
   - Informació de contacte per a més informació.

Conclusió

Les guies i plantilles proporcionades en aquesta secció són eines essencials per a la gestió efectiva de crisis de reputació. La preparació i la planificació són claus per minimitzar els danys i mantenir la confiança del públic. Assegura't de revisar i actualitzar regularment aquestes eines per adaptar-te a les noves realitats i desafiaments que pugui enfrontar la teva organització.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats