En aquesta secció, aprendrem a configurar l'entorn de desenvolupament necessari per començar a treballar amb DirectX. Aquest procés inclou la instal·lació de les eines necessàries, la configuració del projecte i la verificació que tot funcioni correctament.
- Instal·lació de les Eines Necessàries
1.1. Visual Studio
Visual Studio és l'entorn de desenvolupament integrat (IDE) recomanat per treballar amb DirectX. A continuació, es detallen els passos per instal·lar-lo:
-
Descarregar Visual Studio:
- Visita el lloc web oficial de Visual Studio.
- Descarrega la versió més recent de Visual Studio Community, que és gratuïta.
-
Instal·lar Visual Studio:
- Executa l'instal·lador descarregat.
- Selecciona la càrrega de treball "Desenvolupament de jocs amb C++".
- Assegura't que la casella "Desenvolupament de jocs amb DirectX" estigui marcada.
- Completa la instal·lació seguint les instruccions de l'instal·lador.
1.2. DirectX SDK
Encara que les versions més recents de Visual Studio inclouen les biblioteques necessàries per treballar amb DirectX, és recomanable instal·lar el DirectX SDK per accedir a eines addicionals i exemples.
-
Descarregar DirectX SDK:
- Visita el lloc web oficial de Microsoft DirectX SDK.
- Descarrega l'última versió del SDK.
-
Instal·lar DirectX SDK:
- Executa l'instal·lador descarregat.
- Completa la instal·lació seguint les instruccions de l'instal·lador.
- Configuració del Projecte
2.1. Crear un Nou Projecte
-
Obrir Visual Studio:
- Inicia Visual Studio des del menú d'inici o l'escriptori.
-
Crear un Nou Projecte:
- Selecciona "Crear un nou projecte" des de la pantalla d'inici.
- Tria "Aplicació de consola (C++)" com a plantilla de projecte.
- Assigna un nom al projecte i selecciona una ubicació per desar-lo.
- Fes clic a "Crear".
2.2. Configurar les Propietats del Projecte
-
Afegir Referències a DirectX:
- Fes clic dret sobre el projecte a l'Explorador de Solucions i selecciona "Propietats".
- A la finestra de propietats, navega a "Configuració de C/C++" -> "General".
- Afegeix la ruta del DirectX SDK a "Directoris d'inclusió addicionals". Per exemple:
C:\Program Files (x86)\Microsoft DirectX SDK (June 2010)\Include
- Navega a "Configuració de l'enllaçador" -> "General".
- Afegeix la ruta del DirectX SDK a "Directoris de biblioteques addicionals". Per exemple:
C:\Program Files (x86)\Microsoft DirectX SDK (June 2010)\Lib\x86
-
Afegir Biblioteques de DirectX:
- A la mateixa finestra de propietats, navega a "Configuració de l'enllaçador" -> "Entrada".
- Afegeix les biblioteques necessàries a "Dependències addicionals". Per exemple:
d3d11.lib; d3dx11.lib; dxgi.lib; d3dcompiler.lib; dxguid.lib;
- Verificació de la Configuració
3.1. Crear un Fitxer de Prova
-
Afegir un Fitxer de Codi Font:
- Fes clic dret sobre el projecte a l'Explorador de Solucions.
- Selecciona "Afegir" -> "Nou Element".
- Tria "Fitxer de Codi Font (C++)" i assigna-li un nom, per exemple,
main.cpp
.
-
Escriure el Codi de Prova:
- Obre el fitxer
main.cpp
i afegeix el següent codi per verificar la configuració:#include <d3d11.h> #include <d3dx11.h> #include <dxgi.h> #include <d3dcompiler.h> #include <DirectXMath.h> int main() { // Inicialització de DirectX D3D_FEATURE_LEVEL featureLevel; ID3D11Device* device = nullptr; ID3D11DeviceContext* context = nullptr; IDXGISwapChain* swapChain = nullptr; DXGI_SWAP_CHAIN_DESC swapChainDesc = {}; swapChainDesc.BufferCount = 1; swapChainDesc.BufferDesc.Width = 800; swapChainDesc.BufferDesc.Height = 600; swapChainDesc.BufferDesc.Format = DXGI_FORMAT_R8G8B8A8_UNORM; swapChainDesc.BufferUsage = DXGI_USAGE_RENDER_TARGET_OUTPUT; swapChainDesc.OutputWindow = GetConsoleWindow(); swapChainDesc.SampleDesc.Count = 1; swapChainDesc.Windowed = TRUE; HRESULT hr = D3D11CreateDeviceAndSwapChain( nullptr, D3D_DRIVER_TYPE_HARDWARE, nullptr, 0, nullptr, 0, D3D11_SDK_VERSION, &swapChainDesc, &swapChain, &device, &featureLevel, &context ); if (FAILED(hr)) { return -1; } // Alliberar recursos if (swapChain) swapChain->Release(); if (context) context->Release(); if (device) device->Release(); return 0; }
- Obre el fitxer
3.2. Compilar i Executar
-
Compilar el Projecte:
- Fes clic a "Compilar" -> "Compilar Solució" al menú superior de Visual Studio.
-
Executar el Projecte:
- Fes clic a "Depurar" -> "Iniciar sense depurar" al menú superior de Visual Studio.
- Si tot està configurat correctament, el programa s'executarà sense errors i es tancarà immediatament.
Conclusió
En aquesta secció, hem configurat l'entorn de desenvolupament necessari per començar a treballar amb DirectX. Hem instal·lat Visual Studio i el DirectX SDK, hem creat un nou projecte i hem verificat la configuració amb un codi de prova. Ara estem preparats per començar a desenvolupar aplicacions amb DirectX.
Curs de Programació DirectX
Mòdul 1: Introducció a DirectX
- Què és DirectX?
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- Comprendre l'API de DirectX
- Crear la Teva Primera Aplicació DirectX
Mòdul 2: Conceptes Bàsics de Direct3D
- Introducció a Direct3D
- Inicialitzar Direct3D
- Renderitzar un Triangle
- Gestionar el Bucle de Renderització
Mòdul 3: Treballar amb Shaders
Mòdul 4: Tècniques Avançades de Renderització
Mòdul 5: Models 3D i Animació
Mòdul 6: Optimització del Rendiment
- Perfilat i Depuració
- Optimitzar el Rendiment de la Renderització
- Gestió de Memòria
- Multifil en DirectX