Benvinguts al primer pas del vostre viatge en el prototipatge amb Figma! En aquesta secció, us guiarem a través dels conceptes bàsics per començar a utilitzar Figma, una eina poderosa per al disseny d'interfícies i prototipatge. Aquest mòdul està dissenyat per a aquells que són nous a Figma i volen familiaritzar-se amb la plataforma.
Objectius d'Aprenentatge
Al final d'aquest tema, hauríeu de ser capaços de:
- Crear un compte a Figma.
- Navegar per la interfície de Figma.
- Entendre les funcions bàsiques de Figma.
- Crear el vostre primer projecte.
- Creació d'un Compte a Figma
Passos per Crear un Compte:
- Visiteu el lloc web de Figma: Aneu a figma.com.
- Registreu-vos: Feu clic a "Sign up" i completeu el formulari de registre. Podeu registrar-vos amb un correu electrònic o utilitzar un compte de Google.
- Verificació: Comproveu el vostre correu electrònic per verificar el vostre compte.
Consell:
- Compte Gratuït vs. Compte de Pagament: Figma ofereix un pla gratuït que és suficient per a la majoria dels usuaris principiants. Els plans de pagament ofereixen funcions addicionals com la col·laboració en temps real i més espai d'emmagatzematge.
- Navegant per la Interfície de Figma
Elements Clau de la Interfície:
- Panell de Capes: A l'esquerra, on podeu veure i organitzar les capes del vostre projecte.
- Àrea de Treball: Al centre, on dissenyareu i prototipareu.
- Panell de Propietats: A la dreta, on podeu ajustar les propietats dels elements seleccionats.
- Barra d'Eines: A la part superior, amb eines per dibuixar formes, afegir text, etc.
Exercici Pràctic:
- Exploració de la Interfície: Dediqueu uns minuts a fer clic a través de les diferents parts de la interfície per familiaritzar-vos amb elles.
- Funcions Bàsiques de Figma
Funcions Essencials:
- Eines de Dibuix: Com el rectangle, l'el·lipse i la ploma per crear formes bàsiques.
- Eina de Text: Per afegir i editar text.
- Eina de Selecció: Per moure i redimensionar elements.
Exemple Pràctic:
1. Seleccioneu l'eina de rectangle de la barra d'eines. 2. Dibuixeu un rectangle a l'àrea de treball. 3. Utilitzeu el panell de propietats per canviar el color de fons del rectangle.
- Creant el Vostre Primer Projecte
Passos per Crear un Projecte:
- Nou Fitxer: Feu clic a "New File" a la pàgina d'inici de Figma.
- Afegiu un Marc: Utilitzeu l'eina de marc per definir l'àrea de treball del vostre projecte.
- Guardeu el Projecte: Assegureu-vos de guardar el vostre treball regularment.
Exercici Pràctic:
- Creeu un Projecte Simple: Dibuixeu un rectangle i afegiu-hi text. Experimenteu amb les propietats de color i mida.
Conclusió
Ara que heu completat aquesta introducció a Figma, hauríeu de sentir-vos còmodes creant un compte, navegant per la interfície i utilitzant les funcions bàsiques per començar a dissenyar. En el següent tema, aprofundirem en la comprensió de la interfície de Figma per maximitzar la vostra eficiència en el disseny.
Recordeu que la pràctica és clau, així que continueu explorant i experimentant amb les eines que heu après avui!
Prototipatge amb Figma
Mòdul 1: Introducció a Figma
- Començant amb Figma
- Comprendre la Interfície de Figma
- Eines i Funcions Bàsiques
- Creant el Teu Primer Marc
Mòdul 2: Dissenyant a Figma
- Treballant amb Formes i Text
- Utilitzant Colors i Estils
- Creant i Gestionant Components
- Utilitzant Graelles i Dissenys
Mòdul 3: Tècniques de Prototipatge Intermedi
- Introducció al Prototipatge
- Creant Components Interactius
- Utilitzant Superposicions i Transicions
- Prototipatge amb Variants
Mòdul 4: Tècniques de Prototipatge Avançades
- Tècniques d'Animació Avançades
- Utilitzant Plugins de Figma per al Prototipatge
- Disseny Col·laboratiu i Feedback
- Proves i Iteració de Prototips