En aquest tema, aprendrem a crear i gestionar components a Figma, una funcionalitat essencial per a qualsevol dissenyador que vulgui mantenir la consistència i l'eficiència en els seus projectes. Els components són elements reutilitzables que poden ser utilitzats en múltiples llocs dins del teu disseny, i qualsevol canvi realitzat en el component principal es reflectirà automàticament en totes les seves instàncies.
Què són els Components?
- Definició: Un component és un element de disseny que pots reutilitzar en diferents parts del teu projecte. Pot ser un botó, un formulari, una icona, etc.
- Avantatges:
- Consistència: Assegura que els elements del disseny siguin uniformes.
- Eficiència: Estalvia temps en no haver de redissenyar elements repetitius.
- Facilitat d'actualització: Canvis en el component principal s'apliquen a totes les instàncies.
Creant un Component
- Selecciona l'Element: Tria l'element o grup d'elements que vols convertir en un component.
- Crea el Component:
- A la barra superior, fes clic a "Create Component" o utilitza la drecera de teclat
Ctrl + Alt + K
(Windows) oCmd + Option + K
(Mac).
- A la barra superior, fes clic a "Create Component" o utilitza la drecera de teclat
- Nom del Component: Assigna un nom descriptiu al component per facilitar la seva identificació i ús posterior.
// Exemple de creació d'un component de botó 1. Dibuixa un rectangle i afegeix text per crear un botó. 2. Selecciona el rectangle i el text. 3. Fes clic a "Create Component" a la barra superior. 4. Anomena el component "Botó Principal".
Gestionant Components
- Instàncies de Components: Quan utilitzes un component en altres parts del teu disseny, estàs creant una instància d'aquest component.
- Actualització de Components:
- Canvia el component principal per actualitzar totes les instàncies.
- Pots modificar propietats específiques d'una instància sense afectar el component principal.
Exercici Pràctic
Objectiu: Crear un component de botó i utilitzar-lo en un disseny de pàgina.
Passos:
-
Crea un Botó:
- Dibuixa un rectangle de 150x50 píxels.
- Afegeix text al centre que digui "Enviar".
- Converteix-lo en un component i anomena'l "Botó Enviar".
-
Utilitza el Component:
- Crea un nou marc que simuli una pàgina de formulari.
- Afegeix diverses instàncies del component "Botó Enviar" en diferents parts del formulari.
-
Actualitza el Component:
- Canvia el color de fons del component principal a blau.
- Observa com totes les instàncies del botó es reflecteixen amb el nou color.
Solució:
1. Crea el botó i converteix-lo en component. 2. Afegeix instàncies del component al teu disseny de formulari. 3. Actualitza el component principal canviant el color de fons.
Errors Comuns i Consells
- No oblidis anomenar els teus components: Això facilita la seva gestió i ús.
- Evita modificar directament les instàncies: Si necessites un canvi global, fes-lo al component principal.
- Utilitza components per a elements repetitius: Això millorarà la consistència i l'eficiència del teu disseny.
Conclusió
Els components són una eina poderosa a Figma que t'ajuden a mantenir la consistència i l'eficiència en els teus projectes de disseny. Aprendre a crear i gestionar components et permetrà treballar de manera més intel·ligent i ràpida, assegurant que els teus dissenys siguin coherents i fàcils de mantenir. En el següent tema, explorarem com utilitzar graelles i dissenys per organitzar millor els teus elements de disseny.
Prototipatge amb Figma
Mòdul 1: Introducció a Figma
- Començant amb Figma
- Comprendre la Interfície de Figma
- Eines i Funcions Bàsiques
- Creant el Teu Primer Marc
Mòdul 2: Dissenyant a Figma
- Treballant amb Formes i Text
- Utilitzant Colors i Estils
- Creant i Gestionant Components
- Utilitzant Graelles i Dissenys
Mòdul 3: Tècniques de Prototipatge Intermedi
- Introducció al Prototipatge
- Creant Components Interactius
- Utilitzant Superposicions i Transicions
- Prototipatge amb Variants
Mòdul 4: Tècniques de Prototipatge Avançades
- Tècniques d'Animació Avançades
- Utilitzant Plugins de Figma per al Prototipatge
- Disseny Col·laboratiu i Feedback
- Proves i Iteració de Prototips