En aquest tema, explorarem les tècniques d'animació avançades a Figma que et permetran crear prototips més dinàmics i atractius. Aprendràs a utilitzar les eines d'animació per millorar la interactivitat i l'experiència d'usuari dels teus dissenys.
Objectius d'Aprenentatge
- Comprendre les diferents tècniques d'animació disponibles a Figma.
- Aprendre a aplicar animacions avançades als components i transicions.
- Explorar l'ús de microinteraccions per millorar l'experiència d'usuari.
- Practicar la creació d'animacions complexes utilitzant capes i temporitzacions.
- Comprendre les Tècniques d'Animació
Tipus d'Animacions a Figma
- Transicions de Pantalla: Canvis entre diferents pantalles o marcs.
- Animacions de Components: Moviments o canvis dins d'un mateix component.
- Microinteraccions: Petites animacions que responen a accions de l'usuari, com ara clics o desplaçaments.
Eines d'Animació
- Easing: Controla la velocitat de l'animació al llarg del temps. Tipus comuns inclouen "ease-in", "ease-out" i "ease-in-out".
- Durada: Temps que triga l'animació a completar-se.
- Delay: Retard abans que comenci l'animació.
- Aplicar Animacions Avançades
Creació d'Animacions de Components
- Selecciona el Component: Tria el component al qual vols aplicar l'animació.
- Defineix l'Estat Inicial i Final: Crea diferents estats per al component (per exemple, "normal" i "actiu").
- Configura la Transició: Utilitza el panell de prototipatge per definir com es mourà o canviarà el component entre estats.
Exemple de Codi
1. Selecciona el component "Botó". 2. Crea un estat "Hover" amb un canvi de color. 3. Al panell de prototipatge, defineix la transició: - Trigger: Hover - Action: Change to - Destination: Hover State - Animation: Smart Animate - Easing: Ease-in-out - Duration: 300ms
Utilitzar Microinteraccions
- Feedback Visual: Proporciona retroalimentació immediata a l'usuari, com ara un canvi de color o una animació de botó.
- Indicadors de Progrés: Mostra el progrés d'una acció amb animacions subtils.
- Exercici Pràctic
Objectiu: Crear un prototip amb un menú desplegable animat.
Passos
- Crea un Marc: Dissenya un marc amb un botó de menú.
- Defineix els Estats: Crea un estat per al menú tancat i un altre per al menú obert.
- Configura l'Animació:
- Trigger: On Click
- Action: Change to
- Destination: Menu Obert
- Animation: Smart Animate
- Easing: Ease-out
- Duration: 400ms
Solució
1. Dissenya un botó de menú al marc principal. 2. Crea un segon marc amb el menú desplegat. 3. Al panell de prototipatge, configura la transició del botó: - Trigger: On Click - Action: Change to - Destination: Menu Obert - Animation: Smart Animate - Easing: Ease-out - Duration: 400ms
- Errors Comuns i Consells
- No oblidis definir els estats inicials i finals: Sense aquests, l'animació no es podrà completar correctament.
- Evita animacions massa llargues: Poden fer que l'experiència d'usuari sigui lenta i frustrant.
- Prova les animacions en diferents dispositius: Assegura't que funcionin bé tant en escriptoris com en dispositius mòbils.
Conclusió
Les tècniques d'animació avançades a Figma et permeten crear prototips més interactius i atractius. Practicar amb aquestes eines millorarà la teva capacitat per dissenyar experiències d'usuari fluides i dinàmiques. En el proper tema, explorarem com utilitzar plugins de Figma per millorar encara més el teu procés de prototipatge.
Prototipatge amb Figma
Mòdul 1: Introducció a Figma
- Començant amb Figma
- Comprendre la Interfície de Figma
- Eines i Funcions Bàsiques
- Creant el Teu Primer Marc
Mòdul 2: Dissenyant a Figma
- Treballant amb Formes i Text
- Utilitzant Colors i Estils
- Creant i Gestionant Components
- Utilitzant Graelles i Dissenys
Mòdul 3: Tècniques de Prototipatge Intermedi
- Introducció al Prototipatge
- Creant Components Interactius
- Utilitzant Superposicions i Transicions
- Prototipatge amb Variants
Mòdul 4: Tècniques de Prototipatge Avançades
- Tècniques d'Animació Avançades
- Utilitzant Plugins de Figma per al Prototipatge
- Disseny Col·laboratiu i Feedback
- Proves i Iteració de Prototips