En aquest mòdul, explorarem les estructures de control avançades en MUMPS. Aquestes estructures permeten als programadors escriure codi més eficient i flexible, millorant la capacitat de resposta i la gestió de fluxos complexos dins dels programes.

Continguts

Introducció a les Estructures de Control Avançades

Les estructures de control avançades en MUMPS permeten gestionar millor el flux del programa, especialment en situacions complexes. Aquestes estructures inclouen l'ús avançat de DO, QUIT, FOR, IF, ELSE, WHILE i BREAK.

Estructura de Control DO i QUIT

DO

La instrucció DO s'utilitza per cridar subrutines o blocs de codi dins del mateix programa. Pot ser utilitzada per modularitzar el codi i fer-lo més llegible i mantenible.

MyRoutine
    WRITE "Això és una subrutina", !
    QUIT

Main
    DO MyRoutine
    WRITE "Tornant a la rutina principal", !
    QUIT

QUIT

La instrucció QUIT s'utilitza per sortir d'una subrutina o finalitzar un bloc de codi. És essencial per controlar el flux de retorn en les subrutines.

MyRoutine
    WRITE "Això és una subrutina", !
    QUIT

Main
    DO MyRoutine
    WRITE "Tornant a la rutina principal", !
    QUIT

Estructura de Control FOR Avançada

La instrucció FOR en MUMPS pot ser utilitzada de manera avançada per iterar sobre rangs de valors o condicions complexes.

Main
    FOR i=1:1:10 DO
    . WRITE "Valor de i: ", i, !
    QUIT

En aquest exemple, FOR itera des de 1 fins a 10, incrementant i en 1 en cada iteració.

FOR amb Condicions Complexes

Main
    SET i=1
    FOR  DO  QUIT:i>10
    . WRITE "Valor de i: ", i, !
    . SET i=i+1
    QUIT

Aquí, FOR continua executant-se fins que i és major que 10.

Estructura de Control IF i ELSE Avançada

IF i ELSE

Les instruccions IF i ELSE permeten la bifurcació del flux del programa basant-se en condicions lògiques.

Main
    SET x=5
    IF x>10 DO
    . WRITE "x és major que 10", !
    ELSE  DO
    . WRITE "x no és major que 10", !
    QUIT

IF Niuat

Main
    SET x=5
    IF x>10 DO
    . WRITE "x és major que 10", !
    ELSE  IF x=5 DO
    . WRITE "x és igual a 5", !
    ELSE  DO
    . WRITE "x és menor que 5", !
    QUIT

Estructura de Control WHILE i BREAK

WHILE

La instrucció WHILE permet la repetició d'un bloc de codi mentre una condició sigui certa.

Main
    SET x=1
    WHILE x<=5 DO
    . WRITE "Valor de x: ", x, !
    . SET x=x+1
    QUIT

BREAK

La instrucció BREAK s'utilitza per sortir d'un bucle abans que la condició es compleixi.

Main
    SET x=1
    WHILE 1 DO
    . WRITE "Valor de x: ", x, !
    . SET x=x+1
    . IF x>5 BREAK
    QUIT

Exercicis Pràctics

Exercici 1: Subrutines i QUIT

Escriu una subrutina que imprimeixi els números de l'1 al 5 i crida-la des de la rutina principal.

Exercici 2: FOR Avançat

Escriu un bucle FOR que imprimeixi els números parells de l'1 al 10.

Exercici 3: IF Niuat

Escriu una rutina que comprovi si un número és positiu, negatiu o zero i imprimeixi el resultat.

Exercici 4: WHILE i BREAK

Escriu un bucle WHILE que imprimeixi els números de l'1 al 10, però es trenqui si el número és igual a 7.

Conclusió

En aquest mòdul, hem explorat les estructures de control avançades en MUMPS, incloent DO, QUIT, FOR, IF, ELSE, WHILE i BREAK. Aquestes estructures permeten escriure codi més flexible i eficient, millorant la capacitat de resposta i la gestió de fluxos complexos dins dels programes. Practica amb els exercicis proporcionats per consolidar els teus coneixements i prepara't per al següent mòdul.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats