Introducció
El primer programa que escriuràs en qualsevol llenguatge de programació és el clàssic "Hello World". Aquest programa és senzill però fonamental, ja que et permetrà familiaritzar-te amb l'entorn de desenvolupament i la sintaxi bàsica del llenguatge C#.
Objectius
- Crear el teu primer programa en C#.
- Comprendre la sintaxi bàsica d'un programa en C#.
- Executar i depurar el programa.
Passos per Crear el Programa Hello World
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
Abans de començar a escriure el codi, assegura't que tens el teu entorn de desenvolupament configurat. Si no ho has fet encara, revisa el tema anterior sobre la configuració de l'entorn de desenvolupament.
- Crear un Nou Projecte
- Obre Visual Studio.
- Selecciona File > New > Project.
- Tria Console App (.NET Core) o Console App (.NET Framework), segons la teva preferència.
- Dona un nom al teu projecte, per exemple,
HelloWorld
. - Fes clic a Create.
- Escriure el Codi
Un cop creat el projecte, Visual Studio generarà un fitxer anomenat Program.cs
amb un codi bàsic. Modifica aquest fitxer per incloure el següent codi:
using System; namespace HelloWorld { class Program { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hello, World!"); } } }
Explicació del Codi
using System;
: Aquesta línia importa l'espai de nomsSystem
, que conté classes bàsiques comConsole
.namespace HelloWorld
: Defineix un espai de noms anomenatHelloWorld
per organitzar el codi.class Program
: Defineix una classe anomenadaProgram
. En C#, tot el codi ha d'estar dins d'una classe.static void Main(string[] args)
: Defineix el mètodeMain
, que és el punt d'entrada del programa. Quan executes el programa, aquest mètode és el primer que s'executa.Console.WriteLine("Hello, World!");
: Aquesta línia imprimeix el text "Hello, World!" a la consola.
- Executar el Programa
Per executar el programa, segueix aquests passos:
- Fes clic a Debug > Start Debugging o prem
F5
. - Hauries de veure una finestra de consola que mostra el text "Hello, World!".
- Depurar el Programa
Si el programa no funciona com esperaves, pots utilitzar les eines de depuració de Visual Studio:
- Breakpoints: Pots establir punts de ruptura fent clic a la vora esquerra del codi. Això aturarà l'execució del programa en aquest punt, permetent-te inspeccionar l'estat del programa.
- Watch: Pots afegir variables a la finestra de vigilància per veure els seus valors durant l'execució.
- Step Over/Into: Pots utilitzar les opcions de pas a pas per executar el codi línia per línia.
Exercici Pràctic
Exercici 1: Modificar el Missatge
Modifica el programa per imprimir un missatge diferent, per exemple, "Hola, món!".
Solució
using System; namespace HelloWorld { class Program { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hola, món!"); } } }
Exercici 2: Afegir una Segona Línia
Modifica el programa per imprimir dues línies de text diferents.
Solució
using System; namespace HelloWorld { class Program { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hola, món!"); Console.WriteLine("Benvingut al curs de C#!"); } } }
Resum
En aquest tema, has après a crear el teu primer programa en C#. Has après sobre la sintaxi bàsica del llenguatge i com executar i depurar el teu programa. Aquest és el primer pas en el teu viatge per convertir-te en un programador de C# competent. En el següent tema, explorarem la sintaxi i l'estructura bàsica dels programes en C# amb més detall.
Curs de Programació en C#
Mòdul 1: Introducció al C#
- Introducció al C#
- Configuració de l'Entorn de Desenvolupament
- Programa Hello World
- Sintaxi i Estructura Bàsica
- Variables i Tipus de Dades
Mòdul 2: Estructures de Control
Mòdul 3: Programació Orientada a Objectes
Mòdul 4: Conceptes Avançats de C#
- Interfícies
- Delegats i Esdeveniments
- Genèrics
- Col·leccions
- LINQ (Consulta Integrada al Llenguatge)
- Programació Asíncrona
Mòdul 5: Treballant amb Dades
Mòdul 6: Temes Avançats
- Reflexió
- Atributs
- Programació Dinàmica
- Gestió de Memòria i Recollida d'Escombraries
- Multifil i Programació Paral·lela
Mòdul 7: Construcció d'Aplicacions
Mòdul 8: Millors Pràctiques i Patrons de Disseny
- Estàndards de Codificació i Millors Pràctiques
- Patrons de Disseny
- Proves Unitàries
- Revisió de Codi i Refactorització