Introducció

En aquest mòdul final, aplicaràs tots els coneixements adquirits al llarg del curs per desenvolupar un projecte complet en C#. Aquest projecte servirà com a demostració pràctica de les teves habilitats i et proporcionarà una experiència real en el desenvolupament d'aplicacions. El projecte inclourà diverses fases, des de la planificació fins al desplegament, i et permetrà treballar amb diferents tecnologies i conceptes que has après.

Objectius del Projecte

Els objectius principals d'aquest projecte són:

  1. Aplicar Conceptes de Programació Orientada a Objectes (OOP): Utilitzar classes, objectes, herència, polimorfisme, encapsulació i abstracció.
  2. Implementar Estructures de Control: Utilitzar sentències condicionals, bucles i sentències switch.
  3. Gestió d'Excepcions: Implementar una gestió d'excepcions robusta per assegurar la fiabilitat de l'aplicació.
  4. Treballar amb Dades: Manipular fitxers, serialitzar dades i connectar-se a bases de dades.
  5. Utilitzar Conceptes Avançats: Implementar interfícies, delegats, esdeveniments, genèrics i col·leccions.
  6. Desenvolupar una Interfície d'Usuari: Crear una interfície d'usuari utilitzant Windows Forms, WPF, ASP.NET Core, Blazor o Xamarin.
  7. Aplicar Millors Pràctiques: Seguir estàndards de codificació, utilitzar patrons de disseny i realitzar proves unitàries.

Descripció del Projecte

Tema del Projecte

El projecte consistirà en el desenvolupament d'una aplicació de gestió de biblioteca. Aquesta aplicació permetrà als usuaris gestionar llibres, autors i préstecs. Les funcionalitats principals inclouran:

  • Gestió de Llibres: Afegir, editar, eliminar i cercar llibres.
  • Gestió d'Autors: Afegir, editar, eliminar i cercar autors.
  • Gestió de Préstecs: Registrar préstecs de llibres a usuaris, així com devolucions.
  • Interfície d'Usuari: Una interfície d'usuari intuïtiva per interactuar amb l'aplicació.

Requisits del Projecte

  1. Base de Dades: Utilitzar una base de dades per emmagatzemar informació sobre llibres, autors i préstecs.
  2. Interfície d'Usuari: Desenvolupar una interfície d'usuari que permeti als usuaris interactuar amb l'aplicació de manera fàcil i intuïtiva.
  3. Funcionalitats: Implementar totes les funcionalitats esmentades anteriorment.
  4. Gestió d'Errors: Implementar una gestió d'errors adequada per assegurar que l'aplicació sigui robusta.
  5. Documentació: Proporcionar documentació detallada del codi i de l'ús de l'aplicació.

Estructura del Projecte

El projecte es dividirà en les següents fases:

  1. Requisits i Planificació: Definir els requisits detallats del projecte i planificar les tasques.
  2. Disseny: Dissenyar l'arquitectura de l'aplicació, incloent-hi el model de dades i la interfície d'usuari.
  3. Implementació: Desenvolupar l'aplicació seguint el disseny establert.
  4. Proves i Depuració: Realitzar proves unitàries i depurar l'aplicació per assegurar-ne el correcte funcionament.
  5. Desplegament: Preparar l'aplicació per al seu desplegament i ús final.

Resum

Aquest projecte final és una oportunitat per demostrar les teves habilitats en C# i aplicar tot el que has après al llarg del curs. Treballaràs en un projecte complet, des de la planificació fins al desplegament, i desenvoluparàs una aplicació de gestió de biblioteca amb una interfície d'usuari intuïtiva. A mesura que avancis en el projecte, podràs referir-te als mòduls anteriors per reforçar els teus coneixements i assegurar-te que estàs aplicant les millors pràctiques.

En el següent tema, "Requisits i Planificació", detallarem els requisits específics del projecte i planificarem les tasques necessàries per completar-lo.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats