En aquest tema, explorarem com utilitzar els canals i els missatges a Slack per facilitar la comunicació i la col·laboració dins dels equips. Aprendrem a crear i gestionar canals, enviar missatges, utilitzar mencions i reaccions, i aprofitar les funcions avançades de missatgeria.
- Introducció als Canals
Què són els Canals?
Els canals a Slack són espais dedicats per a la comunicació sobre temes específics. Poden ser públics o privats i permeten organitzar les converses de manera que siguin fàcils de seguir i gestionar.
Tipus de Canals:
- Canals Públics: Tots els membres de l'equip poden veure i unir-se a aquests canals.
- Canals Privats: Només els membres convidats poden veure i participar en aquests canals.
Creació de Canals
Per crear un canal a Slack, segueix aquests passos:
- Fes clic a la icona "+" al costat de "Canals" a la barra lateral.
- Selecciona "Crear un canal".
- Introdueix un nom per al canal.
- Afegeix una descripció opcional.
- Selecciona si el canal serà públic o privat.
- Fes clic a "Crear".
Exemple Pràctic
- Enviament de Missatges
Tipus de Missatges
- Missatges Directes: Comunicació privada entre dos o més membres.
- Missatges de Canal: Comunicació pública dins d'un canal.
Enviar un Missatge
- Selecciona el canal o la conversa directa on vols enviar el missatge.
- Escriu el teu missatge a la caixa de text.
- Fes clic a "Enviar" o prem "Enter".
Mencions i Reaccions
- Mencions: Utilitza "@" seguit del nom d'un membre per mencionar-lo. Això enviarà una notificació a la persona mencionada.
- Reaccions: Fes clic a la icona de l'emoji sota un missatge per afegir una reacció.
Exemple Pràctic
# Exemple de menció: @jordi, pots revisar el document que he compartit al canal #projecte-alfa? # Exemple de reacció: 👍 (per indicar aprovació)
- Funcions Avançades de Missatgeria
Fil de Conversa
Els fils de conversa permeten respondre a missatges específics dins d'un canal, mantenint les converses organitzades.
Com Utilitzar els Fils de Conversa:
- Passa el cursor sobre el missatge al qual vols respondre.
- Fes clic a la icona de "Fil de conversa".
- Escriu la teva resposta i fes clic a "Enviar".
Missatges Fixats
Els missatges fixats són missatges importants que es mantenen a la part superior del canal per a un fàcil accés.
Com Fixar un Missatge:
- Passa el cursor sobre el missatge que vols fixar.
- Fes clic a la icona de "Més accions" (tres punts).
- Selecciona "Fixar a aquest canal".
Exemple Pràctic
# Exemple de fil de conversa: - Missatge original: "La reunió començarà a les 10:00 AM." - Resposta en fil: "Perfecte, estaré allà a temps." # Exemple de missatge fixat: - Missatge fixat: "Recordeu enviar els informes abans de divendres."
- Exercicis Pràctics
Exercici 1: Creació de Canals
- Crea un canal públic anomenat
#projecte-beta
. - Crea un canal privat anomenat
#directiva
.
Exercici 2: Enviament de Missatges
- Envia un missatge al canal
#projecte-beta
mencionant un company de feina. - Afegeix una reacció a un missatge existent en el canal
#projecte-beta
.
Exercici 3: Utilització de Fils de Conversa
- Respon a un missatge existent en el canal
#projecte-beta
utilitzant un fil de conversa.
Solucions
Solució Exercici 1
- Canal públic
#projecte-beta
creat. - Canal privat
#directiva
creat.
Solució Exercici 2
- Missatge enviat:
@maria, pots revisar el document que he compartit al canal #projecte-beta?
- Reacció afegida: 👍
Solució Exercici 3
- Resposta en fil:
D'acord, estaré allà a temps.
- Resum
En aquesta secció, hem après a crear i gestionar canals a Slack, enviar missatges, utilitzar mencions i reaccions, i aprofitar les funcions avançades de missatgeria com els fils de conversa i els missatges fixats. Aquestes habilitats són essencials per mantenir una comunicació clara i organitzada dins dels equips. En el següent tema, explorarem les integracions i els bots a Slack per millorar encara més la col·laboració.
Eines de Col·laboració
Mòdul 1: Introducció a les Eines de Col·laboració
Mòdul 2: Slack
Mòdul 3: Microsoft Teams
- Configuració Inicial de Microsoft Teams
- Equips i Canals
- Xats i Trucades
- Integracions i Aplicacions
- Bones Pràctiques en Microsoft Teams
Mòdul 4: Zoom
- Configuració Inicial de Zoom
- Programació i Gestió de Reunions
- Funcions Avançades de Zoom
- Seguretat i Privacitat en Zoom
- Bones Pràctiques en Zoom
Mòdul 5: Estratègies de Comunicació i Gestió d'Equips Remots
- Estratègies de Comunicació Efectiva
- Gestió de Projectes i Tasques
- Fomentar la Col·laboració i el Treball en Equip
- Gestió de Conflictes en Equips Remots