En aquest tema, aprendrem a crear segments i mètriques personalitzades a Google Data Studio. Aquestes funcionalitats avançades permeten analitzar les dades de manera més detallada i específica, adaptant els informes a les necessitats particulars de cada projecte.
- Què són els segments i les mètriques personalitzades?
Segments
Els segments són subsets de les dades que compleixen certs criteris. Per exemple, podríem crear un segment per a usuaris que han visitat una pàgina específica o per a sessions que han generat una conversió.
Mètriques personalitzades
Les mètriques personalitzades són càlculs específics que es poden aplicar a les dades. Per exemple, podríem crear una mètrica personalitzada per calcular el percentatge de rebot o el valor mitjà de les comandes.
- Creació de segments personalitzats
Pas 1: Accedir a l'editor de segments
- Obre Google Data Studio i selecciona l'informe on vols crear el segment.
- Fes clic a la icona de "Segment" a la barra d'eines superior.
- Selecciona "Afegeix un segment" per obrir l'editor de segments.
Pas 2: Definir els criteris del segment
- A l'editor de segments, fes clic a "Afegeix una condició".
- Defineix els criteris del segment utilitzant els filtres disponibles. Per exemple, pots seleccionar "Pàgina" i especificar una URL concreta.
- Pots afegir múltiples condicions utilitzant els operadors "I" i "O" per combinar criteris.
Pas 3: Guardar i aplicar el segment
- Un cop definits els criteris, fes clic a "Aplica" per veure una vista prèvia del segment.
- Si estàs satisfet amb el segment, fes clic a "Desa" i dóna-li un nom descriptiu.
- El segment apareixerà a la llista de segments disponibles i podràs aplicar-lo als teus informes.
- Creació de mètriques personalitzades
Pas 1: Accedir a l'editor de mètriques
- Obre Google Data Studio i selecciona l'informe on vols crear la mètrica personalitzada.
- Fes clic a la icona de "Dades" a la barra d'eines superior.
- Selecciona "Afegeix una mètrica" per obrir l'editor de mètriques.
Pas 2: Definir la fórmula de la mètrica
- A l'editor de mètriques, dóna-li un nom a la mètrica.
- Defineix la fórmula utilitzant les funcions disponibles. Per exemple, per calcular el percentatge de rebot, pots utilitzar la fórmula següent:
(Rebots / Sessions) * 100
- Pots utilitzar funcions matemàtiques, lògiques i d'agregació per crear fórmules complexes.
Pas 3: Guardar i aplicar la mètrica
- Un cop definida la fórmula, fes clic a "Aplica" per veure una vista prèvia de la mètrica.
- Si estàs satisfet amb la mètrica, fes clic a "Desa" i dóna-li un nom descriptiu.
- La mètrica apareixerà a la llista de mètriques disponibles i podràs utilitzar-la als teus informes.
- Exemples pràctics
Exemple 1: Segment d'usuaris mòbils
- Crea un segment amb la condició "Dispositiu = Mòbil".
- Aplica el segment a un informe per veure les dades específiques dels usuaris mòbils.
Exemple 2: Mètrica de valor mitjà de comanda
- Crea una mètrica personalitzada amb la fórmula:
Ingressos / Comandes
- Utilitza aquesta mètrica per analitzar el valor mitjà de les comandes al teu informe.
- Exercicis pràctics
Exercici 1: Crear un segment de sessions amb conversions
- Crea un segment que inclogui només les sessions que han generat una conversió.
- Aplica el segment a un informe i analitza les dades.
Exercici 2: Crear una mètrica de taxa de conversió
- Crea una mètrica personalitzada amb la fórmula:
(Conversions / Sessions) * 100
- Utilitza aquesta mètrica per analitzar la taxa de conversió al teu informe.
- Solucions als exercicis
Solució a l'exercici 1
- A l'editor de segments, afegeix una condició amb "Conversions > 0".
- Desa el segment com "Sessions amb conversions" i aplica'l a l'informe.
Solució a l'exercici 2
- A l'editor de mètriques, crea una mètrica amb la fórmula:
(Conversions / Sessions) * 100
- Desa la mètrica com "Taxa de conversió" i utilitza-la a l'informe.
- Resum
En aquesta secció, hem après a crear segments i mètriques personalitzades a Google Data Studio. Hem vist com definir criteris per als segments i com utilitzar fórmules per crear mètriques personalitzades. Aquests coneixements ens permeten analitzar les dades de manera més detallada i específica, adaptant els informes a les necessitats particulars de cada projecte.
Curs de Google Data Studio
Mòdul 1: Introducció a Google Data Studio
- Què és Google Data Studio?
- Beneficis d'usar Google Data Studio
- Requisits previs i configuració inicial
Mòdul 2: Connectant i gestionant fonts de dades
- Tipus de fonts de dades compatibles
- Com connectar una font de dades
- Gestió i actualització de fonts de dades
Mòdul 3: Creació d'informes bàsics
- Interfície d'usuari de Google Data Studio
- Creació d'un informe des de zero
- Afegir i configurar gràfics bàsics
Mòdul 4: Personalització d'informes
Mòdul 5: Funcionalitats avançades
- Ús de camps calculats
- Creació de segments i mètriques personalitzades
- Integració amb altres eines de Google
Mòdul 6: Compartir i col·laborar
Mòdul 7: Millors pràctiques i casos d'ús
- Millors pràctiques per a la creació d'informes
- Casos d'ús en diferents indústries
- Solució de problemes comuns