En aquest tema, aprendrem a crear segments i mètriques personalitzades a Google Data Studio. Aquestes funcionalitats avançades permeten analitzar les dades de manera més detallada i específica, adaptant els informes a les necessitats particulars de cada projecte.

  1. Què són els segments i les mètriques personalitzades?

Segments

Els segments són subsets de les dades que compleixen certs criteris. Per exemple, podríem crear un segment per a usuaris que han visitat una pàgina específica o per a sessions que han generat una conversió.

Mètriques personalitzades

Les mètriques personalitzades són càlculs específics que es poden aplicar a les dades. Per exemple, podríem crear una mètrica personalitzada per calcular el percentatge de rebot o el valor mitjà de les comandes.

  1. Creació de segments personalitzats

Pas 1: Accedir a l'editor de segments

  1. Obre Google Data Studio i selecciona l'informe on vols crear el segment.
  2. Fes clic a la icona de "Segment" a la barra d'eines superior.
  3. Selecciona "Afegeix un segment" per obrir l'editor de segments.

Pas 2: Definir els criteris del segment

  1. A l'editor de segments, fes clic a "Afegeix una condició".
  2. Defineix els criteris del segment utilitzant els filtres disponibles. Per exemple, pots seleccionar "Pàgina" i especificar una URL concreta.
  3. Pots afegir múltiples condicions utilitzant els operadors "I" i "O" per combinar criteris.

Pas 3: Guardar i aplicar el segment

  1. Un cop definits els criteris, fes clic a "Aplica" per veure una vista prèvia del segment.
  2. Si estàs satisfet amb el segment, fes clic a "Desa" i dóna-li un nom descriptiu.
  3. El segment apareixerà a la llista de segments disponibles i podràs aplicar-lo als teus informes.

  1. Creació de mètriques personalitzades

Pas 1: Accedir a l'editor de mètriques

  1. Obre Google Data Studio i selecciona l'informe on vols crear la mètrica personalitzada.
  2. Fes clic a la icona de "Dades" a la barra d'eines superior.
  3. Selecciona "Afegeix una mètrica" per obrir l'editor de mètriques.

Pas 2: Definir la fórmula de la mètrica

  1. A l'editor de mètriques, dóna-li un nom a la mètrica.
  2. Defineix la fórmula utilitzant les funcions disponibles. Per exemple, per calcular el percentatge de rebot, pots utilitzar la fórmula següent:
    (Rebots / Sessions) * 100
    
  3. Pots utilitzar funcions matemàtiques, lògiques i d'agregació per crear fórmules complexes.

Pas 3: Guardar i aplicar la mètrica

  1. Un cop definida la fórmula, fes clic a "Aplica" per veure una vista prèvia de la mètrica.
  2. Si estàs satisfet amb la mètrica, fes clic a "Desa" i dóna-li un nom descriptiu.
  3. La mètrica apareixerà a la llista de mètriques disponibles i podràs utilitzar-la als teus informes.

  1. Exemples pràctics

Exemple 1: Segment d'usuaris mòbils

  1. Crea un segment amb la condició "Dispositiu = Mòbil".
  2. Aplica el segment a un informe per veure les dades específiques dels usuaris mòbils.

Exemple 2: Mètrica de valor mitjà de comanda

  1. Crea una mètrica personalitzada amb la fórmula:
    Ingressos / Comandes
    
  2. Utilitza aquesta mètrica per analitzar el valor mitjà de les comandes al teu informe.

  1. Exercicis pràctics

Exercici 1: Crear un segment de sessions amb conversions

  1. Crea un segment que inclogui només les sessions que han generat una conversió.
  2. Aplica el segment a un informe i analitza les dades.

Exercici 2: Crear una mètrica de taxa de conversió

  1. Crea una mètrica personalitzada amb la fórmula:
    (Conversions / Sessions) * 100
    
  2. Utilitza aquesta mètrica per analitzar la taxa de conversió al teu informe.

  1. Solucions als exercicis

Solució a l'exercici 1

  1. A l'editor de segments, afegeix una condició amb "Conversions > 0".
  2. Desa el segment com "Sessions amb conversions" i aplica'l a l'informe.

Solució a l'exercici 2

  1. A l'editor de mètriques, crea una mètrica amb la fórmula:
    (Conversions / Sessions) * 100
    
  2. Desa la mètrica com "Taxa de conversió" i utilitza-la a l'informe.

  1. Resum

En aquesta secció, hem après a crear segments i mètriques personalitzades a Google Data Studio. Hem vist com definir criteris per als segments i com utilitzar fórmules per crear mètriques personalitzades. Aquests coneixements ens permeten analitzar les dades de manera més detallada i específica, adaptant els informes a les necessitats particulars de cada projecte.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats