Introducció

Google Data Studio és una eina potent per crear informes i dashboards interactius. Una de les seves característiques més valuoses és la capacitat d'integrar-se amb altres eines de Google, permetent una visualització de dades més rica i completa. En aquest tema, explorarem com integrar Google Data Studio amb altres eines de Google com Google Analytics, Google Sheets, Google Ads, i Google BigQuery.

  1. Integració amb Google Analytics

1.1. Què és Google Analytics?

Google Analytics és una eina de Google que permet monitoritzar i analitzar el trànsit del teu lloc web. Proporciona informació detallada sobre els visitants, el seu comportament, i les conversions.

1.2. Com connectar Google Analytics a Google Data Studio

  1. Obre Google Data Studio i crea un nou informe.
  2. Afegeix una nova font de dades fent clic a "Afegeix una font de dades".
  3. Selecciona Google Analytics de la llista de connectors disponibles.
  4. Autoritza l'accés a Google Analytics si és necessari.
  5. Selecciona el compte, propietat i vista que vols utilitzar.
  6. Afegeix la font de dades a l'informe.

1.3. Exemple pràctic

Suposem que vols crear un informe que mostri el nombre de visitants i la taxa de rebot del teu lloc web.
1. Connecta Google Analytics com s'ha descrit anteriorment.
2. Afegeix un gràfic de línies per mostrar el nombre de visitants al llarg del temps.
3. Afegeix un gràfic de barres per mostrar la taxa de rebot per pàgina.

  1. Integració amb Google Sheets

2.1. Què és Google Sheets?

Google Sheets és una aplicació de fulls de càlcul basada en el núvol que permet crear, editar i compartir fulls de càlcul en temps real.

2.2. Com connectar Google Sheets a Google Data Studio

  1. Obre Google Data Studio i crea un nou informe.
  2. Afegeix una nova font de dades fent clic a "Afegeix una font de dades".
  3. Selecciona Google Sheets de la llista de connectors disponibles.
  4. Autoritza l'accés a Google Sheets si és necessari.
  5. Selecciona el full de càlcul i la pestanya que vols utilitzar.
  6. Afegeix la font de dades a l'informe.

2.3. Exemple pràctic

Suposem que tens un full de càlcul amb dades de vendes mensuals.
1. Connecta Google Sheets com s'ha descrit anteriorment.
2. Afegeix un gràfic de barres per mostrar les vendes per mes.
3. Afegeix un gràfic de pastís per mostrar la distribució de les vendes per producte.

  1. Integració amb Google Ads

3.1. Què és Google Ads?

Google Ads és una plataforma de publicitat en línia que permet crear anuncis per aparèixer en els resultats de cerca de Google i altres llocs web.

3.2. Com connectar Google Ads a Google Data Studio

  1. Obre Google Data Studio i crea un nou informe.
  2. Afegeix una nova font de dades fent clic a "Afegeix una font de dades".
  3. Selecciona Google Ads de la llista de connectors disponibles.
  4. Autoritza l'accés a Google Ads si és necessari.
  5. Selecciona el compte i la campanya que vols utilitzar.
  6. Afegeix la font de dades a l'informe.

3.3. Exemple pràctic

Suposem que vols crear un informe que mostri el rendiment de les teves campanyes de Google Ads.
1. Connecta Google Ads com s'ha descrit anteriorment.
2. Afegeix un gràfic de línies per mostrar el cost per clic (CPC) al llarg del temps.
3. Afegeix un gràfic de barres per mostrar les conversions per campanya.

  1. Integració amb Google BigQuery

4.1. Què és Google BigQuery?

Google BigQuery és un servei de magatzem de dades completament gestionat que permet analitzar grans volums de dades de manera ràpida i eficient.

4.2. Com connectar Google BigQuery a Google Data Studio

  1. Obre Google Data Studio i crea un nou informe.
  2. Afegeix una nova font de dades fent clic a "Afegeix una font de dades".
  3. Selecciona Google BigQuery de la llista de connectors disponibles.
  4. Autoritza l'accés a Google BigQuery si és necessari.
  5. Selecciona el projecte, dataset i taula que vols utilitzar.
  6. Afegeix la font de dades a l'informe.

4.3. Exemple pràctic

Suposem que tens un dataset de grans volums de dades de transaccions.
1. Connecta Google BigQuery com s'ha descrit anteriorment.
2. Afegeix un gràfic de línies per mostrar el volum de transaccions al llarg del temps.
3. Afegeix un gràfic de barres per mostrar les transaccions per categoria de producte.

Exercici Pràctic

Descripció

Crea un informe en Google Data Studio que integri dades de Google Analytics, Google Sheets, i Google Ads. L'informe ha de mostrar:

  1. El nombre de visitants del teu lloc web (Google Analytics).
  2. Les vendes mensuals (Google Sheets).
  3. El rendiment de les campanyes de Google Ads (Google Ads).

Passos

  1. Crea un nou informe en Google Data Studio.
  2. Afegeix les fonts de dades de Google Analytics, Google Sheets, i Google Ads.
  3. Crea els gràfics necessaris per mostrar les dades requerides.
  4. Personalitza l'informe amb temes i estils per fer-lo visualment atractiu.

Solució

  1. Nombre de visitants del lloc web: Gràfic de línies amb dades de Google Analytics.
  2. Vendes mensuals: Gràfic de barres amb dades de Google Sheets.
  3. Rendiment de les campanyes de Google Ads: Gràfic de barres amb dades de Google Ads.

Conclusió

Integrar Google Data Studio amb altres eines de Google permet crear informes més complets i detallats, aprofitant les dades de diverses fonts. Aquesta capacitat d'integració és essencial per a qualsevol professional que necessiti visualitzar dades de manera efectiva i prendre decisions informades.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats