Introducció
La creació i gestió d'una llista de subscriptors és una de les tasques més importants en l'email marketing. Una llista ben gestionada permet enviar missatges rellevants i personalitzats, augmentant així les possibilitats de conversió i la lleialtat dels clients. En aquesta secció, aprendrem com crear una llista de subscriptors des de zero i com gestionar-la de manera eficient.
- Creació d'una Llista de Subscriptors
1.1. Definició del Públic Objectiu
Abans de començar a recollir subscriptors, és crucial definir clarament el públic objectiu. Això ajudarà a crear contingut rellevant i a atraure les persones adequades.
- Identifica el teu públic: Qui són els teus clients potencials? Quins són els seus interessos i necessitats?
- Crea perfils de client: Desenvolupa perfils detallats dels teus clients ideals per guiar les teves estratègies de captació.
1.2. Mètodes per Recollir Subscriptors
Hi ha diverses maneres d'aconseguir subscriptors per a la teva llista. A continuació, es presenten algunes de les més efectives:
- Formularis de subscripció al lloc web: Col·loca formularis de subscripció en llocs estratègics del teu lloc web, com ara la pàgina d'inici, el peu de pàgina o les pàgines de productes.
- Landing pages: Crea pàgines de destinació específiques per captar subscriptors, oferint contingut exclusiu o descomptes a canvi de la seva adreça de correu electrònic.
- Pop-ups i slide-ins: Utilitza pop-ups o slide-ins per captar l'atenció dels visitants i convidar-los a subscriure's.
- Xarxes socials: Promociona la teva llista de correu a través de les xarxes socials, oferint incentius com ara eBooks gratuïts, descomptes o accés anticipat a productes.
1.3. Compliment de Normatives
És important assegurar-se que la recollida de subscriptors compleixi amb les normatives legals, com ara el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) a Europa.
- Consentiment explícit: Assegura't que els subscriptors donin el seu consentiment explícit per rebre correus electrònics.
- Política de privacitat: Proporciona una política de privacitat clara que expliqui com es gestionaran les dades dels subscriptors.
- Opció de desubscripció: Inclou sempre una opció fàcil per desubscriure's en tots els correus electrònics.
- Gestió de la Llista de Subscriptors
2.1. Segmentació de la Llista
La segmentació és clau per enviar missatges personalitzats i rellevants. Aquí tens algunes maneres de segmentar la teva llista:
- Demografia: Edat, gènere, ubicació geogràfica, etc.
- Comportament: Historial de compres, interacció amb correus electrònics anteriors, etc.
- Interessos: Preferències de productes, categories de contingut, etc.
2.2. Neteja i Actualització de la Llista
Una llista neta i actualitzada és essencial per mantenir una bona reputació del remitent i assegurar altes taxes de lliurament.
- Eliminació de subscriptors inactius: Regularment elimina subscriptors que no han interactuat amb els teus correus electrònics durant un període de temps determinat.
- Verificació d'adreces de correu electrònic: Utilitza eines de verificació per assegurar-te que les adreces de correu electrònic són vàlides.
- Actualització de preferències: Permet als subscriptors actualitzar les seves preferències de contingut i freqüència de correus electrònics.
2.3. Compliment de Normatives en la Gestió
Assegura't que la gestió de la teva llista també compleixi amb les normatives legals:
- Emmagatzematge segur: Guarda les dades dels subscriptors de manera segura i complint amb les normatives de protecció de dades.
- Transparència: Sigues transparent sobre com utilitzes les dades dels subscriptors i ofereix-los la possibilitat de veure i modificar les seves dades.
Exercici Pràctic
Exercici 1: Crear un Formulari de Subscripció
Objectiu: Crear un formulari de subscripció per al teu lloc web.
Instruccions:
- Defineix el teu públic objectiu.
- Dissenya un formulari de subscripció atractiu.
- Col·loca el formulari en una pàgina del teu lloc web.
- Assegura't que el formulari compleixi amb les normatives legals.
Solució:
- Públic objectiu: Joves professionals interessats en tecnologia.
- Formulari de subscripció:
- Camps: Nom, correu electrònic.
- Missatge: "Subscriu-te per rebre les últimes novetats en tecnologia!"
- Col·locació: Pàgina d'inici, al final de l'article.
- Compliment: Incloure una casella de verificació per obtenir el consentiment explícit i un enllaç a la política de privacitat.
Conclusió
La creació i gestió d'una llista de subscriptors és fonamental per a l'èxit de les teves campanyes d'email marketing. Seguint les millors pràctiques i complint amb les normatives legals, podràs construir una llista de subscriptors de qualitat que et permetrà enviar missatges rellevants i personalitzats, augmentant així les teves possibilitats de conversió i la lleialtat dels teus clients.
Curs de Email Marketing
Mòdul 1: Introducció a l'Email Marketing
- Què és l'Email Marketing
- Importància de l'Email Marketing en l'Estratègia Digital
- Tipus d'Email Marketing
Mòdul 2: Construcció d'una Llista de Subscriptors
- Com Crear i Gestionar una Llista de Subscriptors
- Tècniques per Augmentar la teva Llista de Subscriptors
- Segmentació d'Audiències
Mòdul 3: Creació de Contingut d'Email
Mòdul 4: Automatització i Personalització
Mòdul 5: Anàlisi i Optimització
Mòdul 6: Compliment i Bones Pràctiques
- Regulacions i Normatives d'Email Marketing
- Bones Pràctiques en Email Marketing
- Gestió de la Reputació del Remitent