Introducció
L'assumpte d'un correu electrònic és la primera impressió que rep el destinatari i sovint determina si l'email serà obert o ignorat. Escriure assumptes atractius és crucial per augmentar la taxa d'obertura i, en última instància, l'eficàcia de les teves campanyes d'email marketing. En aquesta secció, explorarem tècniques i bones pràctiques per crear assumptes que captin l'atenció dels teus subscriptors.
Conceptes Clau
- Claredat i Concisió: Els assumptes han de ser clars i directes. Evita l'ús de paraules complicades o frases llargues.
- Personalització: Utilitza el nom del destinatari o altres dades personalitzades per fer que l'email sembli més rellevant.
- Urgència i Escassetat: Crear un sentit d'urgència o escassetat pot motivar els subscriptors a obrir l'email immediatament.
- Curiositat: Despertar la curiositat sense ser enganyós pot augmentar la taxa d'obertura.
- Benefici Clar: Comunica el benefici que el destinatari obtindrà en obrir l'email.
Tècniques per Escriure Assumptes Atractius
- Utilitza Verbs d'Acció
Els verbs d'acció poden fer que l'assumpte sigui més dinàmic i atractiu. Per exemple:
- "Descobreix com augmentar les teves vendes avui"
- "Obtingues un descompte exclusiu ara"
- Personalitza l'Assumpte
La personalització pot fer que l'email sembli més rellevant per al destinatari. Per exemple:
- "Maria, aquí tens una oferta especial només per a tu"
- "Joan, no et perdis aquesta oportunitat única"
- Crea un Sentit d'Urgència o Escassetat
Fer que el destinatari senti que ha d'actuar ràpidament pot augmentar la taxa d'obertura. Per exemple:
- "Oferta vàlida només fins a mitjanit!"
- "Últimes unitats disponibles!"
- Desperta la Curiositat
Fer que el destinatari vulgui saber més pot ser molt efectiu. Per exemple:
- "No et creuràs el que hem preparat per a tu"
- "Descobreix el secret darrere del nostre èxit"
- Comunica un Benefici Clar
Els subscriptors volen saber què guanyaran en obrir l'email. Per exemple:
- "Aprèn a estalviar un 20% en les teves compres"
- "Consells gratuïts per millorar la teva salut"
Exemples Pràctics
A continuació, es mostren alguns exemples d'assumptes atractius per diferents tipus de campanyes:
Tipus de Campanya | Assumpte Atractiu |
---|---|
Promoció de Productes | "Només avui: 50% de descompte en tots els productes!" |
Newsletter Informativa | "Les últimes novetats que no et pots perdre" |
Reengagement | "Et trobem a faltar! Torna i obtén un regal especial" |
Llençament de Nou Producte | "Descobreix el nostre nou producte revolucionari" |
Educació/Consells | "5 consells per millorar la teva productivitat avui" |
Exercici Pràctic
Exercici 1: Escriu Assumptes Atractius
- Escriu un assumpte atractiu per una campanya de descompte del 30% en roba d'estiu.
- Escriu un assumpte per una newsletter que inclou consells de salut.
- Escriu un assumpte per un email de reengagement per a subscriptors inactius.
Solucions
- "Només aquest cap de setmana: 30% de descompte en roba d'estiu!"
- "Descobreix els millors consells de salut per aquest estiu"
- "Et trobem a faltar! Torna i gaudeix d'un descompte exclusiu"
Errors Comuns i Consells Addicionals
Errors Comuns
- Assumptes Massa Llargs: Els assumptes llargs poden ser tallats en dispositius mòbils. Mantingues-los curts i al punt.
- Clickbait: No utilitzis assumptes enganyosos només per aconseguir obertures. Això pot danyar la teva reputació.
- Falta de Prova A/B: No provar diferents assumptes pot fer que perdis oportunitats d'optimització.
Consells Addicionals
- Prova A/B: Realitza proves A/B per veure quins assumptes funcionen millor amb la teva audiència.
- Utilitza Emojis: Els emojis poden fer que el teu assumpte destaqui a la safata d'entrada, però utilitza'ls amb moderació.
- Analitza les Taxes d'Obertura: Revisa les teves mètriques per veure quins assumptes tenen millor rendiment i ajusta la teva estratègia en conseqüència.
Conclusió
Escriure assumptes atractius és una habilitat essencial en l'email marketing. Mitjançant l'ús de tècniques com la personalització, la creació d'urgència i la comunicació de beneficis clars, pots augmentar significativament la taxa d'obertura dels teus correus electrònics. Recorda provar diferents enfocaments i analitzar els resultats per optimitzar contínuament les teves campanyes.
Curs de Email Marketing
Mòdul 1: Introducció a l'Email Marketing
- Què és l'Email Marketing
- Importància de l'Email Marketing en l'Estratègia Digital
- Tipus d'Email Marketing
Mòdul 2: Construcció d'una Llista de Subscriptors
- Com Crear i Gestionar una Llista de Subscriptors
- Tècniques per Augmentar la teva Llista de Subscriptors
- Segmentació d'Audiències
Mòdul 3: Creació de Contingut d'Email
Mòdul 4: Automatització i Personalització
Mòdul 5: Anàlisi i Optimització
Mòdul 6: Compliment i Bones Pràctiques
- Regulacions i Normatives d'Email Marketing
- Bones Pràctiques en Email Marketing
- Gestió de la Reputació del Remitent