La segmentació avançada en email marketing és una tècnica que permet dividir la teva llista de subscriptors en grups més petits i específics basats en criteris detallats. Aquesta pràctica permet enviar missatges més personalitzats i rellevants, augmentant així les taxes d'obertura, clics i conversions. En aquesta secció, explorarem els conceptes clau, tècniques i eines per implementar una segmentació avançada efectiva.
Conceptes Clau de la Segmentació Avançada
-
Segmentació Demogràfica:
- Edat
- Gènere
- Ubicació geogràfica
- Estat civil
-
Segmentació Psicogràfica:
- Interessos
- Estil de vida
- Valors i creences
-
Segmentació Comportamental:
- Historial de compres
- Interaccions amb correus electrònics anteriors
- Activitat en el lloc web
- Freqüència de compra
-
Segmentació per Etapa del Cicle de Vida del Client:
- Nous subscriptors
- Clients recurrents
- Clients inactius
Tècniques de Segmentació Avançada
- Segmentació Basada en el Comportament
Exemple:
Si un subscriptor ha obert els teus correus electrònics però no ha fet cap compra, pots enviar-li un correu amb una oferta especial per incentivar la seva primera compra.
Implementació:
- Utilitza eines d'automatització per rastrejar les interaccions dels subscriptors amb els teus correus electrònics.
- Crea segments basats en accions específiques, com ara "ha obert però no ha comprat" o "ha clicat en un enllaç però no ha completat la compra".
- Segmentació per Interessos
Exemple:
Si un subscriptor ha mostrat interès en productes de tecnologia, pots enviar-li correus electrònics amb les últimes novetats i ofertes en aquest sector.
Implementació:
- Recopila dades sobre els interessos dels subscriptors a través de formularis d'inscripció, enquestes o el seu comportament en el lloc web.
- Crea segments basats en aquests interessos i envia contingut rellevant.
- Segmentació per Etapa del Cicle de Vida del Client
Exemple:
Pots enviar un correu de benvinguda amb un descompte especial als nous subscriptors, mentre que als clients recurrents els pots enviar ofertes exclusives per fidelitzar-los.
Implementació:
- Defineix les diferents etapes del cicle de vida del client.
- Utilitza eines d'automatització per moure els subscriptors entre segments a mesura que avancen en el seu cicle de vida.
Eines per a la Segmentació Avançada
-
Plataformes d'Email Marketing:
- Mailchimp
- HubSpot
- ActiveCampaign
-
Eines d'Anàlisi de Dades:
- Google Analytics
- Kissmetrics
-
Eines d'Automatització:
- Zapier
- Marketo
Exercici Pràctic
Objectiu: Crear un segment basat en el comportament dels subscriptors.
Passos:
- Tria una plataforma d'email marketing (per exemple, Mailchimp).
- Defineix un criteri de segmentació (per exemple, subscriptors que han obert els últims 5 correus electrònics però no han fet cap compra).
- Crea el segment a la plataforma.
- Dissenya un correu electrònic amb una oferta especial per aquest segment.
- Envia el correu i analitza els resultats.
Solució:
1. A Mailchimp, ves a "Audience" i selecciona "Segments". 2. Crea un nou segment amb el criteri: "Campaign Activity" > "opened any of the last 5 campaigns" AND "Purchase Activity" > "has not purchased". 3. Dissenya un correu electrònic amb una oferta especial, com ara un descompte del 10%. 4. Envia el correu al segment creat. 5. Analitza les mètriques de la campanya per veure l'efectivitat del segment.
Errors Comuns i Consells
-
Error: No actualitzar els segments regularment.
- Consell: Revisa i actualitza els segments periòdicament per assegurar-te que els subscriptors estan en el segment correcte.
-
Error: Crear segments massa amplis.
- Consell: Sigues específic en els criteris de segmentació per assegurar-te que els missatges són realment rellevants per als subscriptors.
-
Error: No utilitzar les dades disponibles.
- Consell: Utilitza totes les dades que tens a la teva disposició per crear segments més precisos i efectius.
Conclusió
La segmentació avançada és una eina poderosa en email marketing que permet enviar missatges més personalitzats i rellevants als teus subscriptors. En comprendre i aplicar tècniques de segmentació avançada, pots augmentar significativament les taxes d'obertura, clics i conversions de les teves campanyes d'email. Assegura't d'utilitzar les eines adequades i de revisar i actualitzar els teus segments regularment per obtenir els millors resultats.
Curs de Email Marketing
Mòdul 1: Introducció a l'Email Marketing
- Què és l'Email Marketing
- Importància de l'Email Marketing en l'Estratègia Digital
- Tipus d'Email Marketing
Mòdul 2: Construcció d'una Llista de Subscriptors
- Com Crear i Gestionar una Llista de Subscriptors
- Tècniques per Augmentar la teva Llista de Subscriptors
- Segmentació d'Audiències
Mòdul 3: Creació de Contingut d'Email
Mòdul 4: Automatització i Personalització
Mòdul 5: Anàlisi i Optimització
Mòdul 6: Compliment i Bones Pràctiques
- Regulacions i Normatives d'Email Marketing
- Bones Pràctiques en Email Marketing
- Gestió de la Reputació del Remitent