En aquest tema, explorarem les eines més utilitzades en l'analítica digital. Aquestes eines són fonamentals per mesurar, analitzar i optimitzar el comportament dels usuaris en els mitjans digitals. A continuació, desglossarem les principals eines d'analítica digital, les seves característiques i com poden ajudar a millorar el rendiment de les campanyes digitals.

  1. Google Analytics

Característiques Principals:

  • Seguiment de Visitants: Permet veure quants usuaris visiten el teu lloc web, d'on venen i quines pàgines visiten.
  • Informes Personalitzats: Pots crear informes personalitzats per analitzar dades específiques.
  • Seguiment d'Objectius: Permet definir i fer un seguiment dels objectius del lloc web, com ara conversions i vendes.
  • Integració amb Altres Eines: Es pot integrar amb Google Ads, Google Search Console i altres eines de Google.

Exemple de Codi de Seguiment:

<!-- Codi de seguiment de Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXX-Y"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'UA-XXXXX-Y');
</script>

Exercici Pràctic:

  1. Crea un compte de Google Analytics.
  2. Afegeix el codi de seguiment al teu lloc web.
  3. Configura un objectiu per fer un seguiment de les conversions.

  1. Google Tag Manager

Característiques Principals:

  • Gestió de Tags: Permet gestionar tots els tags (etiquetes) del lloc web des d'una única interfície.
  • Facilitat d'Implementació: No cal modificar el codi del lloc web cada vegada que es vol afegir o modificar un tag.
  • Variables i Triggers: Permet definir variables i triggers per activar tags en funció de les accions dels usuaris.
  • Previsualització i Depuració: Ofereix eines per previsualitzar i depurar els tags abans de publicar-los.

Exemple de Codi de Seguiment:

<!-- Codi de Google Tag Manager -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
})(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXX');</script>
<!-- Fi del codi de Google Tag Manager -->

Exercici Pràctic:

  1. Crea un compte de Google Tag Manager.
  2. Afegeix el codi de Google Tag Manager al teu lloc web.
  3. Configura un tag per fer un seguiment d'un esdeveniment específic (per exemple, clics en un botó).

  1. Hotjar

Característiques Principals:

  • Mapes de Calor: Permet veure on fan clic els usuaris, com es mouen per la pàgina i fins on fan scroll.
  • Enregistraments de Sessions: Grava les sessions dels usuaris per veure com interactuen amb el lloc web.
  • Enquestes i Feedback: Permet crear enquestes i recollir feedback dels usuaris directament al lloc web.
  • Embuts de Conversió: Analitza els embuts de conversió per identificar on abandonen els usuaris.

Exemple de Codi de Seguiment:

<!-- Codi de seguiment de Hotjar -->
<script>
  (function(h,o,t,j,a,r){
      h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)};
      h._hjSettings={hjid:YOUR_HOTJAR_ID,hjsv:6};
      a=o.getElementsByTagName('head')[0];
      r=o.createElement('script');r.async=1;
      r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv;
      a.appendChild(r);
  })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');
</script>

Exercici Pràctic:

  1. Crea un compte de Hotjar.
  2. Afegeix el codi de seguiment de Hotjar al teu lloc web.
  3. Configura un mapa de calor per analitzar el comportament dels usuaris en una pàgina específica.

  1. SEMrush

Característiques Principals:

  • Anàlisi de Competència: Permet analitzar les estratègies de SEO i SEM dels competidors.
  • Investigació de Paraules Clau: Ofereix eines per trobar les millors paraules clau per a les campanyes de SEO i SEM.
  • Auditoria del Lloc Web: Realitza auditories del lloc web per identificar problemes tècnics i suggerir millores.
  • Seguiment de Posicions: Permet fer un seguiment de les posicions del lloc web en els resultats de cerca.

Exemple d'Ús:

1. Inicia sessió a SEMrush.
2. Introdueix el domini del teu lloc web per començar una auditoria.
3. Revisa els informes generats per identificar àrees de millora.

Exercici Pràctic:

  1. Crea un compte de SEMrush.
  2. Realitza una auditoria del teu lloc web.
  3. Identifica tres àrees de millora i implementa les recomanacions.

  1. Adobe Analytics

Característiques Principals:

  • Anàlisi Avançada: Ofereix anàlisi avançada de dades amb informes detallats.
  • Segmentació d'Usuaris: Permet crear segments d'usuaris per analitzar comportaments específics.
  • Integració amb Altres Eines d'Adobe: Es pot integrar amb altres eines d'Adobe, com Adobe Experience Manager i Adobe Target.
  • Personalització: Ofereix opcions avançades de personalització per adaptar-se a les necessitats específiques de l'empresa.

Exemple d'Ús:

1. Inicia sessió a Adobe Analytics.
2. Configura un informe personalitzat per analitzar el comportament dels usuaris.
3. Utilitza els segments per identificar patrons específics de comportament.

Exercici Pràctic:

  1. Crea un compte de Adobe Analytics.
  2. Configura un informe personalitzat per analitzar les conversions.
  3. Crea un segment d'usuaris que han completat una compra i analitza el seu comportament.

Conclusió

Les eines d'analítica digital són essencials per comprendre el comportament dels usuaris i optimitzar les campanyes digitals. Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar, SEMrush i Adobe Analytics són algunes de les eines més potents i utilitzades en el camp de l'analítica digital. Cada una d'aquestes eines ofereix característiques úniques que poden ajudar a millorar el rendiment del lloc web i les campanyes digitals.

En el proper mòdul, explorarem com configurar aquestes eines per començar a recollir i analitzar dades.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats