Introducció
Google Analytics és una de les eines més potents i populars per a l'analítica digital. Permet mesurar el trànsit del lloc web, entendre el comportament dels usuaris i optimitzar les campanyes de màrqueting. En aquesta secció, aprendrem a configurar Google Analytics des de zero.
- Creació d'un Compte de Google Analytics
Pas 1: Registre a Google Analytics
- Visita el lloc web de Google Analytics.
- Inicia sessió amb el teu compte de Google. Si no tens un compte, crea'n un.
- Fes clic a "Inicia sessió a Google Analytics" i després a "Configura gratis".
Pas 2: Configuració del Compte
- Introdueix el nom del compte. Aquest nom pot ser el nom de la teva empresa o projecte.
- Selecciona les opcions de compartició de dades segons les teves preferències.
- Fes clic a "Següent".
Pas 3: Configuració de la Propietat
- Introdueix el nom de la propietat (normalment el nom del lloc web).
- Selecciona la zona horària i la moneda.
- Fes clic a "Següent".
Pas 4: Configuració de la Vista
- Introdueix el nom de la vista (per exemple, "Vista principal").
- Selecciona les opcions de configuració de la vista, com ara l'exclusió de trànsit de bots.
- Fes clic a "Crea".
- Instal·lació del Codi de Seguiment
Pas 1: Obtenció del Codi de Seguiment
- Després de crear la propietat, se't proporcionarà un codi de seguiment únic.
- Copia aquest codi.
Pas 2: Inserció del Codi de Seguiment al Lloc Web
- Obre el codi HTML del teu lloc web.
- Insereix el codi de seguiment just abans de l'etiqueta
</head>
de cada pàgina que vulguis rastrejar.
<!DOCTYPE html> <html lang="ca"> <head> <meta charset="UTF-8"> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> <title>Exemple de Pàgina</title> <!-- Codi de seguiment de Google Analytics --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X'); </script> </head> <body> <!-- Contingut de la pàgina --> </body> </html>
Pas 3: Verificació del Codi de Seguiment
- Torna a Google Analytics.
- A la vista principal, selecciona "Temps real" i després "Visió general".
- Navega pel teu lloc web i verifica que les visites es reflecteixen en temps real.
- Configuració de Vistes i Filtres
Creació de Vistes Addicionals
- A la configuració de la propietat, fes clic a "Crea vista".
- Introdueix el nom de la nova vista (per exemple, "Vista de prova").
- Configura les opcions de la vista segons les teves necessitats.
Configuració de Filtres
- A la configuració de la vista, fes clic a "Filtres".
- Fes clic a "Afegeix filtre".
- Introdueix el nom del filtre (per exemple, "Exclou trànsit intern").
- Selecciona "Predefinit" i després "Exclou".
- Selecciona "Trànsit des de les adreces IP" i introdueix la teva adreça IP.
- Configuració d'Objectius
Pas 1: Creació d'Objectius
- A la configuració de la vista, fes clic a "Objectius".
- Fes clic a "Nou objectiu".
- Selecciona una plantilla o crea un objectiu personalitzat.
Pas 2: Definició de l'Objectiu
- Introdueix el nom de l'objectiu (per exemple, "Compra completada").
- Selecciona el tipus d'objectiu (destinació, durada, pàgines/pantalles per sessió, esdeveniment).
- Configura els detalls de l'objectiu segons el tipus seleccionat.
Exemple d'Objectiu de Destinació
- Selecciona "Destinació" com a tipus d'objectiu.
- Introdueix l'URL de la pàgina de destinació (per exemple, "/gràcies").
- Opcionalment, pots assignar un valor monetari a l'objectiu.
Exercici Pràctic
Configuració d'un Objectiu de Destinació
- Crea un objectiu de destinació per a la pàgina de confirmació de compra del teu lloc web.
- Verifica que l'objectiu es registra correctament a Google Analytics.
Solució
- A la configuració de la vista, fes clic a "Objectius".
- Fes clic a "Nou objectiu".
- Selecciona "Destinació" com a tipus d'objectiu.
- Introdueix el nom de l'objectiu (per exemple, "Compra completada").
- Introdueix l'URL de la pàgina de destinació (per exemple, "/gràcies").
- Guarda l'objectiu i verifica que es registra correctament.
Conclusió
En aquesta secció, hem après a configurar Google Analytics des de zero, incloent la creació d'un compte, la instal·lació del codi de seguiment, la configuració de vistes i filtres, i la creació d'objectius. Amb aquestes habilitats, estàs preparat per començar a mesurar i analitzar el trànsit del teu lloc web de manera efectiva. En el següent mòdul, explorarem com utilitzar Google Tag Manager per implementar etiquetes de seguiment de manera més eficient.
Curs d'Analítica Digital
Mòdul 1: Introducció a l'Analítica Digital
- Conceptes Bàsics d'Analítica Digital
- Importància de l'Analítica Digital
- Principals Eines d'Analítica Digital
Mòdul 2: Configuració d'Eines d'Analítica
- Google Analytics: Configuració Inicial
- Google Tag Manager: Implementació Bàsica
- Configuració d'Objectius i Esdeveniments
Mòdul 3: Mètriques i KPIs
Mòdul 4: Anàlisi del Comportament de l'Usuari
Mòdul 5: Optimització de Campanyes Digitals
- A/B Testing i Multivariate Testing
- Optimització de Pàgines de Destinació
- Personalització de Continguts