Introducció
En aquest tema, explorarem dues eines fonamentals per a l'anàlisi del comportament dels usuaris en llocs web: els mapes de calor i el click tracking. Aquestes tècniques proporcionen informació visual i detallada sobre com els usuaris interactuen amb les pàgines web, permetent identificar àrees de millora i optimitzar l'experiència de l'usuari.
Conceptes Clau
Mapes de Calor
Els mapes de calor són representacions visuals que mostren les àrees d'una pàgina web que reben més atenció per part dels usuaris. Utilitzen colors per indicar la intensitat de les interaccions, amb colors càlids (com el vermell i el groc) que indiquen alta activitat, i colors freds (com el blau) que indiquen baixa activitat.
Tipus de Mapes de Calor
- Mapes de Clics: Mostren on fan clic els usuaris en una pàgina.
- Mapes de Desplaçament: Indiquen fins a quin punt els usuaris desplacen la pàgina.
- Mapes de Moviment: Mostren el moviment del cursor dels usuaris.
Click Tracking
El click tracking és una tècnica que registra i analitza els clics dels usuaris en una pàgina web. Aquesta informació ajuda a comprendre quins elements són més atractius o funcionals i quins poden necessitar millores.
Eines per a Mapes de Calor i Click Tracking
Hotjar
Hotjar és una eina popular que ofereix mapes de calor, enregistraments de sessions, enquestes i altres funcionalitats per analitzar el comportament dels usuaris.
Crazy Egg
Crazy Egg proporciona mapes de calor, mapes de desplaçament, mapes de confeti (que mostren clics individuals) i altres eines per a l'anàlisi de pàgines web.
Google Analytics
Google Analytics també ofereix funcionalitats bàsiques de mapes de calor i click tracking a través de la seva integració amb Google Tag Manager.
Implementació Pràctica
Configuració de Hotjar
-
Registre i Instal·lació:
- Registra't a Hotjar i crea un compte.
- Afegeix el codi de seguiment de Hotjar al teu lloc web. Això es pot fer manualment o mitjançant Google Tag Manager.
-
Creació de Mapes de Calor:
- Accedeix al teu compte de Hotjar.
- Selecciona "Heatmaps" i crea un nou mapa de calor.
- Defineix les pàgines que vols analitzar i el tipus de mapa de calor (clics, desplaçament, moviment).
-
Anàlisi de Resultats:
- Revisa els mapes de calor generats per identificar les àrees amb més interacció.
- Utilitza aquesta informació per fer ajustos en el disseny de la pàgina.
Exemple de Codi per a Google Tag Manager
<!-- Hotjar Tracking Code for www.example.com --> <script> (function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:YOUR_HOTJAR_ID,hjsv:6}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv='); </script>
Substitueix YOUR_HOTJAR_ID
pel teu ID de Hotjar.
Exercicis Pràctics
Exercici 1: Configuració de Mapes de Calor amb Hotjar
- Registra't a Hotjar i afegeix el codi de seguiment al teu lloc web.
- Crea un mapa de calor per a la pàgina principal del teu lloc web.
- Analitza els resultats i identifica les àrees amb més interacció.
Exercici 2: Click Tracking amb Google Analytics
- Configura Google Tag Manager al teu lloc web.
- Crea un esdeveniment de clic en Google Tag Manager per rastrejar els clics en un botó específic.
- Visualitza els resultats en Google Analytics i analitza el comportament dels usuaris.
Errors Comuns i Consells
Errors Comuns
- No Instal·lar Correctament el Codi de Seguiment: Assegura't que el codi de seguiment estigui correctament instal·lat en totes les pàgines que vols analitzar.
- No Definir Clarament els Objectius: Abans de crear mapes de calor, defineix clarament què vols analitzar i per què.
Consells
- Utilitza Mapes de Calor Regularment: Els mapes de calor són més útils quan es revisen regularment per identificar tendències i canvis en el comportament dels usuaris.
- Combina Dades Qualitatives i Quantitatives: Utilitza mapes de calor juntament amb altres dades analítiques per obtenir una visió completa del comportament dels usuaris.
Conclusió
Els mapes de calor i el click tracking són eines poderoses per comprendre com els usuaris interactuen amb el teu lloc web. Implementar aquestes tècniques et permetrà identificar àrees de millora i optimitzar l'experiència de l'usuari, augmentant així el rendiment del teu lloc web. En el següent tema, explorarem l'anàlisi d'embuts de conversió per aprofundir encara més en el comportament dels usuaris.
Curs d'Analítica Digital
Mòdul 1: Introducció a l'Analítica Digital
- Conceptes Bàsics d'Analítica Digital
- Importància de l'Analítica Digital
- Principals Eines d'Analítica Digital
Mòdul 2: Configuració d'Eines d'Analítica
- Google Analytics: Configuració Inicial
- Google Tag Manager: Implementació Bàsica
- Configuració d'Objectius i Esdeveniments
Mòdul 3: Mètriques i KPIs
Mòdul 4: Anàlisi del Comportament de l'Usuari
Mòdul 5: Optimització de Campanyes Digitals
- A/B Testing i Multivariate Testing
- Optimització de Pàgines de Destinació
- Personalització de Continguts