En aquest tema, aprendrem a crear informes personalitzats per a l'analítica digital. Els informes personalitzats són essencials per obtenir informació específica i rellevant per a les necessitats del teu negoci o projecte. A través d'aquests informes, pots analitzar dades de manera més detallada i prendre decisions informades.
Objectius d'Aprenentatge
Al final d'aquest tema, seràs capaç de:
- Comprendre la importància dels informes personalitzats.
- Configurar i crear informes personalitzats en Google Analytics.
- Utilitzar segments i filtres per obtenir dades específiques.
- Exportar i compartir informes amb el teu equip.
- Importància dels Informes Personalitzats
Els informes personalitzats permeten:
- Adaptar les dades a les teves necessitats específiques: Pots seleccionar les mètriques i dimensions que són més rellevants per al teu negoci.
- Millorar la presa de decisions: Amb informació específica i detallada, pots prendre decisions més informades i estratègiques.
- Estalviar temps: Un cop configurats, els informes personalitzats es poden generar automàticament, estalviant temps en la recopilació i anàlisi de dades.
- Configuració d'Informes Personalitzats en Google Analytics
Pas 1: Accedir a la Secció d'Informes Personalitzats
- Inicia sessió a Google Analytics.
- Navega fins a la pestanya "Personalització" al menú de l'esquerra.
- Selecciona "Informes personalitzats".
Pas 2: Crear un Nou Informe Personalitzat
- Fes clic a "Nou informe personalitzat".
- Assigna un nom al teu informe.
- Defineix les pestanyes de l'informe (pots tenir múltiples pestanyes per a diferents vistes de dades).
Pas 3: Seleccionar Mètriques i Dimensions
- Mètriques: Selecciona les mètriques que vols analitzar (per exemple, sessions, taxa de rebot, conversions).
- Dimensions: Selecciona les dimensions per agrupar les dades (per exemple, canal de trànsit, dispositiu, ubicació).
Pas 4: Aplicar Filtres i Segments
- Filtres: Pots aplicar filtres per incloure o excloure dades específiques (per exemple, només trànsit orgànic).
- Segments: Utilitza segments per analitzar subgrups específics de dades (per exemple, usuaris nous vs. recurrents).
Pas 5: Guardar i Visualitzar l'Informe
- Fes clic a "Desar" per guardar l'informe.
- Visualitza l'informe per assegurar-te que mostra les dades correctes.
- Exemples d'Informes Personalitzats
Exemple 1: Informe de Rendiment de Campanyes
- Mètriques: Sessions, conversions, taxa de conversió.
- Dimensions: Campanya, font/mitjà.
- Filtres: Incloure només trànsit de campanyes específiques.
Exemple 2: Informe de Comportament d'Usuaris
- Mètriques: Pàgines per sessió, durada mitjana de la sessió, taxa de rebot.
- Dimensions: Pàgina de destinació, dispositiu.
- Segments: Usuaris nous vs. usuaris recurrents.
- Exportació i Compartició d'Informes
Exportar Informes
- A la part superior dreta de l'informe, fes clic a "Exportar".
- Selecciona el format desitjat (PDF, Excel, Google Sheets).
Compartir Informes
- Fes clic a "Compartir" a la part superior dreta de l'informe.
- Introdueix les adreces de correu electrònic dels destinataris.
- Configura la freqüència d'enviament (diari, setmanal, mensual).
Exercici Pràctic
Exercici 1: Crear un Informe Personalitzat de Trànsit Orgànic
- Accedeix a Google Analytics i crea un nou informe personalitzat.
- Assigna-li el nom "Informe de Trànsit Orgànic".
- Selecciona les mètriques: Sessions, taxa de rebot, conversions.
- Selecciona les dimensions: Pàgina de destinació, dispositiu.
- Aplica un filtre per incloure només trànsit orgànic.
- Desa l'informe i visualitza les dades.
Solució
- Inicia sessió a Google Analytics.
- Navega a "Personalització" > "Informes personalitzats" > "Nou informe personalitzat".
- Assigna el nom "Informe de Trànsit Orgànic".
- Afegeix les mètriques: Sessions, taxa de rebot, conversions.
- Afegeix les dimensions: Pàgina de destinació, dispositiu.
- Aplica el filtre: Incloure només trànsit orgànic.
- Desa l'informe i revisa les dades.
Resum
En aquesta secció, hem après a crear informes personalitzats en Google Analytics, seleccionant mètriques i dimensions rellevants, aplicant filtres i segments, i exportant i compartint els informes. Els informes personalitzats són una eina poderosa per obtenir informació específica i detallada que ajuda a prendre decisions informades i estratègiques.
Curs d'Analítica Digital
Mòdul 1: Introducció a l'Analítica Digital
- Conceptes Bàsics d'Analítica Digital
- Importància de l'Analítica Digital
- Principals Eines d'Analítica Digital
Mòdul 2: Configuració d'Eines d'Analítica
- Google Analytics: Configuració Inicial
- Google Tag Manager: Implementació Bàsica
- Configuració d'Objectius i Esdeveniments
Mòdul 3: Mètriques i KPIs
Mòdul 4: Anàlisi del Comportament de l'Usuari
Mòdul 5: Optimització de Campanyes Digitals
- A/B Testing i Multivariate Testing
- Optimització de Pàgines de Destinació
- Personalització de Continguts