En aquest tema, aprendrem a configurar objectius i esdeveniments en Google Analytics per mesurar accions específiques dels usuaris en el nostre lloc web. Aquesta configuració és essencial per entendre millor el comportament dels usuaris i optimitzar les nostres estratègies digitals.

  1. Introducció als Objectius i Esdeveniments

Objectius

Els objectius en Google Analytics són accions específiques que volem que els usuaris completin en el nostre lloc web. Alguns exemples d'objectius poden ser:

  • Completar una compra
  • Registrar-se a una newsletter
  • Descarregar un document

Esdeveniments

Els esdeveniments són interaccions dels usuaris amb el contingut del lloc web que es poden mesurar de manera independent de les pàgines web carregades. Alguns exemples d'esdeveniments poden ser:

  • Clics en enllaços externs
  • Reproduccions de vídeos
  • Descàrregues de fitxers

  1. Configuració d'Objectius en Google Analytics

Passos per Configurar Objectius

  1. Accedir a l'Administració de Google Analytics

    • Inicia sessió a Google Analytics.
    • Selecciona el compte i la propietat on vols configurar els objectius.
    • Fes clic a "Administració" a la part inferior esquerra.
  2. Crear un Nou Objectiu

    • A la columna "Vista", fes clic a "Objectius".
    • Fes clic a "Nou Objectiu".
  3. Seleccionar un Tipus d'Objectiu

    • Google Analytics ofereix diversos tipus d'objectius:
      • Destinació: Quan un usuari arriba a una pàgina específica.
      • Durada: Quan un usuari passa una quantitat de temps determinada al lloc web.
      • Pàgines/pantalles per sessió: Quan un usuari visita un nombre determinat de pàgines.
      • Esdeveniment: Quan un usuari completa una acció específica (requereix configuració d'esdeveniments).
  4. Configurar els Detalls de l'Objectiu

    • Proporciona un nom per a l'objectiu.
    • Selecciona el tipus d'objectiu i completa els detalls necessaris (per exemple, URL de destinació, durada mínima, etc.).
  5. Guardar l'Objectiu

    • Revisa la configuració i fes clic a "Guardar".

Exemple de Configuració d'un Objectiu de Destinació

Suposem que volem configurar un objectiu per mesurar quan els usuaris arriben a la pàgina de confirmació de compra (/thank-you).

  1. Nom de l'Objectiu: Confirmació de Compra
  2. Tipus d'Objectiu: Destinació
  3. Detalls de l'Objectiu:
    • URL de Destinació: /thank-you
    • Coincidència: Igual a
Nom: Confirmació de Compra
Tipus: Destinació
URL de Destinació: /thank-you
Coincidència: Igual a

  1. Configuració d'Esdeveniments en Google Analytics

Passos per Configurar Esdeveniments

  1. Accedir a l'Administració de Google Analytics

    • Inicia sessió a Google Analytics.
    • Selecciona el compte i la propietat on vols configurar els esdeveniments.
    • Fes clic a "Administració" a la part inferior esquerra.
  2. Crear un Nou Esdeveniment

    • Els esdeveniments es configuren mitjançant Google Tag Manager o directament al codi del lloc web.

Configuració d'Esdeveniments amb Google Tag Manager

  1. Accedir a Google Tag Manager

    • Inicia sessió a Google Tag Manager.
    • Selecciona el contenidor corresponent al teu lloc web.
  2. Crear una Nova Etiqueta

    • Fes clic a "Etiquetes" i després a "Nova".
    • Selecciona "Google Analytics: Universal Analytics" com a tipus d'etiqueta.
    • Configura l'etiqueta com a "Esdeveniment".
  3. Configurar els Detalls de l'Esdeveniment

    • Categoria: Descarregues
    • Acció: Clic
    • Etiqueta: PDF
  4. Configurar el Desencadenador

    • Selecciona "Desencadenadors" i fes clic a "Nou".
    • Configura el desencadenador per activar-se quan es faci clic en un enllaç de descàrrega de PDF.
  5. Guardar i Publicar

    • Revisa la configuració de l'etiqueta i el desencadenador.
    • Guarda els canvis i publica el contenidor.

Exemple de Codi d'Esdeveniment

Si prefereixes configurar esdeveniments directament al codi del lloc web, pots utilitzar el següent exemple de codi JavaScript:

<a href="document.pdf" onclick="ga('send', 'event', 'Descarregues', 'Clic', 'PDF');">Descarregar PDF</a>

En aquest exemple, quan un usuari faci clic a l'enllaç de descàrrega del PDF, s'enviarà un esdeveniment a Google Analytics amb la categoria "Descarregues", l'acció "Clic" i l'etiqueta "PDF".

  1. Exercici Pràctic

Configuració d'un Objectiu i un Esdeveniment

  1. Objectiu de Destinació:

    • Configura un objectiu per mesurar quan els usuaris arriben a la pàgina de registre completat (/registration-complete).
  2. Esdeveniment de Clic:

    • Configura un esdeveniment per mesurar quan els usuaris facin clic en un botó de reproducció de vídeo.

Solucions

  1. Objectiu de Destinació:

    • Nom: Registre Completat
    • Tipus: Destinació
    • URL de Destinació: /registration-complete
    • Coincidència: Igual a
  2. Esdeveniment de Clic (amb Google Tag Manager):

    • Categoria: Vídeos
    • Acció: Reproducció
    • Etiqueta: Botó de Reproducció

  1. Resum

En aquesta secció, hem après a configurar objectius i esdeveniments en Google Analytics per mesurar accions específiques dels usuaris. Els objectius ens permeten seguir conversions importants, mentre que els esdeveniments ens ajuden a entendre millor les interaccions dels usuaris amb el nostre contingut. Amb aquestes eines, podem optimitzar les nostres estratègies digitals i millorar el rendiment del nostre lloc web.

© Copyright 2024. Tots els drets reservats