Introducció
En aquest tema, aprendrem a definir objectius clars i mesurables per a la gestió de comunitats i a identificar els KPIs (Key Performance Indicators) adequats per avaluar l'èxit de les nostres estratègies. Els objectius i els KPIs són fonamentals per guiar les nostres accions i assegurar-nos que estem aconseguint els resultats desitjats.
Què són els Objectius?
Els objectius són metes específiques que volem assolir amb les nostres accions de Community Management. Aquests objectius han de ser SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound):
- Specific (Específics): Han de ser clars i concrets.
- Measurable (Mesurables): Han de poder-se quantificar.
- Achievable (Assolibles): Han de ser realistes i assolibles.
- Relevant (Rellevants): Han de ser importants per a l'estratègia global.
- Time-bound (Limitats en el temps): Han de tenir un termini definit.
Exemples d'Objectius SMART
- Augmentar la participació: Incrementar el nombre de comentaris i comparticions en un 20% en els pròxims 3 mesos.
- Millorar la visibilitat de la marca: Augmentar el nombre de seguidors en un 15% en els pròxims 6 mesos.
- Fomentar la lleialtat: Incrementar el nombre de mencions positives en un 25% en els pròxims 4 mesos.
Què són els KPIs?
Els KPIs són indicadors clau de rendiment que ens permeten mesurar l'èxit dels nostres objectius. Aquests indicadors ens proporcionen dades concretes sobre el rendiment de les nostres accions i ens ajuden a prendre decisions informades.
Tipus de KPIs
-
KPIs de Participació:
- Nombre de comentaris
- Nombre de comparticions
- Nombre de likes
- Taxa de resposta
-
KPIs de Creixement:
- Nombre de nous seguidors
- Taxa de creixement de seguidors
-
KPIs de Visibilitat:
- Nombre d'impressions
- Abast de les publicacions
-
KPIs de Conversió:
- Nombre de clics en enllaços
- Taxa de conversió de leads
Taula de KPIs i els seus Objectius
Objectiu SMART | KPI Associat |
---|---|
Augmentar la participació en un 20% en 3 mesos | Nombre de comentaris i comparticions |
Augmentar els seguidors en un 15% en 6 mesos | Nombre de nous seguidors |
Incrementar mencions positives en un 25% en 4 mesos | Nombre de mencions positives |
Com Definir Objectius i KPIs
Passos per Definir Objectius
- Analitzar la Situació Actual: Revisar les mètriques actuals i identificar àrees de millora.
- Establir Metes SMART: Definir objectius específics, mesurables, assolibles, rellevants i limitats en el temps.
- Assignar Responsabilitats: Determinar qui serà responsable d'assolir cada objectiu.
Passos per Identificar KPIs
- Relacionar amb Objectius: Assegurar-se que cada KPI estigui directament relacionat amb un objectiu.
- Seleccionar Mètriques Relevants: Triar mètriques que proporcionin informació valuosa sobre el rendiment.
- Establir Punts de Referència: Definir valors de referència per comparar el rendiment actual amb els objectius.
Exercici Pràctic
Definició d'Objectius i KPIs
Objectiu: Augmentar la participació en les publicacions d'Instagram en un 25% en els pròxims 3 mesos.
KPIs:
- Nombre de comentaris per publicació
- Nombre de comparticions per publicació
- Nombre de likes per publicació
Solució
-
Analitzar la Situació Actual:
- Comentaris per publicació: 50
- Comparticions per publicació: 30
- Likes per publicació: 200
-
Establir Metes SMART:
- Comentaris per publicació: 62.5 (50 * 1.25)
- Comparticions per publicació: 37.5 (30 * 1.25)
- Likes per publicació: 250 (200 * 1.25)
-
Assignar Responsabilitats:
- Responsable: Community Manager
Conclusió
Definir objectius clars i mesurables i identificar els KPIs adequats és essencial per a l'èxit de qualsevol estratègia de Community Management. Aquests elements ens permeten guiar les nostres accions, mesurar el nostre rendiment i ajustar les nostres estratègies per assegurar-nos que estem assolint els resultats desitjats.
En el pròxim tema, explorarem com conèixer el nostre públic objectiu per poder crear contingut i estratègies que ressonin amb ells.
Curs de Community Management
Mòdul 1: Introducció al Community Management
- Què és el Community Management?
- Importància del Community Management
- Habilitats i competències d'un Community Manager
Mòdul 2: Estratègia de Community Management
- Definició d'objectius i KPIs
- Coneixement del públic objectiu
- Creació d'un pla de contingut
- Calendari editorial
Mòdul 3: Gestió de Xarxes Socials
- Principals xarxes socials i les seves característiques
- Creació i optimització de perfils
- Publicació de contingut
- Ús d'eines de gestió de xarxes socials
Mòdul 4: Interacció amb la Comunitat
- Tècniques d'interacció i engagement
- Gestió de comentaris i missatges
- Gestió de crisis a les xarxes socials
- Fomentar la participació i la lleialtat
Mòdul 5: Anàlisi i Informes
- Monitoratge i anàlisi de mètriques
- Eines d'anàlisi
- Elaboració d'informes
- Interpretació de dades i presa de decisions